Στα χέρια του Κώστα Καραμανλή η Πατρών-Πύργου και η νέα σιδηροδρομική γραμμή!

Λύση σε 2 γόρδιους δεσμούς σε αντίστοιχους διαγωνισμούς πρέπει να δώσει ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο πρώτος είναι οι 3 κολλημένες εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, αλλά και την εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία. Τα δύο έργα έχουν εγκλωβιστεί σε δικαστικές διαμάχες και προβλήματα των αναδόχων.

Ερωτηματικό αποτελεί και ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλο-Μεθώνη που τρέχει. Μέχρι σήμερα δεν ξέρουμε τις προθέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου.

Εξίσου σημαντική είναι και η ολοκλήρωση σιδηροδρομικών διαγωνισμών που τρέχουν από πέρυσι αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί και αναφερόμαστε στα έργα ηλεκτροκίνησης στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Ανάδοχη εταιρεία και στα δύο είναι η ΑΚΤΩΡ.

Ερωτηματικό αποτελεί η τύχη του διαγωνισμού για την προμήθεια αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υψους 460εκατ.ευρώ που έχει προκηρυχθεί αλλά και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια που έχουμε ανάδοχο (Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΟΜ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) ενώ παράλληλα τρέχει και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2 που επίσης θεωρείται κρίσιμος.

Τέλος σημαντική χαρακτηρίζεται και η ενεργοποίηση του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία που θα ολοκληρώσει τον άξονα. Το έργο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση των περίπου 400εκατ.ευρώ που εκτιμάται ότι χρειάζονται για να κατασκευαστεί.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ
Στα έργα που τρέχουν και που χρειάζεται να ενισχυθούν ειναι φυσικά οι 5 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, η Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων, το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα και το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Αυτά είναι και τα έργα-κληρονομιά που άφησε η προηγούμενη ηγεσία του Υπ.ΥΠΟΜΕ. Εδώ προς το παρόν δεν φαίνεται να έχουμε κάποιο πρόβλημα μιας και τα 3 έργα είναι στην αρχή της κατασκευής τους.

ΠΟΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΧΡΗΖΟΥΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
Πέρα από το βόρειο τμήμα του Ε65 που αναφέραμε παραπάνω, κυρίαρχο ρόλο στην νέα ημέρα και δη στα οδικά έργα έχουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχει γίνει πολύς λόγος αλλά δεν είδαμε να προχωρά η δημοπράτηση τους.

Το περίπου 1,5δισ.ευρώ του κόστους τους είναι από μόνο του ένα μεγάλο ατού για να προχωρήσει σύντομα η εξαγγελία της υλοποίησης τους.

Στα σιδηροδρομικά έργα επείγουσα είναι η προώθηση προς υλοποίηση των απαραίτητων έργων που θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα.

Εδώ η χώρα κινδυνεύει άμεσα από την Ε.Ε. με απαίτηση επιστροφής κονδυλίων αν μέχρι το τέλος του 2023 δεν ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα και μάλιστα στο σύνολο τους από την Αθήνα.

Εδώ έχουμε 2 ξεχωριστές εργολαβίες για επιδομή (γραμμές), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σταθμούς στο τμήμα από το Αίγιο μέχρι το Ρίο και το έργο-σκούπα από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο στην Πάτρα που ολοκληρώνει τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ.

Ειδικά στο τελευταίο τμήμα εκρεμμούν οι μελετές καθώς υπενθυμίζουμε ότι έχει υπάρξει η δέσμευση για πλήρη υπογειοποίηση σε όλο το τμήμα, με «ελαφρά υπογειοποίηση» που εκτοξεύει το κόστος κατασκευής.

Επίσης έχουμε τα έργα για τη Β`φάση του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας, την αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη, και την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Λάρισα-Βόλος και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Τα έργα αυτά έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE