"Πρεμιέρα" σήμερα για τις χειμερινές εκπτώσεις- Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν πάντα τη δεύτερη Δευτέρα του μήνα Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται τέλη Φεβρουαρίου, δηλαδή στις 28 ή 29 Φεβρουαρίου.

Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν πάντα τη δεύτερη Δευτέρα του μήνα Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται τέλη Φεβρουαρίου, δηλαδή στις 28 ή 29 Φεβρουαρίου.

Φέτος, οι χειμερινές εκπτώσεις θα αρχίσουν πανελλαδικά σήμερα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

Σημειώνεται πως την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 Ιανουαρίου 2020, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά σε όλη την επικράτεια από τις 11:00 έως τις 20:00.


Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.) τονίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:

    Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
    Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
    Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων που παρέχονται στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
    Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
    Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
    Επιβάλλεται ο προγραμματισμός στις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
    Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
    Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
    Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
    Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
    Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.


  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE