Ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος συζήτησαν σήμερα Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020, στην Πάτρα, οι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας.

Ο κ. Νίκας βρέθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για προσωπικούς λόγους και επισκέφθηκε τον κ. Φαρμάκη, με τον οποίο είχαν μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση, σχετικά με πρωτοβουλίες που μπορούν αναληφθούν από κοινού, σε επίπεδο αναπλάσεων περιοχών, συμμετοχών σε εκθέσεις και κοινών σχεδίων δράσης στον τομέα του τουρισμού, καθώς επίσης και σημαντικών έργων, όπως για παράδειγμα, η κατασκευή ενός σύγχρονου ατυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Πάτρα με την Τρίπολη.

Συμφωνήθηκε, στο επόμενο χρονικό διάστημα να πραγματοποιηθεί μία ευρεία σύσκεψη στην Τρίπολη μεταξύ των δύο Περιφερειαρχών και υπηρεσιακών στελεχών, προκειμένου να διαμορφωθεί μία κοινή «ατζέντα» και να προωθηθούν δράσεις κοινού ενδιαφέροντος.

Προκαλεί η ανακοίνωση του αρμόδιου για την κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου Υπουργού κ. Καραμανλή. Όχι μόνο γιατί αναφέρεται σε γεγονότα, όπως η απένταξη του συγκεκριμένου έργου το 2013, σαν να μην ήταν το κόμμα του στην κυβέρνηση, όχι μόνο γιατί υποκριτικά αναγνωρίζει το δίκιο των διαμαρτυρόμενων για το νέο πάγωμα των εργασιών, όχι μόνο γιατί επιβάλλει διόδια σε έναν δρόμο που ήδη κατασκευάζεται  με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους αλλά το κυριότερο γιατί δεν δίνει λύση σε ένα πρόβλημα που στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές. 

Η χαριστική απεμπλοκή της Ολυμπίας Οδού από την κατασκευή του δρόμου, δηλαδή η αποδοχή της άρνησης της κοινοπραξίας να ολοκληρώσει τα συμφωνηθέντα, συμπληρώνεται σήμερα με το δωράκι της απευθείας ανάθεσης και την είσπραξη διοδίων πριν ολοκληρωθεί ο δρόμος και για διάστημα 20 ετών. Το συνολικό κόστος δε, του δημοσίου χρήματος διογκώνεται αφού περιλαμβάνει εκτός από το κόστος κατασκευής και το κόστος αποζημίωσης των ήδη εγκαταστημένων εργολάβων. Η ολοκλήρωση του έργου παραπέμπεται στο τέλος της επόμενη δεκαετίας και χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της Δυτικής Ελλάδας απορούν κι οργίζονται για τη μεθόδευση που ακολουθείται προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι λίγοι και αρεστοί της κυβέρνησης.

Αντιπροσωπεία της ΩΡΑ Πατρών συμμετείχε στην κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020 στη ΒΙΠΕ με σκοπό την κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου.

Η κινητοποίηση αυτή ήταν και απαραίτητη και αναγκαία για όλους τους προαναφερόμενους λόγους οι οποίοι έχουν τεκμηριωθεί επαρκώς και δυστυχώς με τραγικό τρόπο όλα τα τελευταία χρόνια με εκατοντάδες δυστυχήματα και πολύτιμες ανθρώπινες απώλειες.

Ωστόσο, η κινητοποίηση δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη και για αυτόν τον λόγο εκτιμούμε ότι είναι ελάχιστα αποτελεσματική.

Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι αυτό που αναλογεί στο μέγεθος του προβλήματος είναι η διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου δράσης και κινητοποιήσεων που θα τύχει της έγκρισης των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων που εμπλέκονται αλλά και των κοινωνικών φορέων της ευρύτερης αποδοχής με αίτημα τη συνέχιση των εργασιών και την ολοκλήρωση του έργου.

 

 

«Σήμερα, μετά από πολύ καιρό, ακούσαμε καλές ειδήσεις και λάβαμε έναν συγκεκριμένο οδικό χάρτη για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου από τον Υπουργό Υποδομών. Τον ευχαριστούμε. Όπως τον ευχαριστούμε και για τη θετική ανταπόκρισή του στην πρόσκληση που του απευθύναμε, μέσω της Επιτροπής Παρακολούθησης που συνέστησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας να υπάρχει διαρκής ενημέρωση για την πορεία των διαδικασιών του έργου. Ελπίζουμε, μετά από όσα ακούσαμε, όλα να κυλήσουν ομαλά και το πολύπαθο έργο να μην αντιμετωπίσει νέες περιπέτειες. Ωστόσο, δεν εφησυχάζουμε. Επαγρυπνούμε. Εμείς θα πανηγυρίσουμε μόνο όταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος! Γιατί όπως έχω πει και επαναλαμβάνω, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν είναι ούτε διαιτητής εργολάβων, ούτε μηχανικός, ούτε λογιστής. Η Περιφέρεια εκπροσωπεί και εκφράζει το σύνολο της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας, και μόνο αυτή. Και εμείς, είμαστε εδώ για να διεκδικούμε με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα το δικαίωμά της σε βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία…». 

Στη δήλωση αυτή προέβη ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, μετά το μετά το τέλος της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 21 Ιανουαρίου για την Πατρών – Πύργου στο Υπουργείο Υποδομών.

Ο κ. Φαρμάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της σύσκεψης, καθώς και για την αναλυτική ενημέρωση στην οποία προέβη ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, προς τους θεσμικούς εκπροσώπους της Περιφέρειας, όπως αυτοί εκπροσωπούνταν από τους επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Καραμανλής γνωστοποίησε ότι έχει υπάρξει συμφωνία με την Παραχωρησιούχο Κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» για την εκτέλεση του έργου και μάλιστα, σε διάστημα συντομότερο από αυτό που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις (36 μήνες). Επίσης, επιβεβαίωσε πως έχει διασφαλιστεί η συνέχιση χρηματοδότησης του έργου από την Ε.Ε. και μετά το 2023, ώστε να μην υπάρχει καμία ανησυχία, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένεται πλέον η τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τις διαδικασίες να απαιτούν από τρεις μέχρι και έξι μήνες για την ολοκλήρωσή τους.

Στη σύσκεψη μετείχαν οι επικεφαλής των περιφερειακών παρατάξεων, Απ. Κατσιφάρας, Κ. Σπηλιόπουλος, Β. Χατζηλάμπρου και Α. Νικολακόπουλος. Επίσης, οι Αντιπεριφερειάρχες, Β. Γιαννόπουλος και Ν. Κοροβέσης, ο δήμαρχος Δυτ. Αχαΐας, Χρ. Μυλωνάς, ο δήμαρχος Ήλιδας, Ι. Λυμπέρης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας, Κ. Νικολούτσος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Β. Αίβαλής, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Π. Μπράμος, Π. Ανδρικόπουλος και Κ. Μπρίνια, καθώς και το στέλεχος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΠΔΕ, Χρ. Καραγιάννης.

Σε σύσκεψη που συγκλήθηκε από την Δημοτική Αρχή σήμερα το μεσημέρι στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ενημέρωσε επικεφαλής και εκπροσώπους των δημοτικών παρατάξεων που παρέστησαν, σχετικά με την συνταχθείσα, από την Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Έργου – Η/Μ, διακήρυξη πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που αφορά το κρίσιμης σημασίας ζήτημα της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Πάτρας.

Ο Δήμαρχος τόνισε ότι ο διαγωνισμός αφορά το παραλιακό μέτωπο από τον Διακονιάρη έως την Κανελλοπούλου, στην πλαζ, μια έκταση 330 στρεμμάτων, χωρίς να περιλαμβάνει την Μαρίνα για την οποία θα γίνει ξεχωριστή μελέτη.

Σημείωσε ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός και οι κατευθύνσεις του είχαν ήδη τεθεί σε διαβούλευση  και είχε γίνει εκτενής διάλογος με τις παρατάξεις που συνέθεταν το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο καθώς και με τους φορείς της πόλης. Μεσολάβησαν όμως οι εκλογές και δεν προχώρησε η ψήφισή του.

Το πλήρες κείμενο του διαγωνισμού θα δοθεί ολοκληρωμένο στις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου και στην συνέχεια θα εισαχθεί προς ψήφιση.

Σε ερώτηση εκπροσώπων των παρατάξεων τί θα συμβεί αν δεν γίνει υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο Κ. Πελετίδης απάντησε: «Αν δεν γίνει υπογειοποίηση, δεν θα περάσει το τρένο».

Ακολούθως η διευθύντρια της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικού Έργου – Η/Μ παρουσίασε αναλυτικά την διακήρυξη της μελέτης, έγιναν ερωτήσεις και δόθηκαν απαντήσεις από μέρους της Υπηρεσίας και της Δημοτικής Αρχής.

Παρόντες ήταν οι Αντιδήμαρχοι Χρήστος Κορδάς και Νίκος Ασπράγκαθος, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων  «Πρωτεύουσα Ξανά» Γρ. Αλεξόπουλος, «Πάτρα Ενωμένη» Ν. Παπαδημάτος, «Σπιράλ» Πέτρος Ψωμάς, «Κοινοτικόν» Θ. Ντρίνιας,  «Ανυπότακτη Πολιτεία» Χρ. Πατούχας, από την «Νέα Πάτρα» οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαρία Φιλοπούλου και Δ. Βορίσης, από την «΄Ωρα Πατρών» ο δημοτικός σύμβουλος, Γιάννης Τσιμπούκης, καθώς και εκπρόσωποι των παρατάξεων  «Πάτρα η δική μας Πόλη» και «Πάτρα Διεθνής Σύγχρονη Πόλη».

Αναβλήθηκαν για την επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου δυτικής Αχαΐας, τα δύο θέματα για την Πατρών – Πύργου και το φράγμα Πείρου – Παραπείρου.

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΔΣ Π. Κουνάβης, δεν μπορούσαν να συζητηθούν δύο κρίσιμα ζητήματα στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση, καθώς η συζήτηση για τη Β βάση Ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης, διήρκεσε έξι ώρες!

ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ – ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ 

Ερωτηθείς για τη θέση του δήμου, σε ότι αφορά το θέμα του φράγματος, ο κ. Κουνάβης, είπε ότι η δυτική Αχαΐα, ζητά άμεσα τη λειτουργία και τη σύνδεσή του με την περιοχή, καθώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την παλαιότητα του δικτύου και τη λειψυδρία. Σε ότι αφορά τη λειτουργία του φορέα είπε: “Πρόθεσή μας είναι να υπάρξει ένας διαδημοτικός φορέας με την ευθύνη των δήμων για τη διανομή του νερού, αλλά το κόστος λειτουργίας δεν μπορούμε να το “σηκώσουμε”. Εκεί θα πρέπει να βρεθεί η λύση, με πρωτοβουλία σε τραπέζι διαλόγου όπου θα πρωτοστατήσουν οι δήμοι”, σημείωσε ο Π. Κουνάβης.

ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ

Ερωτηθείς για τη σημερινή κινητοποίηση, είπε ότι θα είναι εκεί, εκπροσωπώντας τον δήμο δυτικής Αχαΐας, τονίζοντας ότι παραμένει πάγιο αίτημα η νότια χάραξη, ενώ ο δήμος θα ασκήσει πιέσεις προς όλες τις κατευθύνσεις διότι η υπάρχουσα μελέτη, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην έδρα του δήμου και τα χωριά.

Επίσης, ο κ. Μυλωνάς, αποκάλυψε, ότι ο δήμαρχος δυτικής Αχαΐας, δεν θα αρκεστεί μόνο στο ραντεβού με τον Υπουργό Υποδομών, αλλά έχει προγραμματίσει να επισκεφθεί και άλλα υπουργικά στελέχη για να συζητήσει και προωθήσει σοβαρά ζητήματα του δήμου.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE