Καραμανλής: Έτσι θα περνάει το τρένο από την Πάτρα

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες για την περιοχή συνεδρίες λαμβάνει χώρα στην Achaia Clauss στο πλαίσιο του 8 Regional Growth Conference και αφορά τις υποδομές στην περιοχή με 

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες για την περιοχή συνεδρίες λαμβάνει χώρα στην Achaia Clauss στο πλαίσιο του 8 Regional Growth Conference και αφορά τις υποδομές στην περιοχή με κεντρικό πρόσωπο τον υπουργό Υποδομών Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Την υπόγεια διέλευση του τρένου από την Κανελλοπούλου μέχρι και την Ακτή Δυμαίων ανακοίνωσε από την Πάτρα ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής. Αναλυτικά όσα είπε για το τρένο:

"Η προηγούμενη κυβέρνηση, ήρθε και έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Η - σχεδόν 12 χιλιομέτρων - υπογειοποίηση της γραμμής, με τους πανάκριβους σταθμούς μέσα στην πόλη, θα είχε τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, υπερβολικά υψηλό κόστος, θα καταργούσε τον Προαστιακό και το κυριότερο δεν θα μπορούσε ποτέ να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα, πολύ απλά, δεν θα κατασκευαζόταν. Ποτέ.

Και βέβαια, έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες. Ούτε καν μελέτες!

Εμείς δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο… Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική «πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει»... Γι΄αυτό και το θέμα μάς απασχόλησε πολύ. Μας βασάνισε στο Υπουργείο. Αναζητήσαμε μια λύση που να μπορεί να γίνει πραγματικότητα και να λύνει τα προβλήματα της πόλης.

Η αρχική μας εκτίμηση, προέβλεπε μερική υπογειοποίηση συνολικά γύρω στα 2 χιλιόμετρα. Και για ένα διάστημα προσανατολιζόμασταν σε αυτό. Θα σας πω κάτι όμως. Όπως σας είπα ότι μιλώ με ειλικρίνεια στους πολίτες, έτσι εκτιμώ και τους πολίτες που μιλούν με ειλικρίνεια και σοβαρότητα προς εμένα. Άκουσα σοβαρές απόψεις λοιπόν. Και τα βάλαμε κάτω για να δούμε τι μπορεί πραγματικά να γίνει. Πώς μπορούμε να υπογειοποιήσουμε πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς να πάμε σε ανεφάρμοστες προτάσεις.

Σήμερα, μπορώ να σας παρουσιάσω το ολοκληρωμένο σχέδιό μας. Ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα. Που ικανοποιεί 7 βασικές αρχές:

Πρώτον. Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα, μπορεί να γίνει.

Δεύτερον. Απελευθερώνει το κέντρο της πόλης. Αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς!

Τρίτον. Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί.

Τέταρτον. Είναι περιβαλλοντικά η βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πολύ περισσότερο πράσινο. Και μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.

Πέμπτον. Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.

Έκτον. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση.

Και έβδομον. Ενισχύει την ασφάλεια, πεζών και οδηγών και δεν κόβει την πόλη στη μέση.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, πιο συγκεκριμένα τους βασικούς άξονες του σχεδίου μας:

Πρώτα απ' όλα, να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη. Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Στην γραμμή που λειτουργεί σήμερα κι από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο.

Άρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν «θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή»... Το αντίθετο. Θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε περίπου 70 στρέμματα.

Ποιο μέρος, λοιπόν, θα γίνει υπόγειο; Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων. 5,16 χιλιόμετρα. Μιλάμε δηλαδή πρακτικά για το σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας. Επιπλέον, άλλα 1,7 χιλιόμετρα περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα. Εκτός πυκνής αστικής δόμησης.

Επίσης: Όπως σας είπα, ο Προαστιακός συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά. Διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες. Κάνουμε, λοιπόν, υπόγειες στάσεις κι όχι υπόγειους σταθμούς. Παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι.

Ομοίως διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο.

Καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, για απόλυτη ασφάλεια.

Και βέβαια, ένα τέτοιο σύγχρονο έργο, δεν θα μπορούσε παρά να έχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της διπλής γραμμής. Τέλος οι ρυπογόνες ντίζελ αμαξοστοιχίες.

Επειδή η εικόνα τα λέει καλύτερα, εδώ μπορείτε να δείτε ένα διάγραμμα της γραμμής. Βλέπετε το τμήμα το οποίο θα είναι υπόγειο, καθώς και τους 9 σταθμούς που προβλέπονται. Η κατάληξη θα είναι στο νέο λιμάνι, όπου όπως σας είπα θα κατασκευαστεί και μια εξολοκλήρου νέα τερματική στάση.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι περίπου 514 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Την εκκίνηση του διαγωνισμού την προσδιορίζουμε στο β' εξάμηνο του 2021.

Για να καταλάβουμε στην πράξη τι σημαίνει αυτό το έργο, σημειώστε τα εξής νούμερα:

- Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40΄.

- Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5εκ επιβάτες.

- Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000.

- Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία: Σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί 3 εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Και το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε 4 εμπορικές την ημέρα στο Θριάσιο-Πάτρα.

Για να ολοκληρώνω. Το έργο αυτό, είναι κυριολεκτικά ένα έργο ζωής για την Πάτρα. Και μαζί με το Πάτρα-Πύργος, μπορούν πραγματικά να αλλάξουν την πόλη. Γιατί σημαίνουν: Ασφάλεια. Ανάπτυξη. Ταχύτητα. Σεβασμός στο περιβάλλον. Πρόοδος. Ποιότητα ζωής.

Τα έργα αυτά δεν είναι τα μόνα που προχωράει το Υπουργείο Υποδομών για την Πάτρα. Απλώς σε αυτά τα δύο ήθελα να επικεντρωθώ, στον περιορισμένο χρόνο που είχα".

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ

Για την Πατρών Πύργου ο κ. Καραμανλής είπε: «Και ξεκινώ από το Πάτρα-Πύργος. Το αδιαμφισβήτητο γεγονός για αυτό το έργο, είναι ένα: Ότι η Νέα Δημοκρατία το δημοπράτησε τον Οκτώβριο του 2014, με εξασφαλισμένο προϋπολογισμό 443 εκατομμύρια ευρώ. Κι αν είχε αφεθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ να προχωρήσει κανονικά, τότε το έργο θα ήταν έτοιμο από το 2019… Εδώ και ένα χρόνο, το έργο θα είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία. Εδώ και ένα χρόνο, οι οδηγοί θα έκαναν την απόσταση Πάτρα-Πύργος με ταχύτητα και ασφάλεια, σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Όμως, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε άλλη άποψη. Ακύρωσε τον διαγωνισμό. Έσπασε το έργο σε 8 κομμάτια. Καθυστέρησε σχεδόν 3 χρόνια να το επαναδημοπρατήσει. Και τελικά, 4 εργολαβίες τις πήρε η ίδια εταιρεία. Κατά σατανική σύμπτωση, η εταιρεία εκείνου του εργολάβου που ήθελαν να κάνουν και καναλάρχη!

Και για να μην τα πολυλογώ, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι οι κατατμήσεις, πάντα μα πάντα αποβαίνουν καταστροφικές για τα μεγάλα έργα. Γι΄αυτό και δεν τις θέλει η ΕΕ. Προσπάθησαν, κάποιοι, να δημιουργήσουν μια εικονική πραγματικότητα, ότι δήθεν προχωρούσε το έργο και ήρθαμε εμείς και το σταματήσαμε. Να σας πω λοιπόν ποια είναι η…πραγματική πραγματικότητα:

Από αυτά τα 8 κομμάτια, κι ενώ θεωρητικά από τότε είχε περάσει το 1/3 του χρόνου υλοποίησης, στο 1ο δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

Στο 2ο, αντί για 33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα 8.

Στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε στο ΣτΕ.

Στο 4ο, δεν έγινε καμία εργασία, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

Στο 5ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%. Εδώ παραλάβαμε και έναν ωραιότατο σκουπιδότοπο.

Στο 6ο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 2%.

Στο 7ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,62%.

Και στο 8ο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος. Και προσέξτε: ενώ είχε εισπράξει προκαταβολή για το έργο ύψους 1.400.000€, οι εργασίες που εκτέλεσε έχουν αξία μόλις 40.139,38€. Καταλάβατε...

Το πραγματικό ερώτημα ήταν όχι πότε θα τελείωνε το έργο, αλλά ΑΝ θα τελείωνε το έργο.

Γι'αυτό και πήραμε την μόνη υπεύθυνη πολιτική απόφαση… Για την οποία είχαμε δεσμευθεί και προεκλογικά και οι πολίτες μας εμπιστεύτηκαν. Κάναμε 4 πράγματα:

Ένα. Βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.

Δύο. Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του έργου. Ήρθαμε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πετύχαμε την αλλαγή της στάσης της ως προς τη χρηματοδότηση του έργου αν χρειαστεί πέραν του 2023, δηλ. στη νέα προγραμματική περίοδο, ως έργο phasing.

Τρία. Ήρθαμε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για ένταξη του έργου στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και έχουμε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες με την ΕΕ. Έτσι εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ περισσότερο από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες. Και ο παραχωρησιούχος -με το ίδιο οικονομικό τίμημα- θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

Και τέσσερα. Επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν δίκιο. Για το ενδιάμεσο διάστημα, και με δεδομένη την επικίνδυνη κατάσταση σε πολλά σημεία του υπάρχοντος οδικού δικτύου, τα πολλά θανατηφόρα τροχαία και το πολύ μεγάλο τίμημα που πληρώνουμε σε ανθρώπινες ζωές στο Πάτρα-Πύργος, προχωράμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφαλείας, ύψους 25 εκατ.€.

Με άλλα λόγια… Όσα ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε επί 4,5 χρόνια, τα κάναμε εμείς σε ένα. Συντονισμένα και υπεύθυνα. Ώστε το έργο να γίνει πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια.»

Οι υποδομές αποτελούν τον καταλύτη της αναπτυξιακής πορείας κάθε Περιφέρειας και οφείλουν να συμβαδίζουν με το πνεύμα της εκάστοτε εποχής. Παρουσιάζεται η εξέλιξη του ευρύτερου πλαισίου ανάπτυξης υποδομών μέσω των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (ΠΕΠ). Θα ερευνηθεί το κατά πόσο ο τρέχον σχεδιασμός διανομής πόρων είναι αρκετός ανά Περιφέρεια ώστε να παραγάγει αναπτυξιακή ώθηση καθώς και το εάν τελικά οι εν γένει υποδομές βελτιώνονται. Επίσης θα εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας υποδομών, όχι μόνο μέσω δημόσιων (εθνικών)και ευρωπαϊκών πόρων αλλά και μέσω της κινητοποίησης ιδιωτικών επενδύσεων σε κρίσιμους τομείς της εθνικής οικονομίας, όπως οι βιομηχανικές επενδύσεις.

Συντονιστής: Νικόλαος Καραγιάννης, Δημοσιογράφος του ηλεκτρονικού ιστότοπου www.ypodomes.gr

Ομιλητές:

Κωνσταντίνος Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών

Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ)

Σέργιος Λαμπρόπουλος, Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Βιομηχανίας Υποδομών- Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ)

Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Πρόεδρος επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών (ΕΝΠΕ)

Παναγιώτης Παπανικόλας, Επικεφαλής της Vinci και της "Ολυμπίας Οδ"

Αθανάσιος Μαυρομμάτης, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργω

Παρέμβασεις:

Νεκτάριος Φαρμάκης, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας

Βασίλης Αϊβαλής, Πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας

Νικόλαος Μασίκας, Προϊστάμενος Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Θεόδωρος Θανασούλιας, Προϊστάμενος Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος (Διεύθυνση Τεχνικών Έργων), Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Παναγιώτης Φλωράτος, Προϊστάμενος του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE

Ευθύνη

Αυγ 02, 2020 Hits:39 ΑΠΟΨΕΙΣ

Ευθύνη

Αυγ 01, 2020 Hits:68 ΑΠΟΨΕΙΣ