Η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης "Ώρα Πατρών" για τις εξελίξεις σχετικά με την έλευση του τρένου στην Πάτρα : Η πρόσφατη σύσκεψη του Υπουργού Μεταφορών κ. Καραμανλή με το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας αποκάλυψε τις δυσοίωνες για την Πάτρα προθέσεις της κυβέρνησης της ΝΔ σε σχέση με την έλευση και διέλευση του τρένου.

Ας σημειωθεί ότι το τρένο έχει ήδη φθάσει με δοκιμαστικό δρομολόγιο στο Αίγιο, βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις εργολαβίες, και υπάρχει από την προηγούμενη κυβέρνηση κοστολογημένες και συμφωνημένες μελέτες για την πλήρη υπογειοποίηση από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο και Ανδρέα ενώ ο ανάδοχος του έργου θα αναλάμβανε την υποχρέωση μελετών και για την υπογειοποιημένη διέλευση από το ιστορικό κέντρο.

Άλλωστε, τα τέσσερα σενάρια στα οποία αναφέρθηκε ο Υπουργός αποτελούν μέρος της  ολοκληρωμένης μελέτης που έχει ήδη κατατεθεί και στο Δημοτικό και στο Περιφερειακό Συμβούλιο και στους κατοίκους των περιοχών διέλευσης του τρένου. Αυτό που στην ουσία θέλει να αλλάξει ο Υπουργός και η κυβέρνηση της ΝΔ είναι η ιεράρχηση της αξιολόγησης των σεναρίων με απώτερο σκοπό την πρόκριση της επίγειας έλευσης και της μερικής υπογειοποίησης του ιστορικού κέντρου.  

Η Πάτρα με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσει εκτός των άλλων την ανατροπή των δυνατοτήτων αξιοποίησης του θαλάσσιου μετώπου της αφού θα δεσμευτεί μια ζώνη πλάτους 12 τουλάχιστον μέτρων η οποία θα χωρίζει όχι μόνο την πόλη στα δύο αλλά στην πραγματικότητα θα χωρίζει την Πάτρα από το μέλλον που της αξίζει. 

Η συμφωνία που έχει επιτευχθεί τόσο εντός του δημοτικού συμβουλίου όσο και με την Πολιτεία θα πρέπει να διαφυλαχθεί στο σύνολό της, να μη γίνει καμία υπαναχώρηση από τα δεδομένα της και να οργανωθεί ένα ευρύ μέτωπο Δήμου, φορέων και κατοίκων υπεράσπισης και διεκδίκησης υλοποίησης της πρότασης που είχε γίνει κοινά αποδεκτή και η οποία εξασφαλίζει τη συνέχεια της πόλης.

Ούτε βήμα πίσω από την πλήρη υπογειοποίηση.

Η ανατροπή του σχεδίου στο ζήτημα του τρένου αποτελεί έναυσμα για την εφαρμογή μεγάλης κλίμακας επεμβάσεων στην εξέλιξη των μεγάλων έργων στη Δυτική Ελλάδα. Ήδη η Νομική Σχολή, η εθνική Πατρών-Πύργου, ο Λαδόπουλος έχουν αντιμετωπίσει συντελεσμένα ή σε εξέλιξη σχέδια ματαίωσης και πολύ φοβόμαστε ότι εάν δεν υπάρξουν σοβαρές αντιδράσεις θα ακολουθήσουν τα απορρίμματα και το νερό.

Εμείς από την πλευρά μας, ως ΩΡΑ Πατρών, θα είμαστε δυναμικά παρόντες και παρούσες στα μέτωπα που θα δημιουργηθούν υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα της Πάτρας και των κατοίκων της σε ένα ελπιδοφόρο και αξιοπρεπές μέλλον.

Τις «έξυπνες προτάσεις της  για μία έξυπνη πόλη» θα παρουσιάσει η δημοτική παράταξη «Σπιράλ» συμμετέχοντας το Σάββατο, στις 8:30 με 9:30 το βράδυ, στο 22ο Forum Ανάπτυξης, ένα χρόνο μετά την ίδρυση της.

Ομιλητές θα είναι οι :

Ο Θάνος Ζητουνιάτης, Ιδρυτικό μέλος του Σπιράλ, που θα αναφερθεί στο «Τι θέλω από μια έξυπνη πόλη».

Ο Φώτης Θωμάς, Ιδρυτικό Μέλος Σπιράλ, θα μιλήσει για « Sence.City για αρχάριους»

Ο Κωνσταντίνος Πανταζόπουλος, Ιδρυτικό μέλος Σπιράλ, που θα αναλύσει για το εάν « Θέλουμε  το 5G στην Πάτρα»

Η Άκια Σταμάτη, Ιδρυτικό Μέλος Σπιράλ, που θα εξηγήσει πως μπορεί να γίνει μια « Έξυπνη πόλη με βοήθεια της Start-up Community»

Ο Θεόδωρος Κούβελας, Ιδρυτικό Μέλος Σπιράλ, θα μιλήσει για «Τεχνολογία και Εκπαίδευση»

Ο Αλέξανδρος Ηλιόπουλος, Ιδρυτικό Μέλος Σπιράλ, θα αναφερθεί στο « City Branding – Marketing και Τεχνολογία»

Επίσκεψη σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας που εκτελούνται στην περιοχή της Μακρυνείας του Δήμου Αγρινίου, επισκέφθηκε σήμερα, Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων, Θανάση Μαυρομμάτη, καθώς και τον Εκτελεστικό Γραμματέα της ΠΔΕ Γιώργο Σύρμο.

Πρόκειται για εργασίες που αφορούν στη συντήρηση και αποκατάσταση υφιστάμενων αντιπλημμυρικών έργων, τα οποία παρουσιάζουν φθορές και ζημιές λόγω καταπόνησης, συνολικού προϋπολογισμού 2,2 εκ. ευρώ, διασφαλισμένο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Τη σχετική σύμβαση είχε υπογράψει ο Περιφερειάρχης πριν ένα μήνα περίπου, με στόχο την εξασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και ειδικά, παρόχθιων περιοχών ποταμών και ρεμάτων.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν καθαρισμούς, καθαιρέσεις των κατεστραμμένων τεχνικών έργων και ανακατασκευή τους, απομάκρυνση μπαζών και απορριμμάτων, αλλά και λιθορριπές για την προστασία της κοίτης και των πρανών με λίθους κατάλληλης διαβάθμισης.

Με αφορμή την επίσκεψή του, ο κ. Φαρμάκης δήλωσε: «Με τις μεγαλύτερες δυνατές ταχύτητες, προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις αντιπλημμυρικές ανάγκες της Δυτικής Ελλάδας, ιδίως μάλιστα καθώς η χειμερινή περίοδος είναι ήδη παρούσα με τα πρώτα της προβλήματα. Γνωρίζουμε το ύψος των αναγκών και των απαιτήσεων, το οποίο είναι και μεγάλο. Γι’ αυτό και η προσπάθειά μας να οχυρώσουμε τις πόλεις και τα χωριά μας θα είναι διαρκής. Από εκεί και πέρα, στόχος μας είναι μία ολοκληρωμένη πολιτική, τόσο απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα, όσο και ως προς τη γενική θωράκιση της Δυτικής Ελλάδας έναντι της κλιματικής αλλαγής».

Ο Χρήστος Πατούχας, επικεφαλής της Ανυπότακτης Πολιτείας, Δημοτικός Σύμβουλος, έκανε την ακόλουθη τοποθέτηση με αφορμή τη συνάντηση την Τετάρτη του δημάρχου και των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων με τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή:

«Πρώτα συμπεράσματα από την συνάντηση με τον Υπουργό.

Πάτρα 21/12/2019

Παρατήρηση πρώτη:

Ο κ. Υπουργός, δέχθηκε τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από επίμονες προσπάθειες και μετά παρέλευση σχεδόν 5μήνου από την ανάληψη των καθηκόντων του. Αν και δηλώνει «υπεύθυνος» και πολιτικά συνεπής, και ότι «μελετά» το θέμα και θέλει διάλογο, κάνει δηλώσεις από την πρώτη εβδομάδα και μας ανακοίνωσε και χθες, ότι το τραίνο θα οδεύσει επίγεια, διχοτομώντας την πόλη σε μήκος 38 χιλιομέτρων, σε όλο της το μήκος. Θα υπογειοποιηθεί, ίσως, αν το εγκρίνουν οι Βρυξέλλες, τμήμα μόνο δύο χιλιομέτρων. ( Προσωπική παρατήρηση: Δεν έχω συναντήσει άλλον Υπουργό οποιασδήποτε Κυβέρνησης που να είναι τόσο νέος, τόσο αλαζόνας και θρασύς σε συνδυασμό με την ασχετοσύνη του).

Παρατήρηση δεύτερη:

Ο Υπουργός, (χωρίς μελέτες, όπως λέει), εξακόντισε το κόστος της υπόγειας διέλευσης σχεδόν δύο φορές ακριβότερο από το κόστος της Γέφυρας! Του μεγαλύτερου και δυσκολότερου από τα έργα που κατασκευάστηκαν στην χώρα μας. Σε αντίθεση με προκοστολόγηση κόστους οφέλους του ίδιου μελετητή που χρησιμοποιεί και σήμερα, ο οποίος μόλις το 2018, το υπολογίζει στα 38 εκατομμύρια ανά/km.

Το ερώτημα γιατί το κάνει, προκύπτει αβίαστα: Το κάνει για να λειτουργήσει αποτρεπτικά, απέναντι στο αίτημα της πόλης. Το ίδιο έκαναν στο παρελθόν και άλλοι. Τότε είχαν πει για 350 έως 700 εκατομμύρια. Ο σημερινός Υπουργός το ανέβασε αρκετά πάνω από το ένα δις!

Παρατήρηση Τρίτη:

Σε όλη την διαδρομή Αθήνα- Πάτρα, αλλά και παντού, το Σιδηροδρομικό Δίκτυο παρακάμπτει τις πόλεις. Μικρές και μεγαλύτερες. Ελευσίνα, Μέγαρα, Κόρινθος, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Αίγιο, δεν διχοτομούνται. Η γραμμή διέρχεται έξω από τις πόλεις. Δεν αντιλαμβανόμαστε τον ανόητο κανόνα που επικαλούνται αρκετοί, και οι Κυβερνήσεις, ότι «σωστό είναι, το τρένο και οι σταθμοί του να διέρχονται μέσα από το κέντρο της πόλης μας».

Συμπέρασμα

Μετά την εξέλιξη που επισημοποιήθηκε χθες, ο λόγος ανήκει στην πόλη και τους φορείς της. Στους ενεργούς και μη ενεργούς συμπολίτες μας. Η Υπόγεια διέλευση της Σιδηροδρομικής Γραμμής, είναι κεκτημένο της πόλης μας. Το κατακτήσαμε με μεγάλη δυσκολία και αγώνα. Δεν έχει κανένας το δικαίωμα να υποχωρήσει. Ούτε Φορέας, ούτε Δημοτικός Σύμβουλος ή Δημοτική Παράταξη. Οι πολιτικές ηγεσίες, πρέπει να πάψουν να προχειρολογούν, όταν σχεδιάζεται το μέλλον της πόλης για τους επόμενους δύο αιώνες.

Χρήστος Πατούχας, επικεφαλής της Ανυπότακτης Πολιτείας, Δημοτικός Σύμβουλος

Πρόταση προς τον Δήμαρχο Πατρέων Κ. Πελετίδη, η οποία κοινοποιείται και προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Π. Μελά και στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΠ, για διαγραφή των μέχρι τώρα χρεών προς την ΔΕΥΑΠ της Ερασιτεχνικής Παναχαϊκής και του ΝΟΠ, που οφείλονται αποκλειστικά στην  υδροδότηση των εγκαταστάσεων τους, απευθύνει ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Πάτρα Διεθνής Σύγχρονη Πόλη, Αλέξανδρος Χρυσανθακόπουλος.

Οπως αναλυτικά αναφέρει:

«Τα δύο ιστορικά σωματεία συσσώρευσαν χρέη, που οφείλονται αποκλειστικά στις αθλητικές τους δραστηριότητες,  με τις οποίες εξυπηρέτησαν την συμμετοχή χιλιάδων αθλητών του σταθερού και του υγρού στίβου και των ατομικών και ομαδικών αθλημάτων.

Το νερό που κατανάλωσαν ήταν, είτε για το κολυμβητήριο -είτε για το γκαζόν των γηπέδων- είτε για τις εγκαταστάσεις των μπάνιων και των ντους.  Δεν το ήπιαν, δεν το εμφιάλωσαν,  δεν το σπατάλησαν, ούτε διέρρευσε από σωλήνες με αμέλεια τους. Επειδή τα σωματεία αυτά είναι μη κερδοσκοπικές κοινωνικές οργανώσεις κοινωφελούς χαρακτήρα  και σύλλογοι ταυτισμένοι με την ιστορία της πόλης, εισηγούμαι την εφάπαξ διαγραφή των χρεών τους προς την ΔΕΥΑΠ και την ανάληψη εκ μέρους τους από εδώ και εμπρός, της πλήρους ευθύνης αποπληρωμής ανελλιπώς,  των οικονομικών τους υποχρεώσεων.

Γνωρίζετε ότι οι συνδρομές των μελών των σωματείων υπολείπονται και δεν καλύπτουν καν τα λειτουργικά τους έξοδα, επομένως θα ήταν ευχής έργο να απαλλαγούν από αυτό το χρονίζον βάρος,  που μαθηματικά θα τα οδηγήσει στην διάλυση τους. Οι χιλιάδες αθλητές των δύο σωματείων είναι οι πρώτοι που θα ευεργετηθούν από αυτήν  την απόφαση.»

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE