Δίνουν τα κοινόχρηστα σε εισπρακτικές εταιρείες

Η ύφεση φέρνει νέες συνήθειες στη ζωή των ενοίκων: Πληρωμή με πιστωτικές κάρτες, διακανονισμοί και... άτοκες δόσεις είναι μερικές από τις μεθόδους που επιστρατεύονται τα τελευταία χρόνια με στόχο τη στοιχειώδη συντήρηση και λειτουργία του κτιρίου.
Οπως έγινε γνωστό, , οι διαχειριστές αναγκάζονται να χτυπούν τις πόρτες των διαμερισμάτων αρκετές φορές προκειμένου να γεμίσουν το κοινό ταμείο, αλλά συχνά μάταια:
Τα χρέη διογκώνονται, η κεντρική θέρμανση διακόπτεται, το ασανσέρ τίθεται εκτός λειτουργίας και εκατοντάδες πολυκατοικίες στις μεγάλες πόλεις της χώρας «γερνούν» πρόωρα λόγω ανεπαρκούς συντήρησης.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως εξηγούν επαγγελματίες του χώρου, οφείλονται κοινόχρηστα από το 2013, ενώ τα χρέη μπορεί να ξεπερνούν ακόμη και τις 3.500 ευρώ ανά διαμέρισμα...
«Τον τελευταίο καιρό πολύ περισσότεροι απευθύνονται στις εταιρείες για την είσπραξη των κοινοχρήστων», λέει  υπεύθυνη σε εταιρεία εξυπηρέτησης κτιρίων.
«Η μεγάλη αύξηση για εμάς ξεκίνησε το 2013, όταν έγινε υποχρεωτικό βάσει νόμου κάθε δαπάνη της πολυκατοικίας να συνοδεύεται από νόμιμο παραστατικό.
Ετσι κάποια φυσικά πρόσωπα, ένοικοι των πολυκατοικιών, που είχαν αναλάβει αυτήν τη δουλειά δεν μπορούσαν πλέον να την κάνουν.
Επειτα η κρίση και η οικονομική δυσπραγία έπαιξαν σημαντικό ρόλο: τα οφειλόμενα κοινόχρηστα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα.

Οι εταιρείες κάνουν αυτό που είναι δύσκολο στον διαχειριστή: Επιμένουν με αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα ή και επιστολές προσπαθώντας να πείσουν όσους χρωστούν να αποπληρώσουν τμήμα της οφειλής ή συμφωνώντας μαζί τους διακανονισμό των χρεών.
Σε πρώτη φάση τα οφειλόμενα καλύπτονται από το αποθεματικό.
Οταν όμως το ποσό μεγαλώνει και ο ένοικος που χρωστά δεν ανταποκρίνεται, τότε το γραφείο απευθύνεται στη συνέλευση των ιδιοκτητών η οποία έχει την αρμοδιότητα να επιλέξει αν θα ακολουθήσει τη δικαστική οδό.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE