Οι μικροί μαθητές δίδαξαν τους μεγάλους

Του
Τάσου Σταυρογιαννόπουλου*

Οι επιπτώσεις της εξάπλωσης της πανδημίας του φονικού ιού είναι τεράστιες σε όλο τον κόσμο. Η εκπαίδευση αποτελεί ένα πεδίο, που δέχεται ισχυρά πλήγματα από την παρατεταμένη επίθεση του ιού. Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων την περασμένη άνοιξη, αλλά και τώρα, δημιουργεί προβληματισμό σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για την εξέλιξη της μαθησιακής διαδικασίας και το μορφωτικό αποτέλεσμα σε κάθε μαθητή.

 Οι ελπίδες έχουν εναποτεθεί πλέον στην τηλεκπαίδευση των μαθητών μας, που αποτελεί πλέον τον μοναδικό και αποτελεσματικό τρόπο εκπαίδευσης. Βέβαια, όλοι γνωρίζουμε πως δεν μπορεί να υποκατασταθεί η δια ζώσης εκπαίδευση, καθώς και τις αδυναμίες εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ωστόσο, η σταδιακή βελτίωση των υποδομών από πλευράς πολιτείας και η εμπειρία των εκπαιδευτικών από την εφαρμογή της κατά την περσινή σχολική χρονιά είναι παράγοντες που συνηγορούν στην αποτελεσματικότητα της διαδικασίας και τη συνέχιση μιας ελπιδοφόρας χρονιάς.

Στους δύο μήνες λειτουργίας των Δημοτικών σχολείων και των Νηπιαγωγείων μέχρι σήμερα, οι μικροί μαθητές δίδαξαν τους μεγάλους. Προσαρμόστηκαν με μεγαλύτερη ευκολία από ότι περιμέναμε στη χρήση της ενοχλητικής μάσκας, χρησιμοποίησαν τακτικά το αντισηπτικό τους, τροποποίησαν την καθημερινότητά τους, περιόρισαν τις παιγνιώδεις δραστηριότητες, τήρησαν τις αποστάσεις και γενικά τα πήγαν περίφημα καθόλη την παραμονή τους στο σχολικό χώρο. Ελάχιστα τμήματα έκλεισαν, εφόσον επιβεβαιώθηκε κρούσμα στη σχολική μονάδα και πουθενά δεν υπήρξε διασπορά του ιού εντός της σχολικής μονάδας. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα που σχεδιάστηκαν από τους ειδικούς επιστήμονες και εφαρμόστηκαν στα σχολεία μας αποδείχτηκαν ανθεκτικά στην απειλή του ιού. Τελικά τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποδείχτηκαν οι πιο ασφαλείς χώροι αποτροπής του covid 19. Σε αυτό σημαντική είναι η συνεισφορά των Διευθυντών των σχολείων, αλλά και των εκπαιδευτικών, που τήρησαν με ευλάβεια τα περιοριστικά μέτρα στις σχολικές μονάδες. Σημαντική ήταν, επίσης, η συνεργασία με τις οικογένειες των παιδιών, που έδειξαν σε σημαντικό βαθμό μεγάλη ωριμότητα και υπευθυνότητα.

Δυστυχώς, η διασπορά του ιού γιγαντώθηκε σε άλλους τόπους και χρόνους, με αποτέλεσμα τις συνέπειες των περιορισμών να τις υφίστανται και οι μικροί μαθητές, παρά το ότι αυτοί προσπάθησαν να πειθαρχήσουν σε ότι ζήτησε από αυτούς η πολιτεία. Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων στενοχωρεί μαθητές και εκπαιδευτικούς και όλοι ελπίζουν να είναι σύντομη. Η εκπαιδευτική κοινότητα και πρωτίστως οι μαθητές έδωσαν αυτήν την πρώτη περίοδο της σχολικής χρονιάς το παράδειγμα στην υπόλοιπη κοινωνία. Τώρα, θα συνεχίσουν το δημιουργικό τους αγώνα μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή και θα προσπαθήσουν υπερβαίνοντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια να είναι συνεπείς στο ραντεβού της διδασκαλίας, της μάθησης και της γνώσης. Οι εκπαιδευτικοί για άλλη μια φορά θα βάλουν πλάτη για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και να υπερασπίσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους. Η προσήλωση στους εκπαιδευτικούς στόχους αποτελεί το καλύτερο αντίδοτο στην πανδημία και τους περιορισμούς για τους μικρούς μαθητές.

*Ο Τάσος Σταυρογιαννόπουλος είναι διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE