Μετά από την sold out επιτυχία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, «Το παγκάκι» ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα.

Δύο άγνωστοι συναντιούνται σε ένα πάρκο και κάθονται στο ίδιο παγκάκι. Είναι όμως πραγματικά άγνωστοι; Μπορεί κάποτε να ήσαν κάτι άλλο; Είναι τυχαία αυτή η συνάντηση ή όχι; Μήπως έχουν επινοήσει μία ζωή που δεν μπόρεσαν ποτέ να ζήσουν; Πρόκειται για μια κωμικοτραγική ιστορία δύο μοναχικών και απελπισμένων ανθρώπων, που θα μπορούσε να συμβεί παντού, σε κάθε χώρα, σε κάθε πόλη. Μία ιστορία που εγείρει ένα ιδιαίτερο σύγχρονο και βασανιστικό ερώτημα: μπορούν πλέον οι άνθρωποι να ζήσουν πραγματικά μαζί; Κι αν ναι, πώς θα μπορούν να το επιτύχουν, αν συνεχώς κρύβει ο ένας απ’ τον άλλον αυτό που πραγματικά είναι;

Ο Αλεξάντερ Γκέλμαν ένας από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς της της Ρωσίας. Το Παγκάκι γράφτηκε το 1983, πριν από την κατάρρευσή της Σοβιετικής Ένωσης, όταν η αυθαιρεσία και η διαφθορά κυριαρχούσαν. Έχει μεταφραστεί και παιχτεί σε πάρα πολλές χώρες.  Το πικρό του χιούμορ το κάνει διαχρονικό και κωμικοτραγικά επίκαιρο.

Σκηνοθεσία – Διασκευή – Διαμόρφωση χώρου: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ

Μετάφραση: ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ

Κοστούμια: ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ

Φωτισμοί: ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΛΤΣΟΥ

Βοηθός σκηνοθέτη: ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

Παίζουν:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ

Η προετοιμασία και πραγματοποίηση της παράστασης γίνεται με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων που συστήνει το Υπουργείο Υγείας.

Πληροφορίες

Υπαίθριο Θέατρο Γ. Παππάς, Σάββατο 11 Ιουλίου, ώρα: 21.15

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ γενική είσοδος & 12 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό & ανέργων)

Προπώληση: Βιβλιοπωλείο «Σύγχρονη Σκέψη» , 2691 060783, Κλεομένους Οικονόμου 7

Βιβλιοπωλείο «Δέσμη» , Μητροπόλεως 34, 2691 068508

Πληροφορίες- κρατήσεις : Τ. 2310-860888, 6933413060

Ο Ένιο Μορικόνε, ο Ιταλός συνθέτης που έκανε γνωστά τα «σπαγγέτι γουέστερν» χάρη στη μουσική του, πέθανε στη διάρκεια της χθεσινής νύχτας σε νοσοκομείο της Ρώμης, σε ηλικία 91 ετών, λίγες ημέρες μετά την πτώση του που τού είχε προκαλέσει κάταγμα στον μηρό.

 

Σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος της Ιταλίας απέτισε φόρο τιμής στον μεγάλο καλλιτέχνη–από την αριστερά μέχρι την άκρα δεξιά, ενώ ένας βουλευτής πρότεινε άμεσα να δοθεί το όνομα του εκλιπόντος σε έναν δρόμο της Ρώμης.

 

Μετά την είδηση του θανάτου του πολυβραβευμένου μουσικού, εκπρόσωποι του καλλιτεχνικού και του πολιτικού κόσμου απέστειλαν συλλυπητήρια μηνύματα:

 

«Θα θυμόμαστε για πάντα, με ατέλειωτη ευγνωμοσύνη, την καλλιτεχνική διάνοια του Μαέστρο Ένιο Μορικόνε. Μας έκανε να ονειρευτούμε, να προβληματιστούμε, μας συγκίνησε…γράφοντας αξέχαστες νότες που θα μείνουν για πάντα στην ιστορία της μουσικής και του κινηματογράφου», έγραψε ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε στο Twitter.

 

«Αντίο μαέστρο και σε ευχαριστούμε για τα συναισθήματα που μας χάρισες», ανέφερε σε tweet του ο Ιταλός υπουργός Υγείας Ρομπέρτο Σπεράντσα.

 

Ο Ζιλ Ζακόμπ, ο πρώην πρόεδρος του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, τον χαρακτήρισε «αυτοκράτορα» της μουσικής για τον κινηματογράφο.

 

Ο Ιταλός κινηματογραφικός παραγωγός Αουρέλιο ντι Λαουρέντις δήλωσε: «Με τον Ένιο Μορικόνε χάνεται ένα μέρος του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η μετριοφροσύνη του σε συνδυασμό με την τεράστια αξία του, την οποία ποτέ δεν επεδείκνυε, τού επέτρεπαν να υποστηρίζει μικρές και μεγάλες ταινίες, δίνοντάς τους μια μοναδική ψυχή και κάνοντάς τις τέλειες και αξέχαστες».

 

Ο Ένιο Μορικόνε υπήρξε «μια διαρκής πηγή έμπνευσης, σαν ένα μέλος της οικογένειάς μου», σχολίασε ο μουσικός Ζαν-Μισέλ Ζαρ. «Είναι σαν μέλος της οικογένειάς μου. Είναι περίεργο που το λέω αυτό αφού έχω έναν σπουδαίο συνθέτη μουσικής για τον κινηματογράφο στην οικογένειά μου (τον πατέρα του Μορίς), αλλά ο Μορικόνε ανήκε στον στενό μου κύκλο, υπήρξε πανταχού παρών στην ζωή μου. Χωρίς τον Μορικόνε, όπως και πολλοί άλλοι μουσικοί πιστεύω, δεν θα ήμουν σήμερα αυτός που είμαι».

 

Μιλώντας στην εκπομπή του BBC «Breakfast on Monday» ο συνάδελφός του μουσικοσυνθέτης Χανς Ζίμερ δήλωσε ότι ο Μορικόνε ήταν «μοναδικός», ένα «ίνδαλμα». «Η μουσική του ήταν πάντα εξαιρετική, έργο ενός δημιουργού με μεγάλη συναισθηματική γενναιότητα και σπουδαία διανοητική ικανότητα».

 

Σύμφωνα με τον Βρετανό σκηνοθέτη Έντγκαρ Ράιτ, ο Μορικόνε «μπορούσε να μετατρέψει μια μέση ταινία σε μια ταινία που δεν πρέπει να χάσετε, μια καλή ταινία σε τέχνη και μια εξαιρετική ταινία σε μύθο». «Δεν βγήκε ποτέ από το στερεοφωνικό μου σε όλη μου τη ζωή. Οποίο κληρονομιά αφήνει πίσω του! Συλλυπητήρια», έγραψε ο Ράιτ.

 

Η συγγραφέας Τζόαν Χάρις επίσης απέτισε φόρο τιμής στον Μορικόνε και θυμήθηκε ότι σε μια συνάντησή τους στην τελετή απονομής των βραβείων BAFTA, το μόνο που είχε καταφέρει να του πει ήταν «Sono una fan» («Είμαι θαυμάστριά σας»).

 

«Τόσο θλιμμένος με τον χαμό του τεράστιου Ένιο Μορικόνε. Ο μικρός Τοτό του ‘Σινεμά ο Παράδεισος’ και όλοι οι αγαπημένοι του συνθέτη είναι συγκλονισμένοι σήμερα», σχολίασε από την πλευρά του ο Γάλλος βιολονίστας Ρενό Καπισόν.

 

 

Θίασοι με αγαπημένους πρωταγωνιστές ετοιμάζουν περιοδείες σε φεστιβάλ ανά την ελλάδα, ενω πολλοί θα παίξουν και σε θεατρικές σκηνές της Αθήνας.

«Μένουμε… ταπί» Από Κοινού Θέατρο

Από τις 8 Ιουλίου το Από Κοινού Θέατρο παρουσιάζει στην όμορφη και δροσερή αυλή του την ξεκαρδιστική επιθεώρηση σε κείμενατου Δημήτρη Χαλιώτη «Μένουμε… ταπί».

Η Ελένη Γερασιμίδου, ο Αντώνης Ξένος, η Αγγελική Ξένου και ο Ανδρέας Βελέντζας αλλάζουν ρόλους και προσωπεία στην εποχή του κορωνοϊού και της καραντίνας σε μία πολιτικοκοινωνική επιθεώρηση με άφθονο γέλιο και αιχμηρή διάθεση για όσα παράλογα και τραγελαφικά ζούμε.

 

Μία ηλικιωμένη που επιμένει να… μένει σπίτι, η έμπιστη σύμβουλος της Υπουργού Παιδείας Θεοπίστη Προσκυνίδου, το «ανασυγκροτημένο» μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Κικίτσα Σκρουμπέλη, ένας ΜΑΤατζής που έχει μάθει να δέρνει και να τον χειροκροτούν, μία φανατική θαυμάστρια του Σωτήρη Τσιόδρα, καθώς και ο Νίκος Χαρδαλιάς… αυτοπροσώπως μας δίνουν ραντεβού φέτος το καλοκαίρι στην αυλή του Από Κοινού σκορπίζοντας το γέλιο που τόσο έχουμε ανάγκη.

Σε μία εποχή που το να κάνεις θέατρο συνιστά πράξη πολιτική και γενναία, το Από Κοινού Θέατρο δίνει το «παρών» με μία επιθεώρηση που δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Με βιτριολικό χιούμορ, πολύ χορό και τραγούδι. Κόντρα στην ανασφάλεια και τον φόβο. Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης για την προστασία από τον κορωνοϊό. Στην αρχή μείναμε σπίτι, τώρα «Μένουμε… ταπί», αναφέρουν οι συντελεστές της παράστασης.

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης στο «Τάβλι»

«Το τάβλι»

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης σε μια παρτίδα δεξιοτεχνίας σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη παρουσιάζουν «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη. Μια κωμωδία χαρακτήρων, που αποδίδεται γλαφυρά η νεοελληνική πραγματικότητα και το ενδόμυχο όνειρο του νεοέλληνα «να πιάσει την καλή».

Ο Φώντας (Γεράσιμος Σκιαδαρέσης) και ο Κόλιας (Ιεροκλής Μιχαηλίδης) δυο φίλοι και κουνιάδοι, κάθονται ένα ζεστό αυγουστιάτικο απόγευμα μετά από ένα μεσημεριανό ύπνο, την ώρα του ιερού απογευματινού καφέ στη βεράντα τους και συζητούν πως θα πιάσουν την καλή και θα γλυτώσουν από τη φτώχεια τους. Το σχέδιο «όπως πάντα» καλά οργανωμένο και σίγουρο, μας δείχνει όλο το νεοελληνικό όνειρο που πλάθεται από ευτελή υλικά. Οι δυο ήρωες μας, ο Φώντας, άνθρωπος της πιάτσας και ο Κόλιας πρώην αντιστασιακός και νυν λαχειοπώλης, ονειρεύονται να στήσουν μαζί μια κομπίνα, με στόχο τα μεγάλα κέρδη και την είσοδο στην υψηλή κοινωνία. Δύο χαρακτήρες αυθεντικοί, λαϊκοί, οικείοι, αναγνωρίσιμοι, τραγικοί και κωμικοί συνάμα, συνοψίζουν την ουσία της νεοελληνικής φιλοσοφίας.

Το Τάβλι, είναι έργο προφητικό και γι' αυτό πάντα επίκαιρο ανέβηκε για πρώτη φορά, στο Θέατρο Τέχνης τον Φεβρουάριο του 1972, μεσούσης της δικτατορίας, σε σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν, με πρωταγωνιστές τον Νικήτα Τσακίρογλου ως Φώντα και τον Γιάννη Μόρτζο ως Κόλια. Από τότε, ανεβαίνει συχνά στις θεατρικές σκηνές, γεγονός που καταδεικνύει την οξυδερκή ματιά του συγγραφέα στη νεοελληνική νοοτροπία. Πρεμιέρα Τρίτη 7 Ιουλίου Σαλαμίνα Ευριπίδειο Θέατρο και ακολουθεί περιοδεία με πρωτους σταθμούς, Τετάρτη 8 Ιουλίου Ηλιούπολη Δημοτικό θέατρο Άλσους Ηλιούπολης Δ.Κιντής, Κυριακή 19 Ιουλίου Τήνος – Θέατρο Κούμαρου, Τρίτη 21 Ιουλίου- Χαλάνδρι Θέατρο Ρεματιάς

«Πώς να καταστρέψετε την ζωή σας» Θερινό Λαμπέτη

Η παράσταση που τόσο πολύ αγάπησαν το κοινό και οι κριτικοί επιστρέφει για 5η χρονιά αυτη την εβδομάδα έως Παρασκευή 10 Ιουλίου στο θερινό θέατρο ΛΑΜΠΕΤΗ, με τον Γιώργο Ηλιόπουλο, σε σκηνοθεσία της Βασιλικής Ανδρίτσου.

Το απολαυστικό αυτό ταξίδι στον αντρικό τρόπο σκέψης θα γίνει με την τήρηση όλων των μέτρων προφύλαξης από τον Covid -19, ώστε οι συνταξιδιώτες να το απολαύσουν ασφαλείς και ανέμελοι. Ο Γιώργος είναι ένας σημερινός άντρας που επιτέλους βρίσκει τη γυναίκα των ονείρων του. Μετά από πολλές περιπέτειες καταφέρνει να είναι μαζί της τη στιγμή όμως που πρέπει να κάνει το μεγάλο βήμα από μια λάθος στροφή του μυαλού, τα τινάζει όλα στον αέρα.

Η σκηνοθέτις Βασιλική Ανδρίτσου επιλέγει την εναλλαγή χιούμορ και συγκίνησης με την βοήθεια μιας κινηματογραφικής ταχύτητας ενω σημαντικό ρόλο στην παράσταση έχουν οι μουσικές επιλογές που έχουν στοιχεία από τον κινηματογράφο. Άλλωστε η αγαπημένη φράση του ήρωα είναι: Άν η ζωή σου ήταν ταινία, ποια θα ήθελες να είναι;

«Ο συλλέκτης» Θέατρο Αθηνά

Μετά την περσινή επιτυχημένη του πορεία το καθηλωτικό μυθιστόρημα του Τζων Φώουλς «Ο συλλέκτης» επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνά στη διασκευή του Μαρκ Χήλυ σε μια παράσταση μ’ έντονο το στοιχείο του ψυχολογικού θρίλερ.

Το έργο παρακολουθεί τον Κλεγκ, έναν ανήσυχο και φιλόδοξο νεαρό ταπεινής καταγωγής, που έχασε τους γονείς του μικρός, μεγάλωσε με μια θεία του και την ανάπηρη κόρη της και δεν κατάφερε ποτέ να ενταχθεί κοινωνικά. Μοναδική του διέξοδος η συλλογή πεταλούδων. Όταν θα κερδίσει ένα λαχείο, θ’ απαγάγει και θα φυλακίσει για έναν μήνα τη Μιράντα, μια νεαρή φοιτήτρια Καλών Τεχνών, με την οποία τον χωρίζουν έντονες κοινωνικές διαφορές. Ερμηνεύουν: Αργύρης Αγγέλου & Ιωάννα Πηλιχού, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν. Από 10 Ιουλίου.

Ο χρόνος για την έναρξη των φετινών εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, μετρά ήδη αντίστροφα. 

Αύριο Τετάρτη 8 Ιουλίου,  ξεκινά η δωρεάν διάθεση εισιτηρίων με την ένδειξη «Τιμής Ένεκεν», από το ταμείο του Δημοτικού Θεάτρου «Απόλλων». Το ταμείο του Δημοτικού Θεάτρου «Απόλλων» θα λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή από τις 12.00 το μεσημέρι έως τις 6.00 το απόγευμα.

Συνεργεία του Δήμου Πατρέων, ξεκίνησαν το πρωί της Τρίτης (σήμερα), τις εργασίες καθαρισμού – καλλωπισμού των χώρων στους οποίους θα φιλοξενηθούν οι εκδηλώσεις.

 Η αρχή έγινε από το προαύλιο του Εργοστασίου Τέχνης, το οποίο θα μετονομαστεί σε Εργοστάσιο Τέχνης «Θάνος Μικρούτσικος», προς τιμήν του μεγάλου πατρινού συνθέτη, όπου την Παρασκευή 17 και την Δευτέρα 27 Ιουλίου, θα φιλοξενηθούν και οι δύο εκδηλώσεις -  αφιέρωμα στον δημιουργό.

Για όλες τις εκδηλώσεις ώρα έναρξης θα είναι στις 21.30’ και στο πλαίσιο τήρησης του υγειονομικού πρωτόκολλου για την προφύλαξη από τον covid-19, η είσοδος στο χώρο θα επιτρέπεται από τις 20.45’. Για όλες τις εκδηλώσεις έχει υπάρξει μέριμνα για την απρόσκοπτη προσέλευση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες.

Υπενθυμίζεται, ότι ο αριθμός των θεατών κάθε εκδήλωσης, καθορίζεται από την έκταση των χώρων σε συνδυασμό με τα όσα προβλέπει το υγειονομικό πρωτόκολλο για την προστασία των πολιτών από τον covid-19. 

 

Η Βρετανία θα επενδύσει 1,57 δισεκ. στερλίνες (περίπου 1,74 δισ. ευρώ) στις τέχνες προσπαθώντας να βοηθήσει τον εξέχοντα αυτόν τομέα της χώρας που επλήγη σκληρά από τον νέο κορωνοϊό.

Έτσι ευελπιστεί να επιτρέψει τις εκδηλώσεις σε εξωτερικούς χώρους και τις παραστάσεις με τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας σε πολιτιστικούς χώρους. Από τα θέατρα του Γουέστ Εντ του Λονδίνου, ως τις όπερες και τα μπαλέτα, η πολιτιστική βιομηχανία αποτελεί ένα από τα εξέχοντα εξαγώγιμα προϊόντα της Βρετανίας και είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των τουριστών, αλλά και των ντόπιων.

Ωστόσο μετά την επιβολή καραντίνας τον Μάρτιο έμεινε χωρίς ζωντανό κοινό, την ώρα που άλλοι τομείς στη χώρα αρχίζουν να ξαναλειτουργούν. «Θέλω όλοι οι πολιτιστικοί μας θεσμοί να λειτουργήσουν και πάλι κανονικά», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού Όλιβερ Ντάουντεν στο δίκτυο Sky News. «Πολύ σύντομα ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να επιτρέψουμε τις παραστάσεις σε εξωτερικούς χώρους και ότι αργότερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα μπορέσουμε να έχουμε παραστάσεις με τήρηση μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης», πρόσθεσε.

Πολιτιστικές εκδηλώσεις εν μέσω κορωνοϊού

Η κυβέρνηση σημείωσε ότι η επένδυση 1,57 δισεκατομμυρίου στερλινών στις τέχνες που ανακοίνωσε είναι η υψηλότερη που γίνεται ποτέ στον πολιτιστικό τομέα της Βρετανίας.

Το Σάββατο η Αγγλία προχώρησε στα μεγαλύτερα βήματα που έχει κάνει προς την επάνοδο σε μια κανονικότητα, ανοίγοντας ξανά παμπ, κομμωτήρια και εστιατόρια, κάτι στο οποίο βοήθησε η μείωση των αποστάσεων που πρέπει να τηρούνται στο 1,5 μέτρο από τα 2 που ήταν προηγουμένως. Ωστόσο δεν είναι σαφές πώς αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πολλούς πολιτιστικούς χώρους, οι οποίοι στηρίζονται στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληρότητα για να έχουν κέρδος.

Το Royal Albert Hall, το οποίο φιλοξενεί εκδηλώσεις, όπως οι συναυλίες κλασικής μουσικής διάρκειας 8 εβδομάδων που είναι γνωστές ως BBC Proms, προειδοποίησε στα τέλη του περασμένου μήνα ότι μέχρι τις αρχές του 2021 θα έχουν εξαντληθεί τα χρήματα που έχει στη διάθεσή του λόγω της απώλειας εσόδων και της επιστροφής χρημάτων μετά την ακύρωση των εισιτηρίων. Σήμερα χαιρέτισε την ενίσχυση του πολιτιστικού τομέα από την βρετανική κυβέρνηση, με επιχορηγήσεις και επιστρεπτέες χρηματοδοτικές ενισχύσεις. Είναι απολύτως σωτήριο για όλους μας, δήλωσε ο διευθυντής του Κρεγκ Χάσαλ. Έως ότου μπορέσουμε να ανοίξουμε, δεν θα ξέρουμε μέχρι πότε θα έχουμε χρήματα, για ποιο πράγμα θα είναι τα χρήματα που ενδεχομένως θα έχουμε και το άνοιγμα του χώρου θα είναι η ύψιστη προτεραιότητα για όλους μας, σημείωσε.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE