Παρουσιάστηκε παρά τις αντιξοότητες λόγω των μέτρων ενάντια στον κορωνοϊό το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών. Από την Πειραιώς 260 -εκεί που παραδοσιακά θα συγκεντρώνονταν φέτος εκατοντάδες καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι για την ανακοίνωση του προγράμματος- η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, παρουσίασε μέσω διαδικτύου τους βασικούς άξονες της φετινής διοργάνωσης, ευχόμενη οι συνθήκες να επιτρέψουν να πραγματοποιηθεί με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

 

«Θέλω να τονίσω ότι οι συνεργάτες μου και εγώ αντιλαμβανόμαστε πως το Φεστιβάλ φέτος δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί ακριβώς όπως το σχεδιάζαμε τόσον καιρό. Έχουμε, όμως, την ανάγκη να στείλουμε ένα μήνυμα ελπίδας: Είμαστε εδώ και εργαζόμαστε ακατάπαυστα για να επανασχεδιάσουμε το Φεστιβάλ, με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

Ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε με ασφάλεια για όλους, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Εξετάζουμε διαφορετικές εκδοχές για τις ημερομηνίες πραγματοποίησης της φετινής διοργάνωσης, με την αμέριστη υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και με την προσωπική φροντίδα της υπουργού Πολιτισμού, κ. Μενδώνη, και του γενικού γραμματέα, κ. Γιατρομανωλάκη.

Προτεραιότητά μας είναι η υγεία και η ασφάλεια του κοινού, των δημιουργών και όλης της ομάδας του Φεστιβάλ. Ελπίζουμε ότι σύντομα οι καλλιτέχνες θα μπορέσουν να επιστρέψουν με ασφάλεια στις πρόβες τους και οι χώροι μας θα ανοίξουν για να σας υποδεχτούν. Άλλωστε, η εικόνα ενός έρημου θεάτρου αντικατοπτρίζει για εμάς μια κατάσταση πνευματικής ξηρασίας, που δεν ταιριάζει στον εορταστικό μας χαρακτήρα. Και φέτος το Φεστιβάλ θα ήθελε να εορτάσει τα 65 του χρόνια με μια σειρά από νέες πρωτοβουλίες» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Πλούσιο πρόγραμμα στον αρχικό σχεδιασμό του Φεστιβάλ Αθηνών

Στον αρχικό της σχεδιασμό, η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει σχεδόν 1.400 καλλιτέχνες από περισσότερες από 30 χώρες. Περίπου 70 εκδηλώσεις, 40 πρεμιέρες και νέες παραγωγές. Αναζήτηση σε νέα είδη και δραματουργικές φόρμες, άνοιγμα στην ερευνητική προσέγγιση, στις σύγχρονες αναγνώσεις, συναυλίες με κορυφαίους μουσικούς, παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή διεθνών δημιουργών, πρωτότυπες δράσεις και προσθήκη ευφάνταστων ενοτήτων.

«Σκέφτεται κανείς πώς θα είναι άραγε η κοινωνία μας μετά από αυτή την κρίση και πόσο πολύτιμη θα είναι η καλλιτεχνική της αντανάκλαση μέσα από την οξυδέρκεια και την ευαισθησία των δημιουργών. Η παρουσία ενός διεθνούς Φεστιβάλ θα είναι, περισσότερο από ποτέ, ανάγκη μας αλλά και υποχρέωσή μας… Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε ότι θα είμαστε σε θέση σύντομα να σας δώσουμε νέες πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ελπίζουμε αυτή η ακραία συνθήκη, στην οποία ζούμε, να περάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να ξαναβρεθούμε όλοι υγιείς στις σκηνές μας, για να γιορτάσουμε τη ζωή, τη δημιουργία, τη συνύπαρξη» κατέληξε στο μήνυμα της η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Βασικοί άξονες του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών

Επτά μήνες διήρκησε η οργάνωση και ο σχεδιασμός του προγράμματος, με βασικό μέλημα την επέκταση του φεστιβαλικού ίχνους και την εμβάθυνση σε αυτό: «Επέκταση στα είδη Τέχνης και διεύρυνση του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε. Εμβάθυνση της εμπλοκής του κοινού μας στη φεστιβαλική εμπειρία συνολικά. Ακόμα, έναν σημαντικό άξονα αποτελεί για εμάς η έκπληξη, οι απρόσμενες συναντήσεις, το γκρέμισμα της αντίληψης ότι κάποια είδη δεν είναι φεστιβαλικά ή δεν ταιριάζουν σε συγκεκριμένους χώρους» τόνισε χαρακτηριστικά η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού.

Ειδικότερα, στο θέατρο το αίτημα από τους δημιουργούς στρέφεται στην έρευνα λιγότερο χαρτογραφημένων περιοχών, στην επεξεργασία του κλασικού ρεπερτόριο με πιο απρόσμενα εργαλεία. Στο ξένο ρεπερτόριο του Θεάτρου αλλά και του Χορού, έμφαση δίνεται στους νέους προσκεκλημένους -ενώ επανέρχονται αγαπημένοι δημιουργοί, που έχουν σημαδέψει το Φεστιβάλ στο παρελθόν. Επιπλέον, επεκτείνεται το κεφάλαιο των συμπαραγωγών με πρόθεση να οικοδομηθεί στα επόμενα χρόνια σειρά διεθνών συμπαραγωγών όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην Επίδαυρο.

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία του Λυκείου Επιδαύρου, εγκαινιάζεται παρόμοιο ερευνητικό πρόγραμμα πάνω στη μελέτη της δραματουργίας και την ανανεωτική προσέγγιση του αρχαίου δράματος με τον τίτλο «Πάροδος» που θα εκτείνεται σε επτά εβδομάδες τόσο στην Αθήνα όσο και στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου. Μάλιστα, η Μικρή Επίδαυρος αφιερώνεται στη μουσική και το μουσικό θέατρο με περφόρμανς που διασχίζουν τα είδη του πειραματικού θεάματος, από το μπαρόκ μέχρι την ηλεκτρονική μουσική και από την όπερα μέχρι την υποβρύχια ανακάλυψη μιας βυθισμένης πολιτείας.

Για πρώτη φορά πειραματική και ηλεκτρονική μουσική στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η πειραματική και ηλεκτρονική μουσική παρουσιάζονται για πρώτη φορά και στην Πειραιώς 260, δίνοντας χώρο στην μουσική κουλτούρα των clubs αλλά και στις street επιρροές, είδος που θα χαρακτηρίσει και τον προγραμματισμό του Χορού.

Στο Ηρώδειο, εκτός από την κλασική μουσική που κατέχει σημαντική θέση στο πρόγραμμά του Φεστιβάλ, ενισχύεται έντονα η σύγχρονη μουσική, με προσκεκλημένους σπουδαίους συνθέτες που δημιουργούν κόσμους μέσα από τη μείξη κλασικού και ηλεκτρονικού ήχου.

Στην Πειραιώς 260, ανοίγει ο διάλογος μεταξύ κοινού και καλλιτεχνών. Τις παραστάσεις θα προλογίζουν θεατρολόγοι και ειδικοί του χορού, ενώ μετά από αυτές στον κοινό χώρο που ενώνει τις σκηνές του βιομηχανικού πάρκου ιδρύεται η «Πλατεία» ως χώρος συνάντησης.

Με Οστερμάγιερ, Βαρλικόφσκι και Μούντρουτσο το Φεστιβάλ Αθηνών 2020

Ανάμεσα στα ονόματα της φετινής διοργάνωσης, συναντάμε τον πολυαγαπημένο του ελληνικού κοινού Γερμανό σκηνοθέτη Τόμας Οστερμάγιερ να διευθύνει την Σαουμπίνε παρουσιάζοντας την «Ιστορία της βίας», τον Κριστόφ Βαρλικόφσκι να επιστρέφει με μια σύγχρονη «Οδύσσεια - Μια ιστορία για το Χόλυγουντ», τον Γερμανό Κρίστοφερ Ρύπινγκ να παρουσιάζει ένα δεκάωρο ερευνητικό θέαμα πάνω στο αρχαίο δράμα, τον Ρώσο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ ν' ανεβάζει τις «Νεκρές ψυχές» του Γκόγκολ, και τον Πολωνό Κορνέλ Μούντρουτσο να επιστρέφει στην Αθήνα με τα «Κομμάτια μιας γυναίκας».

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, στο Ηρώδειο θα εμφανιστεί για πρώτη φορά ο κορυφαίος συνθέτης Μαξ Ρίχτερ. Επίσης στον ίδιο χώρο θα φιλοξενηθεί η νέα παραγωγή των Βέλγων C de la B και του Αλαίν Πλατέλ. Ενώ, στην Πειραιώς 260, η Χίλντουρ Γκουδναντότιρ, που πρόσφατα τιμήθηκε για τη μουσική της στο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς και η οποία άφησε το δικό της στίγμα στην επιτυχία του πολυβραβευμένου Chernobyl του HBO, θα παρουσιάσει ζωντανά τη μουσική της σειράς.

Στην Πειραιώς, όμως, συγκεντρώνονται και κορυφαίες, εγχώριες δυνάμεις, όπως ο Βασίλης Παπαβασιλείου που μας καλεί ν' ανακαλύψουμε τη χαρά του καθαρού θεάτρου με τον «Αμφιτρύωνα» του Πλαύτου και ο Νίκος Καραθάνος που σκηνοθετεί το «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν. Όσο για την Επίδαυρο, μεταξύ άλλων, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός παρουσιάζει για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το σπάνιο έργο «Ιχνευτές» του Σοφοκλή, ο Άρης Μπινιάρης ετοιμάζει έναν «Προμηθέα Δεσμώτη», σε ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, ενώ ο Δημήτρης Λιγνάδης αναμετριέται με τους «Πέρσες» του Αισχύλου.

Με την επιλογή άλμπουμ από το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων των ΗΠΑ για να αρχειοθετηθούν στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου,  αναγνωρίζονται ηχογραφήσεις που θεωρούνται άξιες διαφύλαξης λόγω της πολιτιστικής, ιστορικής και αισθητικής τους σημασίας.

Το ντεμπούτο άλμπουμ του Dr. Dre, The Chronic, επιλέχθηκε από το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων των ΗΠΑ να αρχειοθετηθεί στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου.

To «The Cronic» είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του Αμερικανού δισκογραφικού παραγωγού hip hop και ράπερ Dr. Dre. Κυκλοφόρησε στις 15 Δεκεμβρίου 1992 από τη δική του δισκογραφική εταιρία Death Row Records, διανεμήθηκε από την Interscope Records και έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία.

Ήταν το πρώτο σόλο άλμπουμ του Dr. Dre μετά την αποχώρησή του από το hip hop συγκρότημα N.W.A και την εταιρεία Ruthless Records λόγω οικονομικών διαφορών.

Μία θέση στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου αποκτούν επίσης τα μουσικά άλμπουμ «Private Dancer» της Τίνα Τάρνερ, «Dusty in Memphis» της Ντάστι Σπρίνγκφιλντ, «Cheap Trick at Budokan» των Cheap Trick και «Mister Rogers Sings 21 Favorite Songs» από την παιδική τηλεοπτική σειρά Mister Rogers’ Neighborhood.

Τα εμβληματικά singles της Γουίτνι Χιούστον «I Will Always Love You» και «Y.M.C.A.» των Village People είναι μεταξύ των τραγουδιών και άλμπουμ που θα αρχειοθετηθούν επίσης στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου.

Η ηχογράφηση της όπερας «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι του 1953 της Μαρίας Κάλλας στο Μιλάνο με τη Χορωδία και την Ορχήστρα του Θεάτρου της Σκάλας, υπό τη διεύθυνση του Victor de Sabata με τους Giuseppe di Stefano και Tito Gobbi, επίσης επιλέχθηκε για το αρχείο της μεγαλύτερης και πλουσιότερης βιβλιοθήκης του κόσμου.

Το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων δημιουργήθηκε το 2000 από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου για να παρουσιάσει το εύρος και το βάθος του αμερικανικού ήχου. Κάθε χρόνο, επιλέγονται 25 ηχογραφήσεις για να διατηρηθούν για τις επόμενες γενιές.

Φέτος, η επικεφαλής της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου, Κάρλα Χέιντεν χαρακτήρισε τις επιλογές «την απόλυτη playlist για παραμονή στο σπίτι» υπό το φως της πανδημίας του κοροναϊού.

«Το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων Καταγραφής είναι η εξελισσόμενη λίστα αναπαραγωγής του αμερικανικού ηχητικού τοπίου. Αντικατοπτρίζει στιγμές στην ιστορία που έχουν αποτυπωθεί μέσα από τις φωνές και τους ήχους της εποχής» αναφέρεται σε ανακοίνωση του.

Αντιμετωπίζοντας τη συνεχιζόμενη κρίση του κορονοϊού και τη δυσκολία να γεμίζουμε δημιουργικά τον χρόνο μας παραμένοντας σπίτι για να εμποδίσουμε την περαιτέρω εξάπλωση της πανδημίας, η μη κερδοσκοπική οργάνωση The Internet Archive προχώρησε στην πρωτοβουλία να προσφέρει στον οποιονδήποτε στον πλανήτη δωρεάν διαδικτυακή πρόσβαση και στα 1,4 εκατομμύρια βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης της (και ο αριθμός αυτός αυξάνεται).

Εγκαινίασε πλατφόρμα την οποία, αναγνωρίζοντας τον χαρακτήρα του επείγοντος στο πρόβλημα, βάφτισε National Emergency Library. Η οργάνωση «οικοδομεί» μια ψηφιακή βιβλιοθήκη ιστότοπων, δίνοντας τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης σε ερευνητές, ιστορικούς, ακαδημαϊκούς, άτομα χωρίς δυνατότητα εκτύπωσης και ευρύ κοινό και ήδη προσφέρει ελεύθερη πρόσβαση σε 2,5 εκατομμύρια βιβλία. Με την πρόσφατη πρωτοβουλία της διευρύνει την ελεύθερη πρόσβαση και στους 1,4 εκατομμύρια τόμους της δανειστικής της βιβλιοθήκης: έως τις 30 Ιουνίου ή, έως τη λήξη του εθνικού συναγερμού στις ΗΠΑ, παύουν να ισχύουν οι λίστες αναμονής για αυτούς. Αν και η National Emergency Library θα λειτουργεί στις ΗΠΑ, οποιοσδήποτε έχει σύνδεση Internet θα μπορεί να την αξιοποιεί.

 «Λόγω του εθνικού μας συναγερμού, το σύστημα βιβλιοθηκών έρχεται να βοηθήσει εκείνους που υποχρεώνονται να μαθαίνουν στο σπίτι» είπε ο Brewster Lurton Kahle, ιδρυτής της The Internet Archive. «Αυτό ήταν το όνειρο μας για το αρχικό ίντερνετ και το οποίο τώρα ζωντανεύει: η βιβλιοθήκη, στα ακροδάχτυλα του καθενός».


ΑΠΕ ΜΠΕ

Μουσικές σκηνές, πίστες και θέατρα, κλειστά. Άγνωστο το πότε θα επαναλειτουργήσουν. Συναυλίες, μουσικές και θεατρικές παραστάσεις που προγραμματίζονταν σε ανοιχτούς χώρους ακυρώνονται η μία μετά την άλλη καθώς ουδείς γνωρίζει εάν οι συνθήκες και κυρίως τα απαιτούμενα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας, θα επιτρέψουν την διεξαγωγή τους.

Μπαρ, καφέ και μαγαζιά κάθε είδους που παίζουν μουσική, σφραγισμένα, ορθώς, με τους συνθέτες και τους στιχουργούς να στερούνται αυτά που δικαιούνται από τα πνευματικά τους δικαιώματα από τα οποία ήδη τους οφείλεται ένα μεγάλο μέρος λόγω της κρίσης στην οποία έχει περιέλθει, τα τελευταία τρία χρόνια, ο συγκεκριμένος τομέας. Αποτέλεσμα; Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, καλλιτέχνες στην πλειοψηφία τους, βρίσκονται στον αέρα, δεν έχουν το παραμικρό εισόδημα και φοβούνται πως η ίδια κατάσταση θα επικρατήσει και το δύσκολο καλοκαίρι που έρχεται.

Γι’ αυτό και εκπέμπουν S.O.S. ζητώντας την στήριξη της Πολιτείας προκειμένου να αντιμετωπίσουν την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει. Μουσικοί, τραγουδιστές, στιχουργοί, ηχολήπτες, φωτιστές, παραγωγοί αλλά και ηθοποιοί, μέσω των σωματείων τους, υπογραμμίζουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό των μελών των κλάδων τους δεν θα λάβει την έκτακτη οικονομική ενίσχυση που έχει προβλεφθεί και καλούν τους αρμόδιους να τροποποιήσουν τους όρους δεδομένου ότι ανήκουν σε μια από τις πιο έντονα πληγείσες κατηγορίες εργαζόμενων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην πρόσφατη επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μηστοτάκη, η οποία κοινοποιήθηκε επίσης στους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Πολιτισμού «το χρονικό όριο που έχει τεθεί για την έκτακτη επιδότηση -πρόσληψη ή δελτίο παροχής από την 1η Μαρτίου και μετά), δυστυχώς εξαιρεί μεγάλο κομμάτι εργαζομένων του κλάδου, δεδομένου ότι ματαιώθηκαν όλες οι εκδηλώσεις της Αποκριάς και της Καθαρής Δευτέρας (2 Μαρτίου) και στη συνέχεια όσο περνούσαν οι ημέρες ακυρώνονταν καθημερινά σχεδόν όλες οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, με αποτέλεσμα να είναι πάρα πολλοί οι συνάδελφοι που δεν έχουν εργαστεί μέσα στον μήνα Μάρτιο. Επίσης δεν συμπεριλαμβάνονται οι μουσικοί και καθηγητές μουσικής που πολλοί εργάζονται με εργόσημο, οι πλανόδιοι μουσικοί και οι μουσικοί του δρόμου».

Ζητούν λοιπόν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να συμπεριληφθούν στην ευνοϊκή κρατική ρύθμιση όλοι όσοι εργάστηκαν κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο ή μπορούν να πιστοποιήσουν την επαγγελματική τους ιδιότητα με βεβαίωση των οικείων σωματείων, εφόσον φυσικά δεν δικαιούνται την επιδότηση από άλλη παράλληλη επαγγελματική δραστηριότητα.

Την παραπάνω επιστολή, η οποία εστάλη με πρωτοβουλία του Συλλόγου Μουσικών Βορείου Ελλάδος, συνυπογράφουν πολλοί καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και οι Σταύρος Ξαρχάκος, Γιώργος Νταλάρας, Χάρις Αλεξίου, Σωκράτης Μάλαμας, Χρήστος Νικολόπουλος και δεκάδες ακόμη.

Στα παραπάνω αιτήματα συντάσσεται και τόσο ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ελλήνων Ηθοποιών όσο και ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος μαζί με το Σωματείο Εργαζομένων στο Θέαμα – Ακρόαμα οι οποίοι ζητούν επίσης την παροχή επιδόματος ανεργίας σε όλους μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση αλλά και ασφαλιστική ικανότητα για όλο τον κλάδο.

Στο πλευρό τους η Όλγα Κεφαλογιάννη

Την επιτακτική ανάγκη στήριξης των Ελλήνων καλλιτεχνών υπογράμμισε η βουλευτής της Ν.Δ. Όλγα Κεφαλογιάννη εντός της Βουλής καταθέτοντας σχετική επίκαιρη ερώτηση. Η κ. Κεφαλογιάννη, η οποία ήταν επί δυόμιση χρόνια υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού της Ν.Δ, επεσήμανε πως «στις πρωτοφανείς συνθήκες που βιώνει σήμερα η παγκόσμια κοινότητα λόγω της πανδημίας του νέου κορονωϊού, τα πολιτιστικά αγαθά και οι υπηρεσίες έχουν αναδειχθεί ως το σημαντικότερο μέσο ψυχαγωγίας όλων των πολιτών που παραμένουν σε απομόνωση». Κι αφότου ενημέρωσε την Ολομέλεια πως πολλές ευρωπαικές χώρες, όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Ολλανδία, έχουν ήδη λάβει σημαντικά οικονομικά μέτρα για την υποστήριξη των καλλιτεχνών, ζήτησε ενημέρωση από τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με το τί θα κάνουν για να στηρίξουν τόσο τους εγχώριους καλλιτέχνες όσο και την βιωσιμότητα των χώρων θεάματος και ψυχαγωγίας.

Σπάνια έργα τέχνης από τη συλλογή του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή παρουσιάζονται στο goulandris.gr και είναι προσβάσιμα για ελεύθερη ψηφιακή περιήγηση από το σπίτι. Ψηφιακές αναπαραγωγές 148 έργων, εικόνες λεπτομερειών και ηχητικές ξεναγήσεις σε δύο γλώσσες προσφέρουν στους χρήστες μία ολοκληρωμένη οπτική των έργων τέχνης και ένα νέο σημείο επαφής με το Μουσείο.

 

Μέσα από την ψηφιακή περιήγηση στη συλλογή, οι χρήστες μπορούν να εξερευνήσουν έργα των Van Gogh, Picasso, El Greco, Monet, Rodin, Miró, Degas, Giacometti, Cézanne, Παρθένη, Τσαρούχη, Μόραλη και άλλων ονομάτων της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, να ανακαλύψουν λεπτομέρειες κρυμμένες στο πίσω μέρος των καμβάδων και να μάθουν περισσότερα για τη δημιουργία των έργων, την ιστορία τους, και τη ζωή των καλλιτεχνών.

 

Ανάμεσά τους βρίσκεται η Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών (1878-1881 περίπου) του Degas, που κλόνισε τα θεμέλια της γλυπτικής, ο Καθεδρικός Ναός της Ρουέν το πρωί (ροζ απόχρωση) (1894), ένας από τους πιο ολοκληρωμένους πίνακες της σειράς των Καθεδρικών του Monet, καθώς και το έργο Η συγκομιδή της ελιάς (Δεκέμβριος 1889) του Van Gogh, το οποίο ο καλλιτέχνης δημιούργησε κατά την περίοδο του εγκλεισμού του στην ψυχιατρική κλινική του Σαιν-Ρεμύ-ντε-Προβάνς.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα goulandris.gr και στις σελίδες στα social media @BEGoulandrisFoundation.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE