Απ' όλα τα ζητήματα που διαμορφώνουν τη συνθήκη της οικολογικής κρίσης στον πλανήτη μας, εκείνο της κλιματικής αλλαγής κινητοποιεί τους περισσότερους πολίτες στον κόσμο, καταλαμβάνει τον περισσότερο χώρο και χρόνο στα ΜΜΕ, κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση και γίνεται σημείο αναφοράς στη διαμόρφωση των επίσημων πολιτικών από κράτη, κυβερνήσεις και αντιπολιτεύσεις.

Στο "Κοινοτικόν" θεωρούμε ότι είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα που πρέπει να προσεγγίζεται σε όλες του τις διαστάσεις: την επιστημονική, την κοινωνική, την πολιτική και την πολιτισμική.

Σαν ένα πρώτο βήμα αυτής της σύνθετης προσέγγισης, το "Κοινοτικόν" διοργανώνει εκδήλωση - συζήτηση (την πρώτη μιας σειράς εκδηλώσεων) με τίτλο:

Κλιματική Αλλαγή: Αλήθειες, Μύθοι και Πολιτικές

Θα μιλήσουν:

Δημήτρης Μπούσμπουρας - Βιολόγος / Περιβαλλοντολόγος

Θεόδωρος Ντρίνιας - Δημοτικός Σύμβουλος ("Κοινοτικόν")

Κώστας Παπακωνσταντίνου - Περιφερειακός Σύμβουλος ("Οικολογική Δυτική Ελλάδα")

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Αγορά Αργύρη (Αγίου Ανδρέα 12, Πάτρα), την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, στις 7 μ.μ.

Σοβαρό και ακατανόητο επεισόδιο εκτυλίχθηκε το βράδυ της Παρασκευής στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξηρομέρου, στο Δημαρχείο στον Αστακό.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε, σύμφωνα με πληροφορίες του agriniopres.gr με άσχημους οιωνούς, μιας και υπήρξε έντονη επίπληξη του πρώην δημάρχου Αστακού Παναγιώτη Στάικου σε διαχειριστή τοπικού Blog.

Ο κ. Στάικος, επικεφαλής σήμερα παράταξης της ελάσσονος αντιπολίτευσης, φέρεται πως ήταν ιδιαίτερα ενοχλημένος για το γεγονός ότι το blog δεν δημοσίευσε επιστολή του.

Τα πνεύματα ηρέμησαν όταν αργότερα και ενώ η συνεδρίαση βρίσκονταν προς το τέλος της, ο κ. Στάικος, άρχισε να φωνασκεί όρθιος, μιλώντας για «αχάριστους» και να απειλεί να κόψει τις φλέβες του με ένα ξυράφι που είχε στα χέρια του. Φέρεται μάλιστα να είπε πως ήθελε με το αίμα του να γράψει τη λέξη «αξιοπρέπεια»!

Μάρτυρες υποστηρίζουν πως είχε μαζί του και ένα χειρουργικό νυστέρι , ενώ γενικά βρίσκονταν σε έξαλλη κατάσταση.

Μπροστά στο απίστευτο θέαμα, Σύμβουλοι πετάχτηκαν προς το μέρος του προσπαθώντας να τον αφοπλίσουν και να τον ηρεμήσουν.

Ο πρώην δήμαρχος βρέθηκε στο δάπεδο και χρειάστηκε αρκετή ώρα για να ηρεμήσει.

Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε άρον – άρον στη συνέχεια, ενώ το περιστατικό συζητιέται ευρύτατα στην περιοχή του Αστακού, έχοντας προβληματίσει και σοκάρει τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και όσους ήταν παρόντες.

 

Η συζήτηση του θέματος της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο και η ψήφιση της πρότασης της Δημοτικής Αρχής, δεν μπορούν να συγκαλύψουν τις διαφορετικές πολιτικές και τα συμφέροντα που εξυπηρετούν.

Η Δημοτική Αρχή, μαζί με τους κατοίκους, τους φορείς και τον λαό της Πάτρας, αγωνίζεται με συνέπεια από την αρχή της προηγούμενης θητείας της να μην διχοτομηθεί η Πάτρα και υποβαθμιστεί η ζωή του λαού της.

Αντίθετα οι παρατάξεις των κ.κ. Αλεξόπουλου, Παπαδημάτου, Ρώρου, Ψωμά, πιεσμένοι από την παρέμβαση των Συλλόγων του Αρκτικού Διαμερίσματος και την μαζική συμμετοχή τους στην συνεδρίαση, σύρθηκαν στην ψήφιση της πρότασης της Δημοτικής Αρχής. Υποχρεώθηκαν σε αυτό τον πολιτικό ελιγμό, γιατί ο Πατραϊκός λαός στην συντριπτική του πλειοψηφία, δεν θέλει την πόλη του κομμένη στα δύο και απαιτεί την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.

Η στάση αυτών των παρατάξεων είναι τυχοδιωκτική και επικίνδυνη για τα συμφέροντα και τις δίκαιες διεκδικήσεις του Πατραϊκού λαού.

Οι τοποθετήσεις τους στο Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και η στάση τους στο πρόσφατο παρελθόν είναι αποκαλυπτικές.

Ο κ. Αλεξόπουλος ως Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, αυτό το σοβαρό θέμα, δεν το έθεσε ούτε για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Η παράταξη του κ. Ρώρου (Ώρα Πατρών), κατά δήλωσή του είναι συνέχεια της ΡΑΠ, η οποία καταψήφιζε την υπογειοποίηση και καταφερόταν κατά της Δημοτικής Αρχής και των κατοίκων, των «βιλάδων» όπως τους αποκαλούσε. Άλλαξε στάση, όταν ο Υπουργός της προηγούμενης κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ, Χρ. Σπίρτζης, κάτω από την πίεση του αγώνα, αναθεώρησε τον σχεδιασμό για την επίγεια διέλευση.

Ο δε κ. Ψωμάς που όπως λέει «ιδεολογία του είναι η Πάτρα», υποστηρίζει την επίγεια διέλευση, προτείνει εναέριο τρένο (!!!), αλλά ψηφίζει την υπογειοποίηση για να μην χαλάσει την λυκοφιλία με τις άλλες παρατάξεις. Πιθανολογούμε ότι σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις θα προτείνει και… κρεμαστούς κήπους! 

Όσο για τις προθέσεις τους, θα φανούν στην πράξη. «Κοντός ψαλμός, αλληλούια»!

Αυτοί που εμφανίζονται όψιμα σαν «φίλοι του λαού», θέλουν να φορέσουν «καπέλο» σε όσους αγωνίζονται, διάφορες «επιτροπές διαβούλευσης» και «επιτροπές πόλης», κοινή διεκδίκηση με βουλευτές, Περιφέρεια και άλλους φορείς των επιχειρηματιών της πόλης, που επιδιώκουν να έρθει πάση θυσία το τρένο μέχρι το νέο λιμάνι. Την αποτελεσματικότητα και τις «αγνές προθέσεις τους» τις γνωρίζει ο Πατραϊκός λαός. 

Δική τους προτεραιότητα δεν είναι οι ανάγκες του Πατραϊκού λαού, αλλά η ανάπτυξη που συμφέρει τους λίγους. Έχουν μεγάλο ντέρτι για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, που εκμεταλλεύονται το μεταφορικό έργο του ΟΣΕ, αφού η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το έχει ξεπουλήσει σε μεγάλη Ιταλική εταιρεία.

Οι φορείς και οι κάτοικοι των συνοικιών της πόλης μας, ο Πατραϊκός λαός στο σύνολό του, πρέπει να επαγρυπνεί, να προετοιμάζεται για νέους αγώνες. Είναι ο μόνος που μπορεί να εγγυηθεί την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. 

 Σε ανακοίνωση της η δημοτική παράταξη ΣΠΙΡΑΛ αναφέρει τα εξής:

Το σπιράλ συντάχθηκε με το αίτημα της πόλης για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα και συνδιαμόρφωσε, με όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ουσιαστικές προσθήκες στην αρχική εισήγηση του Δημάρχου, ώστε να εκδοθεί ένα ομόφωνο ψήφισμα διεκδίκησης για την πόλη. Η νομική ισχύς του ψηφισμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (με ΦΕΚ από το 2011) επιβάλλει τη λύση του υπόγειου τρένου.

Παράλληλα, όμως, ο επικεφαλής του σπιράλ, Πέτρος Ψωμάς, σε μία τοποθέτηση που κινήθηκε στις ράγες του νόμιμου και του λογικού, εξέφρασε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης τους έντονους προβληματισμούς της παράταξης για την εφικτότητα του έργου. «Δεν θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακού» είπε, «αλλά οι γνώσεις που αντλούμε από ειδικούς και εμπειρογνώμονες μάς πείθουν πως η υπόγεια διέλευση του τρένου από την πόλη είναι αβέβαιη». Ακολούθως εξέθεσε μια σειρά από εμπόδια που αφορούν τη χρηματοδότηση τού έργου και της λειτουργίας του, την έλλειψη μελετών, τις τεχνικές δυσκολίες, την πολυπλοκότητα καθώς και τον κίνδυνο να χαθεί ο προαστιακός που αποτελεί κατάκτηση και επιλογή της πόλης.

Το «plan B» που παρουσίασε το σπιράλ –απόλυτα συνεπές και με τη σχετική προεκλογική του πρόταση- προϋποθέτει ένα επικαιροποιημένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο για τη νέα Πάτρα (βασισμένο σε ανανεωμένες μελέτες και ρεαλιστικές προσεγγίσεις) και μιλά για μία υπέργεια διέλευση (εναέριο τρένο) από τον αστικό ιστό της πόλης, μία σύγχρονη λύση που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης, σε συνδυασμό και με την απαραίτητη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.

Τα πλεονεκτήματα της πρότασης του υπέργειου τρένου εκτέθηκαν κατά τη συνεδρίαση: τεχνικά εφικτή, οικονομικά συμφέρουσα, συμβατή με τις νέες τεχνολογικές μεθόδους, σύμφωνη με επιτυχημένες ευρωπαϊκές πρακτικές, χωρίς αποκοπή της πόλης από το λιμάνι της και κυρίως με καθοριστική συμβολή στη διαμόρφωση μιας εικόνας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης. «Γιατί να κρύψουμε το τρένο από την πόλη και την πόλη μας από τους διερχόμενους με το τρένο;» αναρωτήθηκε, τέλος, ο Πέτρος Ψωμάς.

 

 

Σημαντική είναι η μεταβολή που επιφέρει η Κυβέρνηση στον τρόπο λήψης Αποφάσεων από τα Δημοτικά Συμβούλια. Με την περ.β’ της παρ.1 του αρ.178 του πολυνομοσχεδίου αντικαθίσταται η παρ.10 του αρ.67 του Καλλικράτη(ν.3852/2010) που είχε αντικατασταθεί με το αρ.74 του Κλεισθένη (ν.4555/2018).

Εκεί μέχρι σήμερα ορίζεται πως τα μέλη του Συμβουλίου που ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία, ακόμα και αν αποχωρήσουν, λογίζονται ως παρόντα μέχρι το τέλος της συνεδρίασης, ως προς την ύπαρξη απαρτίας. Η απαρτία αυτή θεωρείται ότι συντρέχει για όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης. Στην περίπτωση αυτή, « για τη λήψη απόφασης για κάθε συγκεκριμένο θέμα, η απαιτούμενη πλειοψηφία ΔΕΝ υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά τη ψηφοφορία, αλλά βάσει του αριθμού των μελών που απαιτούνται για την απαρτία ». 

Το Ν/Σ αλλάζει την ανωτέρω πρόβλεψη όχι ως προς το πως υπολογίζεται η απαρτία (αυτό μένει ακριβώς ως ισχύει) αλλά για το πως θα υπολογίζεται η απαιτούμενη πλειοψηφία ώστε να ληφθεί κάθε Απόφαση.

Ορίζει, λοιπόν, επί λέξει πως « για τη λήψη απόφασης για κάθε συγκεκριμένο θέμα, η απαιτούμενη πλειοψηφία υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά τη ψηφοφορία».

Να σημειωθεί ότι αντίστοιχη μεταβολή επέρχεται και στη λήψη Αποφάσεων στα Περιφερειακά Συμβούλια.

Η περ.α’ της παρ.2 του ίδιου άρθρου του Ν/Σ αντικαθιστά την παρ.3 του αρ.169 του ν.3852/2010 ως ισχύει, αναφέροντας ό,τι ανωτέρω για τα Δημοτικά Συμβούλια, ήτοι υπολογισμό της πλειοψηφίας επί των πραγματικά παρόντων.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE