1 εκ. οχήματα με πειραγμένο κοντέρ - Θα καταγράφονται για να περάσουν ΚΤΕΟ

Φρένο στο φαινόμενο με τα πειραγμένα κοντέρ επιχειρεί να βάλει το υπουργείο μεταφορών. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν εντοπιστεί με παραποιημένα στοιχεία, θα καλούνται να

Φρένο στο φαινόμενο με τα πειραγμένα κοντέρ επιχειρεί να βάλει το υπουργείο μεταφορών. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν εντοπιστεί με παραποιημένα στοιχεία, θα καλούνται να περάσουν και πάλι από ΚΤΕΟ. 20.000 ιδιοκτήτες οχημάτων έμαθαν πρόσφατα στα ΚΤΕΟ ότι οι μετρητές χιλιομέτρων στα κοντέρ τους είναι πειραγμένοι , ο νόμος τους καλούσε να το διορθώσουν και να περάσουν ξανά από έλεγχο ! Υπολογίζεται πώς 1 εκ. οχήματα στην χώρα μας έχουν πειραγμένα κοντέρ.... Με τη νέα εγκύκλιο το όχημα θα περνάει τον έλεγχο και θα καταγράφεται στο αρχείο η παραποίηση χωρίς να υποχρεώνεται ο οδηγός να το διορθώσει. Θα δίνεται επίσης η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να κινηθεί νομικά κατά του ιδιώτη ή του εμπόρου ο οποίος του μεταβίβασε το όχημα. 

Σειρά προτάσεων αναφορικά με τις περιπτώσεις αλλοίωσης των χιλιομετρικών ενδείξεων στα μεταχειρισμένα οχήματα κατέθεσε πρόσφατα ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ προκειμένου να καταστούν ακόμη πιο λειτουργικές. Συγκεκριμένα, με τις νέες εγκυκλίους, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, επέρχονται διοικητικές αλλαγές καθώς τροποποιούνται - ισχύουν τα εξής:

- Παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ, αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, όπως αυτά αναφέρονται στην βάση του ΥΜΕ σύμφωνα με προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης οχήματος θα λαμβάνει γνώση επ’ αυτού.

- Έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα απορρίπτεται πλέον στα ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος.

- Παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο τελικό ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος.

- Καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων, σύμφωνα με τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού ως ίσχυε μέχρι πρότινος.

Επίσης από τον Σύνδεσμο ΙΚΤΕΟ προτείνεται να επανεξεταστούν άμεσα και τα παρακάτω ζητήματα:

Α) Μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής. Να συμπεριληφθούν στις ενδείξεις χιλιομετρητών, στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο ΥΜΕ, τα χιλιόμετρα που καταγράφηκαν κατά τη διαδικασία εισαγωγής των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της χώρας μας.

Β) Στις περιπτώσεις των TAXI. Να δοθεί οδηγία το ιστορικό των χιλιομέτρων αυτών των οχημάτων να προκύπτει από τον αριθμό πλαισίου και όχι σύμφωνα με την πινακίδα, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ΤΑΧΙ ακολουθούν κατά κύριο λόγο τα πρόσωπα ιδιοκτησίας και όχι τα οχήματα.

Γ) Στις περιπτώσεις ρυμουλκών και ρυμουλκούμενων με την ίδια πινακίδα. Το Μ.Σ. του ΥΜΕ να μην στέλνει ιστορικό για το ρυμουλκούμενο αλλά μόνο για το ρυμουλκό. Οι μηδενικές ενδείξεις που «στέλνει» για το ρυμουλκούμενο δημιουργούν πλαίσιο λανθασμένων ανακολουθιών στο ιστορικό των ρυμουλκών.

Δ) Ανθρώπινα λάθη κατά την καταγραφή χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους στα ΚΤΕΟ. Να οριστούν διαδικασίες διόρθωσης λαθών καταγραφής σε προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ, λόγω ανθρώπινου λάθους.

 

Επισημαίνεται ότι, με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις επέρχεται διαφάνεια πλέον στον εντοπισμό περιπτώσεων αλλοίωσης των ταυτοτήτων των μεταχειρισμένων οχημάτων που πωλούνται στην ελληνική αγορά. Εκκρεμεί ωστόσο, η έκδοση αντίστοιχων σχετικών αποφάσεων για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής, τα οποία προς το παρόν παραμένουν σε καθεστώς αδιαφάνειας.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE