Οι κρίσιμες ημέρες που βιώνουμε, πειθαρχώντας στις οδηγίες των ειδικών που λένε ότι Μενουμε σπιτι, μπορούν να γίνουν ευχάριστες και δημιουργικές με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου. Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) συμμετέχοντας ενεργά στην προσπάθεια του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για την προσφορά ψηφιακών τρόπων διάθεσης πολιτιστικού υλικού, έχει εμπλουτίσει την κεντρική του ιστοσελίδα www.tap.gr με ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκδόσεις του, που απευθύνονται σε όλους!

Μενουμε σπίτι και : Μπορειτε να «περιηγηθείτε» στα μνημεία της Ακρόπολης και όχι μόνο στα γνωστά! Να δείτε τα μικρότερα κτίσματα του βράχου, τις πηγές, τα σπήλαια, τα ιερά, το θέατρο, τα ωδεία και τα χορηγικά μνημεία.

Να επισκεφθείτε Συλλογές, στο β΄ όροφο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, που είναι μοναδικές : Τη «Συλλογή Βλαστού – Σερπιέρη» που μας ξεναγεί σε 450 αρχαιότητες από την Ελλάδα και την Κάτω Ιταλία. Τα «Πήλινα Ειδώλια», που μας ανοίγουν τον μικρόκοσμο της κοροπλαστικής τέχνης με 600 ειδώλια, από διάφορα εργαστήρια, αποκαλύπτοντάς μας πτυχές από τη ζωή των αρχαίων.

Να «ξεφυλλίσουμε» καταλόγους/λευκώματα και από τις τρεις περιοδικές εκθέσεις που διοργάνωσε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, στο τριετές αφιέρωμα για τα 150 χρόνια από τη θεμελίωσή του: α. «Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…». Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, η οποία μας προσκαλεί σε ένα νοερό περίπατο στην Αθήνα του 17ου-19ου αιώνα, τότε που τα κατάλοιπα του παρελθόντος ήταν αναπόσπαστο μέρος του αττικού τοπίου. β. Οι Οδύσσειες, δηλαδή, η συνεχής Οδύσσεια του ανθρώπου, από τα αρχαία χρόνια για να επιβιώσει, να αφήσει το αποτύπωμά του στις εκφάνσεις της καθημερινής του ζωής, στη πνευματική και κοινωνική του δραστηριότητα.

γ. Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου στην αρχαία τέχνη, επειδή ο άνθρωπος από την νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη ελληνική αρχαιότητα αναζητά, ανακαλύπτει και εφευρίσκει το Ωραίο. Το εντάσσει στην καθημερινότητά του, από τα πιο μικρά αντικείμενα μέχρι τα εμβληματικά μνημεία του δημόσιου χώρου.

Να γνωρίσουμε τη λαϊκή μας παράδοση: Μύθους, έθιμα, προφορικές παραδόσεις, χορούς, δρώμενα, μουσική, τραγούδια, δεξιότητες, και τεχνικές μαρτυρίες του παραδοσιακού, λαϊκού και λόγιου Πολιτισμού μας.

Ακρόπολη

Μένουμε σπίτι και εντρυφούμε στην Αρχαιολογία

Ερευνητές, φοιτητές, αρχαιολόγοι, εκπαιδευτικοί αλλά και όποιος ενδιαφέρεται για την Αρχαιολογία, θα βρει, με ελεύθερη πρόσβαση, στην «Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη», επιλεγμένα τεύχη Αρχαιολογικών Δελτίων, πρακτικά αρχαιολογικών και ιστορικών συνεδρίων, μονογραφίες κι επιστημονικές εκδόσεις να αντλήσει πληροφορίες στο πλαίσιο του ερευνητικού, μελετητικού ή του εκπαιδευτικού έργου του, τώρα που η παρουσία μας στις βιβλιοθήκες και στα αρχεία δεν είναι εφικτή.

Είναι ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα την πολιτιστική μας κληρονομιά, ώσπου να ξαναβρεθούμε όλοι μαζί, με το καλό, στους μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους και στα υπέροχα μουσεία μας.

#μενουμε_σπιτι.

Δωρεάν προβολές επιλεγμένων ταινιών απ' όλο τον κόσμο για παιδιά, νέους, εκπαιδευτικούς και όλη την οικογένεια, Online, από το Φεστιβάλ Ολυμπίας για τις μέρες που Μένουμε σπίτι. Οι κινηματογράφοι και τα σχολεία έκλεισαν, τα φεστιβάλ ματαιώθηκαν. Όμως εκατοντάδες παιδιά, γονείς κι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν καθημερινά ποιοτικές κινηματογραφικές ταινίες για παιδιά και Νέους. Για αυτό φροντίζει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, που απαντά στις προκλήσεις των ημερών με διαδικτυακά κινηματογραφικά φιλμ.

Μία διέξοδος για παιδιά και νέους που μένουν σπίτι

Το OIFF Online Cinema είναι μία online ανοιχτή κινηματογραφική αίθουσα ελεύθερης πρόσβασης, όπου μικροί και μεγάλοι θεατές μπορούν να παρακολουθήσουν ποιοτικές ταινίες για παιδιά και νέους.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να βελτιωθεί η ποιότητα του προσφερόμενου online περιεχομένου με ισχυρές ενέσεις σινεμά για παιδιά και νέους, ενός είδους που εισήγαγε στην Ελλάδα το Φεστιβάλ Ολυμπίας και το υπηρετεί πάνω από δύο δεκαετίες.

Οι ημέρες των περιοριστικών μέτρων κατά του COVID-19 βρίσκουν όλα τα παιδιά υποχρεωτικά στα σπίτια τους, να δέχονται τον βομβαρδισμό των εικόνων της τηλεόρασης, των διαδικτυακών πλατφορμών, των μέσων κοινωνικών δικτύωσης και του διαδικτύου γενικότερα. Απέναντι σε αυτή τη συνθήκη που, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, γίνεται αδιέξοδη, ο ποιοτικός κινηματογράφος και η κινηματογραφική εκπαίδευση μπορούν να δώσουν διεξόδους.

Μένουμε σπίτι με φιλμ δυο φορες την ημέρα

Το Φεστιβάλ Ολυμπίας, σε μια ελάχιστη συνεισφορά, συνεργάζεται με την Παιδική και Νεανική Ταινιοθήκη του Νεανικού Πλάνου και μια σειρά παραγωγών και καλλιτεχνών του κινηματογράφου, διαμορφώνοντας ένα ποιοτικό πρόγραμμα που μεταδίδεται δύο φορές τη μέρα από τη σελίδα του Φεστιβάλ στο Facebook με ανοιχτή πρόσβαση στην Ελλάδα και την Κύπρο (και για τις ελληνικές ταινίες, με ανοιχτή πρόσβαση σε όλο τον κόσμο).

 

Ήδη τις πρώτες δέκα ημέρες, το OIFF Online Cinema προέβαλε ταινίες από τη Σερβία, τον Καναδά, τη Δανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Ιράν, την Τουρκία, τη Σουηδία και την Ελλάδα, ενώ ακολουθούν ταινίες από πολλές άλλες χώρες με μια μεγάλη γκάμα θεμάτων που απασχολούν τα σημερινά παιδιά και τους νέους, αλλά και ταινίες με τα όνειρα και τις διεκδικήσεις των νέων για ένα καλύτερο αύριο.

Ποιοι παρακολουθούν τις προβολές από το σπίτι

«Από τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει, παρατηρούμε ότι καθημερινά, πολλές εκατοντάδες παιδιών και ενηλίκων παρακολουθούν τις προβολές, αφού σε κάθε σύνδεση αντιστοιχεί συνήθως μια συλλογική θέαση ταινίας, στο περιορισμένο βέβαια πλαίσιο μιας κατοικίας» αναφέρουν οι διοργανωτές.

«Όσοι παρακολουθούν τις προβολές συγκροτούν και μια ξεχωριστή online κοινότητα, που εκφράζεται με ενθουσιασμό και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τη θέση μας πως ο ποιοτικός κινηματογράφος αγκαλιάζεται από τα παιδιά, τους νέους και τους γονείς, όταν δίνεται μεθοδικά, συγκροτημένα και χωρίς ασυνέχειες».

11:00 και 18:00 οι προβολές

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις προβολές κάθε πρωί στις 11 π.μ. και κάθε απόγευμα στις 6 μ.μ. συντονισμενοι στο www.facebook.com/olympiafestival/.

Η μετάδοση ξεκινάει αυτόματα, αρκεί να έχετε μπει στη σελίδα από λίγο νωρίτερα. Στην κορυφή της σελίδας θα βρείτε πάντα καρφιτσωμένη την δημοσίευση για την επόμενη προβολή. Οι ταινίες δεν προβάλλονται ξανά ή σε άλλο χρόνο, ούτε μπορείτε να τις ξαναδείτε την αρχή Δεν πρόκειται για Video On Demand. Σκεφτείτε το όπως όταν πηγαίνετε σινεμά: οι προβολές αρχίζουν συγκεκριμένη ώρα.

Το OIFF Online Cinema θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος των περιοριστικών μέτρων.

Τον φάκελο ώστε να εγγραφεί ο εορτασμός του Δεκεπενταύγουστου στα ορεινά χωριά Βλάστη, του νομού Κοζάνης και Συρράκο, του Νομού Ιωαννίνων, στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (Σύμβαση UNESCO 2003) υπέβαλε το ΥΠΠΟΑ. «Η ολοκληρωμένη προστασία της άυλης κληρονομιάς, δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, είναι απολύτως αναγκαία για την διαφύλαξη της ιδιαίτερης πολιτιστικής ταυτότητας και της ιστορίας των τοπικών κοινοτήτων, αλλά και την ενίσχυση της ανθρώπινης δημιουργίας.

Στις 15 Αυγούστου, που η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει την Κοίμηση της Θεοτόκου, τα Πανηγύρια του Δεκαπενταύγουστου είχαν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, στις ορεινές κτηνοτροφικές κοινότητες. Καθώς τον χειμώνα οι οικογένειες μετακινούνταν στα πεδινά μαζί με τα κοπάδια των αιγοπροβάτων, στο πανηγύρι της Παναγίας, τον Δεκαπενταύγουστο, η κοινότητα γιόρταζε την ετήσια επανένωσή της. Η υποβολή του φακέλου σήμερα αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία, καθώς τα δύο πανηγύρια αναδεικνύουν τη μακρά πολιτιστική παράδοση των κοινοτήτων, συνεισφέρει στην προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των δύο ορεινών κοινοτήτων και δημιουργεί αναπτυξιακές προοπτικές για τις συγκεκριμένες γεωγραφικές ενότητες. Τα πανηγύρια έχουν μεν εξελιχθεί, ακολουθώντας τους καιρούς και τις αλλαγές στις κοινωνίες των ανθρώπων, προσφέρουν όμως ένα καλό παράδειγμα ομαλής μετάβασης στις πολιτισμικές πρακτικές των αστικοποιημένων πλέον κοινοτήτων».

ΥΠΠΟ: Τιμή στα πανηγύρια του Δεκαπενταύγουστου

Σήμερα, ορεινές κοινότητες, όπως η Βλάστη και το Συρράκο, ή έχουν αποδυναμωθεί πληθυσμιακά ή έχουν ερημώσει. Ωστόσο, ο Τρανός Χορός στη Βλάστη και το Πανηγύρι του Συρράκου τον Δεκαπενταύγουστο, είναι δύο παραδείγματα δρωμένων που και σήμερα συμβολίζουν την επανασυγκρότηση δύο ορεινών κοινοτήτων, που τα μέλη τους έχουν διασκορπιστεί στα αστικά κέντρα και στο εξωτερικό, λόγω της αστικοποίησης και της μετανάστευσης. Όμως, οι ετήσιες εορταστικές επιτελέσεις, για τις οποίες επιστρέφουν στην κοινότητα καταγωγής επιβεβαιώνοντας το συνεκτικό “αίσθημα του ανήκειν”, συνιστούν άυλη πολιτιστική κληρονομιά που αξίζει να διαφυλαχθεί και να αναδειχθεί.

Σήμερα, ορεινές κοινότητες, όπως η Βλάστη και το Συρράκο, ή έχουν αποδυναμωθεί πληθυσμιακά ή έχουν ερημώσει. Ωστόσο, ο Τρανός Χορός στη Βλάστη και το Πανηγύρι του Συρράκου τον Δεκαπενταύγουστο, είναι δύο παραδείγματα δρωμένων που και σήμερα συμβολίζουν την επανασυγκρότηση δύο ορεινών κοινοτήτων, Συρράκο φωτογραφία ΥΠΠΟ

ΥΠΠΟ: Αξίες όπως ο χορός, τα τραγούδια, η μουσική

Οι ετήσιοι εορτασμοί της ανανέωσης των δεσμών μεταξύ των ανθρώπων κοινής καταγωγής, αλλά με απομακρυσμένη μόνιμη διαμονή, φέρνουν στο προσκήνιο έναν πλούτο πολιτισμικών πρακτικών που στήριζαν τις κοινότητές τους, κατά την περίοδο της ακμής τους: Η μουσική και τα τραγούδια τους αναφέρονται στη σχέση τους με τη φύση και την ιστορία τους. Ο τρόπος που παίρνει ο καθένας και η καθεμία τη θέση τους στον κυκλικό χορό, καθρεφτίζει τις αξίες που τους συνέχουν ως κοινότητα: Σεβασμός στην ηλικία, στη δεξιότητα και στην εμπειρία.

Νεοι στη Βλάστη κρατούν την παράδοση

Πρέπει να σημειωθεί ότι αυτές οι αξίες, αλλά και ο χορός, τα τραγούδια και η μουσική μεταδίδονται στις νεότερες γενιές μέσα από τις δραστηριότητες των Πολιτιστικών τους Συλλόγων στους τόπους της μόνιμης διαμονής τους, έτσι ώστε οι νέοι άνθρωποι να μετέχουν με ενθουσιασμό στους χορούς της Βλάστης και του Συρράκου, αλλά και με επίγνωση της τάξης που τους διέπει.

Το βλαχικό ιδίωμα του Συρράκου

Ταυτόχρονα, μέσα από τις δραστηριότητες των Πολιτιστικών Συλλόγων, κατά τη θερινή παραμονή τους στους ορεινούς τόπους καταγωγής, μεταδίδονται πλήθος σημαντικών πολιτισμικών στοιχείων. Αξίζει, ενδεικτικά, να αναφερθεί η πλούσια τυροκομική παράδοση της Βλάστης, αλλά και η βλαχοφωνία στο Συρράκο, καθώς η κοινότητα υπήρξε δίγλωσση κατά το παρελθόν.

«Η υποβολή του φακέλου σήμερα αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία, καθώς τα δύο πανηγύρια αναδεικνύουν τη μακρά πολιτιστική παράδοση των κοινοτήτων, συνεισφέρει στην προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των δύο ορεινών κοινοτήτων και δημιουργεί αναπτυξιακές προοπτικές για τις συγκεκριμένες γεωγραφικές ενότητες» αναφερει στο μήνυμά της η Λίνα Μενδωνη

Το βλαχικό ιδίωμα του Συρράκου ακούγεται ξανά σε κάποια από τα τραγούδια του πανηγυριού δίνοντας την ευκαιρία στους νεότεροι να εξοικειωθούν με μια ολιγομιλούμενη πλέον γλώσσα. Έτσι, το πανηγύρι του Συρράκου συμβάλλει στη διατήρηση τόσο της πολιτισμικής, όσο και της γλωσσικής ποικιλομορφίας.

Στη Βλάστη, όπου η πληθυσμιακή απίσχναση δεν είναι τόσο έντονη όσο στο Συρράκο, λειτουργούν ακόμη μικρές τυροκομικές μονάδες που προσφέρουν υψηλής διατροφικής και οργανοληπτικής αξίας προϊόντα, η παραγωγή των οποίων συνιστά μια ακόμη έκφραση των άυλων πολιτισμικών παραδόσεων της περιοχής. Και για αυτά, όπως πχ. το τυρί με τη ονομασία «μανούρι”, η κοινότητα των παραγωγών ετοιμάζει την εγγραφή τους στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Το σκεπτικό της πρότασης του ΥΠΠΟ στην Unesco

Η Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και η Εθνική Επιστημονική Επιτροπή για την Εφαρμογή της Σύμβασης για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά επέλεξαν να υποβάλουν στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (Σύμβαση UNESCO 2003) για εγγραφή τα δύο αυτά πανηγύρια, ως αντιπροσωπευτικά των εορτασμών του Δεκαπενταύγουστου στην ορεινή Ελλάδα, συνεκτιμώντας τόσο την συνειδητή προσπάθεια των δύο κοινοτήτων να διαφυλάξουν την άυλη πολιτιστική τους κληρονομιά, όσο και το γεγονός ότι τα δύο δρώμενα αποτελούν καλές πρακτικές, αναφορικά με τη μετάδοση χορευτικών παραδόσεων.

Οι χοροί του Συρράκου και της Βλάστης επιτελούνται με σεβασμό στο κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο που τους δημιούργησε, ως ομαδικά δρώμενα, με το πλήρες νόημά τους και όχι ως φολκλοριστικές αναπαραστάσεις. Περισσότερα για τα δύο πανηγύρια μπορεί να βρει κανείς στο Εθνικό Ευρετήριο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας, ΕΔΩ http://ayla.culture.gr/

 

 

Πιο κοντά στα βιβλία μας έχει φέρει ο κορωνοϊός αφου το διάβασμα είναι μία αγαπημένη ασχολία όσο μένουμε στο σπίτι και βρισκόμαστε σε αυτήν την απαραίτητη καραντίνα. σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών. Μάλιστα δύο προτάσεις

Μάλιστα υπάρχουν δύο σπουδαία βιβλία, που περιγράφουν τη δυστοπία στην οποία μπορεί να φέρει τον κόσμο μια επιδημία, έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους και έχουν επιστρέψει στις λίστες με τα best seller των βιβλιοπωλείων ανά τον κόσμο.

Πρόκειται για την «Πανούκλα» του Albert Camus και το «Περί Τυφλότητος» του José Saramago. Και τα δύο αναφέρονται στην απομόνωση, τον τρόμο και την απειλή που γεννά η μαζική εξάπλωση μιας αρρώστιας στην κοινωνία. Όλα από τη ζωή βγαλμένα τελικά.

H Πανούκλα, του Albert Camus

Μια ολόκληρη πόλη μπαίνει σε καραντίνα όταν ξεσπάει επιδημία βουβωνικής πανώλης. Κανείς και τίποτα δεν προσεγγίζει την πόλη, οι κάτοικοί της ζουν αποκομμένοι και απομονωμένοι σ’ έναν κόσμο πνιγηρής επανάληψης και μονοτονίας. H Γαλλία σπαράζει στις όχθες του Σομ και του Λουάρ, εκατομμύρια οι αιχμάλωτοι στα κρεματόρια. O πόλεμος κάνει πιο έντονο το χωρισμό, την απουσία, την αρρώστια, την ανασφάλεια.

Mήπως όμως δεν είμαστε πάντα υπό απειλή, αποκομμένοι, εξόριστοι, σαρακοφαγωμένοι όπως το φρούτο από το σκουλήκι; H «Πανούκλα», το αμέσως επόμενο μετά τον «Ξένο» μεγάλο μυθιστόρημα του μεγάλου Γάλλου συγγραφέα, καταγράφει τη συμπεριφορά των ανθρώπων σ’ έναν κόσμο που μοιάζει χωρίς σκοπό και μέλλον, σ’ έναν κόσμο πνιγηρής επανάληψης και μονοτονίας. Kι αυτό που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους δεν είναι οι κινήσεις ή οι ομιλίες τους, δεν είναι η αυτοκρατορία της σάρκας τους, αλλά οι σιωπές, οι κρυφές πληγές τους, οι σκιές που ρίχνουν στις προκλήσεις της ζωής.

Περί Τυφλότητος, του José Saramago

Ένας άνθρωπος χάνει ξαφνικά το φως του. Τα περιστατικά αιφνίδιας τύφλωσης κλιμακώνονται και η κυβέρνηση αποφασίζει να βάλει σε καραντίνα τους τυφλούς. Με γραφειοκρατική ακρίβεια, ο σπουδαίος Πορτογάλος Νομπελίστας José Saramago έχει υπολογίσει όλα όσα θα μπορούσαν να συμβούν σ’ έναν κόσμο που χάνει την όρασή του.

Για πόσο καιρό η κίνηση στους δρόμους θα είναι ομαλή; Για πόσο καιρό θα επαρκούν τα τρόφιμα για τις πεινασμένες ορδές; Πόσος χρόνος χρειάζεται για να καταρρεύσει η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, αερίου και νερού; Τι θ’ απογίνουν τα κατοικίδια; Oι σεξουαλικοί φραγμοί; Πόσοι τυφλοί φτιάχνουν μια τυφλότητα; Και τέλος: Σε έναν κόσμο τυφλών, τι θα έκανες αν έβλεπες; Το αλληγορικό «Περί Τυφλότητος» έχει γίνει και ταινία από τον Fernando Mereiilles και δεν είναι άλλο από το “Blindness” με την Julianne Moore και τον Marc Ruffalo.

 

 

Και η Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας προσπαθεί να κάνει πιο «εύκολες» και ευχάριστες τις ημέρες του εγκλεισμού. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «H παραμονή στο σπίτι έχει και τα καλά της, καθώς είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να συστηθούμε με μουσικά και άλλα αριστουργήματα, όπως αυτά που σας προτείνουμε!»

Στην ιστοσελίδα της Πολυφωνικής δημιουργήθηκε μια κατηγορία δημοφιλών έργων (Χορωδιακής, Ορχηστρικής, σολιστικής, Ελληνικής και ξένης Μουσικής). Ο τίτλος της «Τραγουδάμε σπίτι μας - Sing at home».

Ετσι, μπορείτε να επισεφθείτε την ιστοσελίδα της Πολυφωνικής στοhttp://www.polyphonikipatras.gr/?section=2568&language=el_GR και να επιλέξετε από την «Πρόταση της Ημέρας», τη μουσική που θέλετε να συντροφεύσει τις στιγμές που βρίσκεστε στο σπίτι.

«Γεμίστε με μουσική τον δικό σας κόσμο. Η μουσική είναι ένας μοναδικός σύντροφος, μία μαγική συνταγή για τον εσώτερο ψυχισμό του καθενός μας. Εμείς θα φροντίσουμε για τον καθημερινό εμπλουτισμό της "Πρότασης". Εσείς… καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε!!!» μας συμβουλεύει χαρακτηριστικά.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE