Οι μεγάλες επιχειρήσεις θα συμβάλλουν σε ένα νέο αναπτυξιακό «restart»

Τη βεβαιότητά του ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις θα συμβάλλουν σε ένα νέο αναπτυξιακό «restart» μετά το πέρας της επιδημίας του κορονοϊού (COVID-19), εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

 

Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, στη δύσκολη αυτή περίοδο και μέσα στη δίνη του κορονοϊού οι μεγάλες επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν σε έναν διπλό ρόλο: αφενός, να υποστηρίξουν την προσπάθεια των θεσμών στην καταπολέμηση της πανδημίας και αφετέρου, να στηρίξουν το μεγαλύτερο «κεφάλαιο», τους ανθρώπους τους. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δανιηλίδης, «οι μεγάλες επιχειρήσεις πρέπει να λειτουργήσουν ως «εγγυητές για το "restart" που κάποια στιγμή νομοτελειακά θα ακολουθήσει, διατηρώντας ζωντανή την προοπτική της ανάκαμψης».

 

Ερωτηθείς για την προσαρμογή της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορονοϊού, ο κ. Δανιηλίδης επισημαίνει ότι η εταιρεία υλοποίησε άμεσα σενάρια διαχείρισης κρίσης με βασική στόχευση την εξασφάλιση της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων και τη συνέχιση βασικών λειτουργιών ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση, ενώ αναπροσάρμοσε πλήρως τη λειτουργία της για το επόμενο κρίσιμο διάστημα.

 

Ωστόσο, τα προβλήματα από την εξάπλωση της πανδημίας είναι πλέον ορατά και, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δανιηλίδης, η εταιρεία έχει ήδη απωλέσει δύο βασικά κανάλια διάθεσης των προϊόντων της, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας έχουν κλείσει στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση αναπροσαρμόζει και το επενδυτικό της πρόγραμμα. «Η προσαρμογή που θα πρέπει να κάνουμε στο πλάνο μας αυτή τη χρονιά, θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και το βάθος της κρίσης που βιώνουμε» τονίζει ο κ. Δανιηλίδης.

 

Ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκτιμά ότι «ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας θα είναι εξαιρετικά αρνητικός, κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνική οικονομίας, αλλά διαθέτουν πολύ περιορισμένες αντοχές μετά και από τη δεκαετή δημοσιονομική κρίση στη χώρα μας» και προσθέτει: «Το πρωτόγνωρο αυτής της κατάστασης δεν αφήνει έδαφος για βεβαιότητες, ούτε εύκολες λύσεις. Όλοι θα πρέπει να συμβάλλουμε στην προσπάθεια να βγει η χώρα μας δυνατή μετά από αυτή την τρικυμία».

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του διευθύνοντος συμβούλου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρου Δανιηλίδη στη δημοσιογράφο Μαρία Τσιβγέλη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

 

ΕΡ. Στη δίνη του κορονοϊού βρίσκονται πλέον επιχειρήσεις και καταναλωτές στη χώρα μας, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας της νόσου. Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος των μεγάλων επιχειρήσεων;

 

ΑΠ. Οι μεγάλες επιχειρήσεις ως δομικοί πυλώνες του παραγωγικού, οικονομικού και κοινωνικού συστήματος μπορούν και πρέπει να έχουν σταθεροποιητικό ρόλο σε μία στιγμή όπου κυριαρχεί η αβεβαιότητα. Αβεβαιότητα σε συλλογικό επίπεδο για την εξέλιξη της πανδημίας και τον αντίκτυπο των, απαραίτητων, περιοριστικών μέτρων που εφαρμόζονται στην οικονομία και την παραγωγή και αβεβαιότητα σε προσωπικό επίπεδο για το πώς αυτή η κρίση θα επηρεάσει τελικά την υγεία μας, τη δουλειά μας και τον προσωπικό μας προγραμματισμό.

 

Συνεπώς, οι μεγάλες επιχειρήσεις καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε έναν διπλό ρόλο: Αφενός, να υποστηρίξουμε την προσπάθεια των θεσμών στην καταπολέμηση της πανδημίας. Από την πλευρά μας λάβαμε εκ των προτέρων όλα τα προτεινόμενα μέτρα ακόμα και πριν γίνουν υποχρεωτικά, ενώ ανταποκριθήκαμε άμεσα στο κάλεσμα του Υπουργείου Υγείας με προσφορά 100.000 μασκών που θα παραδοθούν άμεσα στους αρμόδιους.

 

Αφετέρου, να στηρίξουμε το μεγαλύτερο «κεφάλαιο» μας -τους ανθρώπους μας, βάζοντας σε πρώτη προτεραιότητα την υγεία και ασφάλεια τους, παρέχοντας τα εργαλεία για να συνεχίσει, όπου είναι δυνατόν, απρόσκοπτα η παραγωγική διαδικασία και λειτουργώντας ως «εγγυητές» για το «restart» που κάποια στιγμή νομοτελειακά θα ακολουθήσει, διατηρώντας ζωντανή την προοπτική της ανάκαμψης.

 

ΕΡ. Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η προσαρμογή μιας μεγάλης εταιρείας, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, στη νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η εξάπλωση της πανδημίας;

 

ΑΠ. Εύκολη δεν ήταν σίγουρα, αν λάβουμε υπόψη μας την ταχύτητα αλλαγής των δεδομένων και την πολυπλοκότητα της κατάστασης. Έπρεπε χωρίς καθυστέρηση να κάνουμε επιλογές που δεν είχαμε κληθεί ποτέ στο παρελθόν να κάνουμε.

 

Σε ό,τι αφορά το επιχειρησιακό σκέλος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε άμεσα σενάρια διαχείρισης κρίσης, με δύο βασικές στοχεύσεις: Την εξασφάλιση της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων μας και τη συνέχιση της βασικών λειτουργιών της εταιρείας, ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση, ως υποχρέωσή μας απέναντι στους πελάτες μας, την αγορά και τους ανθρώπους μας, σε όλη την έκταση της εφοδιαστικής μας αλυσίδας.

 

Στο νέο πλαίσιο που διαμορφώθηκε, αναπροσαρμόσαμε τη λειτουργία μας για το επόμενο κρίσιμο διάστημα, στοχεύοντας στη στήριξη της εθνικής οδηγίας να μένουμε στο σπίτι. Πάνω από 90% των εργαζομένων μας δουλεύει από το σπίτι, τα εργοστάσια λειτουργούν με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό, ενώ αποσύραμε ακόμα και τους ανθρώπους μας από την αγορά. Όλες οι εργασίες της εταιρείας γίνονται με την απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων προστασίας του ΕΟΔΥ για την πρόληψη μετάδοσης του ιού.

 

Έχουμε επίσης ενισχύσει σημαντικά την εσωτερική επικοινωνία, θεωρώντας ότι η τακτική ενημέρωση των εργαζομένων μας από την ηγεσία της επιχείρησης μειώνει το αίσθημα της ανασφάλειας.

 

ΕΡ: Σε ποιο βαθμό έχει επηρεαστεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αλλά και γενικότερα ο κλάδος μετά τα μέτρα που αναγκάστηκε να λάβει η κυβέρνηση για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας;

 

ΑΠ: Αυτή τη στιγμή έχουμε απωλέσει δύο βασικά κανάλια διάθεσης των προϊόντων μας, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας έχουν κλείσει στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων, τα οποία και στηρίζουμε απόλυτα.

 

Παράλληλα έχουν μειωθεί σημαντικά οι «αφορμές» με τις οποίες οι περισσότεροι καταναλωτές συνδυάζουν την απόλαυση τις μπίρας, όπως για παράδειγμα συναυλίες ή μεταδόσεις ζωντανών αθλητικών γεγονότων.

 

Άρα ο κλάδος συνολικά πλήττεται σημαντικά από όσα έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού.

 

Από την άλλη υπάρχουν αρκετοί καταναλωτές που θα αγοράσουν τα προϊόντα μας από τα καταστήματα λιανικής που παραμένουν ανοιχτά και εμείς έχουμε προσαρμόσει κατάλληλα το επιχειρησιακό μας πλάνο, ώστε να εξυπηρετούμε απρόσκοπτα τη ζήτηση αυτή.

 

ΕΡ: Πώς εξελίσσεται, υπό τις νέες πλέον συνθήκες, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας;

 

ΑΠ: Η κρίση που διανύουμε είναι πρωτόγνωρη όσο και απρόσμενη, και αφορά το σύνολο του πλανήτη. Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία είμαστε μαθημένοι να επενδύουμε ακόμα και σε καιρούς γενικευμένης κρίσης.

 

Ακόμα και στις πιο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, όπως αυτή της περιόδου 2009-2017 πραγματοποιήσαμε σημαντικές επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 142 εκατ. ευρώ, κυρίως για την προώθηση των εξαγωγών, την ανάπτυξη και κυκλοφορία νέων προϊόντων και την αγορά νέου εξοπλισμού για την αναβάθμιση των εργοστασίων μας.

 

Η προσαρμογή που θα πρέπει να κάνουμε στο πλάνο μας αυτή την χρονιά, θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και το βάθος της κρίσης που βιώνουμε. Προς το παρόν πάντως, το κύριο μέλημα είναι η μέριμνα για την υγεία και την ασφάλεια των ανθρώπων μας και των συνεργατών μας.

 

ΕΡ: Ποια είναι η εκτίμησή σας για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας, των επιχειρήσεων και ειδικότερα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας;

 

ΑΠ: Οποιαδήποτε πρόβλεψη θα ήταν παρακινδυνευμένη δεδομένου ότι η «άρση αναστολής» των παραγωγικών δραστηριοτήτων εξαρτάται από μη ελεγχόμενους, σε αυτή τη φάση παράγοντες. Στο άμεσο μέλλον η προτεραιότητα όλων είναι να σταματήσουμε την εξάπλωση της πανδημίας.

 

Είναι σίγουρο ότι ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας θα είναι εξαιρετικά αρνητικός, κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνική οικονομίας αλλά διαθέτουν πολύ περιορισμένες αντοχές μετά και από τη δεκαετή δημοσιονομική κρίση στη χώρα μας. Στη δική μας αγορά, για παράδειγμα, η αναστολή της δραστηριότητας των εταιρειών εστίασης για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα δημιουργήσει μεγάλες πιέσεις σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας.

 

Είναι θετικό ότι εκ μέρους του ελληνικού κράτους υπήρξε μια πρώτη άμεση ανταπόκριση στην ανάγκη υποστήριξης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων που πλήττονται σοβαρά από την κρίση αυτή και πρέπει όλοι να συμβάλλουμε σε ένα γόνιμο διάλογο, αλλά και λήψη πρωτοβουλιών για την επόμενη μέρα.

 

Το πρωτόγνωρο αυτής της κατάστασης δεν αφήνει έδαφος για βεβαιότητες, ούτε εύκολες λύσεις.

 

Όλοι θα πρέπει να συμβάλλουμε στην προσπάθεια να βγει η χώρα μας δυνατή μετά από αυτή την τρικυμία.

 

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι και θα είναι εδώ. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE