Νεότερα: Οι 16 συμφωνίες αναμένεται να προσελκύσουν κεφάλαια από την Κίνα. Μεταξύ άλλων, αυτές οι συμφωνίες δρομολογούν νέο κύκλο έργων αναβάθμισης του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco, ανοίγουν περαιτέρω την κινεζική αγορά σε ορισμένα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα και ενισχύουν τους ήδη στενούς σινο-ελληνικούς δεσμούς σε πολλά πεδία. Συγκεκριμένα, οι συμφωνίες που θα υπογραφούν κατά την επίσκεψη του προέδρου της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, στην Ελλάδα είναι οι εξής:

1. Συνθήκη για έκδοση καταζητούμενων

Υπογράφεται από τον Υπουργό Δικαιοσύνης Κωνσταντίνο Τσιάρα και τον Υπουργό Εξωτερικών της Κίνας Wang Yi

Περιεχόμενο: Η Συνθήκη περί εκδόσεως προωθεί την αποτελεσματική συνεργασία στον ποινικό τομέα και έχει στόχο την καταστολή του εγκλήματος με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό της κυριαρχίας, της ισότητας και του αμοιβαίου οφέλους. Περιλαμβάνει διατάξεις σχετικά με τον σκοπό, τις προϋποθέσεις, τις διαδικασίες και άλλες σχετικές διατάξεις για την έκδοση εκζητουμένων προσώπων.

2. Κατάλογος Βασικών Έργων εντός του Πλαισίου Συνεργασίας 2020-2022

Υπογράφεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και από τον Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης He Lifeng

Περιεχόμενο: Πρόκειται για τα επενδυτικά σχέδια στα οποία οι δύο πλευρές αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία. Η υπογραφή του καταλόγου αποτελεί οιονεί εντολή προς τις κινεζικές κρατικές εταιρείες να εξετάσουν τη συμμετοχή τους, επενδυτική ή άλλου είδους, σε αυτά.

3. Μνημόνιο Κατανόησης για την προώθηση της αμφίδρομης επενδυτικής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης της Ελλάδας και του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Υπογράφεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και από από τον Υπουργό Εμπορίου της Κίνας Zhong Shan

Περιεχόμενο: Ενισχύεται το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και ενθαρρύνεται περαιτέρω η διμερής συνεργασία, στον επενδυτικό τομέα και γενικότερα μεταξύ επιχειρήσεων των δύο μερών.

4. Πρωτόκολλο μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων της Ελλάδας και της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων της Κίνας για την εξαγωγή σαφράν

Υπογράφεται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μάκη Βορίδη και από κινεζικής πλευράς από την Πρέσβη Zhang Qiyue

Περιεχόμενο: Θα επιτραπεί η εξαγωγή στην κινεζική αγορά του Κρόκου Κοζάνης, ο οποίος αποτελεί προϊόν ΠΟΠ, ιδιαίτερης σημασίας για την τοπική οικονομία.

5.Πρωτόκολλο για την εξαγωγή καρπών ακτινιδίων από την Ελλάδα στην Κίνα, μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων της Κίνας

Υπογράφεται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκη Βορίδη και από την Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Zhang Qiyue

Περιεχόμενο: Επεκτείνεται η δυνατότητα εξαγωγής ελληνικών ακτινιδίων από όλες τις περιοχές της χώρας προς την κινεζική αγορά. Έως τώρα, αυτή την δυνατότητα είχαν ορισμένες μόνον περιοχές.

6. Μνημόνιο Συνεργασίας σε ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά και οπτικοακουστικά μέσα μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και της Εθνικής Ραδιοτηλεοπτικής Αρχής της Κίνας

Υπογράφεται από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα και από τον Nie Chenxi, Administrator of National Radio and Television Administration

Περιεχόμενο: Έχει ως στόχο την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας στους τομείς του ραδιοφώνου, της τηλεόρασης και των ηλεκτρονικών οπτικοακουστικών μέσων και την ανάπτυξη πολιτιστικών και τεχνολογικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

7. Μνημόνιο Κατανόησης για συνεργασία στον τομέα του Αθλητισμού μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Κινεζικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες

Υπογράφεται από τον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη και την Πρέσβη Zhang Qiyue

Περιεχόμενο: Σκοπός είναι η ανάπτυξη συνεργασίας των φορέων των ατόμων με αναπηρία των δύο χωρών, ο συντονισμός της συνεργασίας τους στο διεθνές πλαίσιο και η προώθηση πρωτοβουλιών στο πλαίσιο των διεθνών αθλητικών ομοσπονδιών για την ανταλλαγή εμπειριών, τεχνογνωσίας και την καταπολέμηση της φαρμακοδιέγερσης. Επίσης, η ενίσχυση της συνεργασίας των ατόμων με αναπηρίες στο πλαίσιο των διεθνών Οργανισμών, για την προώθηση των σκοπών του Παραολυμπιακού κινήματος και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον χώρο του αθλητισμού.

8. Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των Αεροπορικών Αρχών της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας

Υπογράφεται από τον Υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Feng Zhenglin, Administrator of Civil Aviation Administration of China

Περιεχόμενο: Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πρόβλεψη περί πολλαπλού διορισμού αεροπορικών εταιρειών, καθώς και νέο Πίνακα Διαδρομών, ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα σημεία προορισμού εκατέρωθεν, τη δυνατότητα εκτέλεσης πτήσεων charter, καθώς και μίσθωσης αεροσκαφών (leasing), κατά την εκτέλεση δρομολογίων στις συμφωνηθείσες διαδρομές.

9. Συμφωνία για εγκαθίδρυση του Κέντρου Κινεζικών Σπουδών μεταξύ της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Σπουδών και του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη

Υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη Πάνο Λασκαρίδη και τον Xie Fuzhan, Πρόεδρο της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Σπουδών

Περιεχόμενο: Η Κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Σπουδών, δια μέσου του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, πρόκειται να ιδρύσει Κέντρο Κινεζικών Σπουδών, για την διδασκαλία της κινεζικής γλώσσας και την προώθηση του κινεζικού πολιτισμού.

10. Συμφωνία μεταξύ του Ινστιτούτου Κομφούκιος της Κίνας και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας της Ελλάδας για εγκαθίδρυση παραρτήματος του πρώτου στο δεύτερο

Υπογράφεται από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήση Μαμούρη και την Πρέσβη Zhang Qiyue

Περιεχόμενο: Σύμπραξη του Ινστιτούτου Κομφούκιος της Κίνας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας της Ελλάδας για την εγκαθίδρυση παραρτήματος του Ινστιτούτου στο ελληνικό ίδρυμα.

11. Μνημόνιο Κατανόησης για επιτυχή υλοποίηση του Master Plan της COSCO στον Πειραιά

Υπογράφεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και από τον Πρόεδρο Διοικητικού Συμβουλίου της COSCO Shipping Corporation Limited, Xu Lirong

Περιεχόμενο: Δηλώνεται με επίσημο τρόπο η βούληση των δύο πλευρών να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της COSCO στον Λιμένα Πειραιώς, που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα από κινεζικής πλευράς.

12. Ανακοίνωση για την ίδρυση υποκαταστήματος της Bank of China στην Αθήνα

Υπογράφεται από τον Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρο Μητράκο και τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Bank of China, Liu Liange

Περιεχόμενο: Ανακοινώνεται η ίδρυση υποκαταστήματος της Bank of China στην Αθήνα, 4ης μεγαλύτερης τράπεζας παγκοσμίως

13. Ανακοίνωση για την ίδρυση Γραφείου Αντιπροσωπείας της Τράπεζας Βιομηχανίας και Εμπορίου της Κίνας στην Αθήνα

Υπογράφεται από τον Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρο Μητράκο και τον Πρόεδρο και Εκτελεστικό Διευθυντή της Industrial and Commercial Bank of China, Chen Siqing

Περιεχόμενο: Ανακοινώνεται η ίδρυση Γραφείου Αντιπροσωπείας της ICBC στην Αθήνα, μεγαλύτερης τράπεζας παγκοσμίως.

14. Συμφωνία για εκδήλωση ενδιαφέροντος στο έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Κρήτη

Υπογράφεται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΑΔΜΗΕ Μανούσο Μανουσάκη και τον Πρόεδρο της State Grid Corporation of China, Kou Wei

Περιεχόμενο: Εκδηλώνεται με τον πλέον επίσημο τρόπο το κινεζικό ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό που αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα για την ηλεκτρική διασύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Κρήτη.

15. Συμφωνία συνεργασίας για τη δημιουργία του έργου MINOS 50MW στην Κρήτη

Υπογράφεται από την ελληνική πλευρά από τον Πρόεδρο NUR Energie Kevin Sara και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Prenecon-Green Energy Holdings Plc Δημήτριο Μπούρα και από κινεζικής πλευράς από τον Πρόεδρο και Εκτελεστικό Διευθυντή της Industrial and Commercial Bank of China Chen Siqing και τον Πρόεδρο του China Energy Engineering Group Wang Jianping

Περιεχόμενο: Επισφραγίζεται η συνεργασία των δύο χωρών στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς με το συγκεκριμένο έργο εξασφαλίζεται η μεταφορά και χρήση προηγμένης κινεζικής τεχνολογίας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη, ώστε να ενισχυθεί σημαντικά η ενεργειακή αυτονομία του νησιού.

16. Δέσμη συμβάσεων χρηματοδότησης για την κατασκευή έργων στο λιμάνι του Πειραιά

Υπογράφεται από ελληνικής πλευράς από τους Αντιπρόεδρο Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Andrew McDowell και Διευθυντή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Θανάση Λιάγκο και από κινεζικής πλευράς από τον Πρόεδρο της Εxport-Import Bank of China, Xu Xiaolian

Περιεχόμενο: Αφορά τη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος της COSCO από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την παροχή εγγυήσεων από την κρατική Εxport-Import Bank of China. Έτσι εκδηλώνεται με άμεσο θετικό τρόπο η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και κατ' επέκταση η υποστήριξη της ΕΕ στην εν λόγω επένδυση.

 

Πρώτη Ενημέρωση: Γεμάτο θα είναι το πρόγραμμα του Κινέζου Προέδρου, Σι Τζινπίνγκ, ο οποίος βρίσκεται από χθες το απόγευμα στην Αθήνα. Ο Κινέζος Πρόεδρος, τον οποίο υποδέχτηκε χθες ο ΥΠ.ΕΞ, Νίκος Δένδιας, θα καταθέσει, σήμερα το πρωί στις 09:50, στεφάνι στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και αμέσως μετά θα μεταβεί στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου θα υπάρξει επίσημη υποδοχή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κ. Προκόπη Παυλόπουλο. Οι δύο άνδρες θα έχουν διευρυμένες συνομιλίες και στη συνέχεια ο κ. Τζινπίνγκ θα αναχωρήσει για να συναντήσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Τζινπίνγκ: Μέγαρο Μαξίμου, γεύμα και λιμάνι Πειραιά

Στις 11:10 είναι προγραμματισμένη η συνάντηση του Κινέζου ηγέτη με τον Ελληνα πρωθυπουργό, όπου στη συνέχεια θα ακολουθήσουν κοινές δηλώσεις προς τα ΜΜΕ. Θα ακολουθήσει γεύμα προς τιμήν του Τζινπίνγκ σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ενώ στις 16:30 θα επισκεφθούν, συνοδεία των συζύγων τους, τις εγκαταστάσεις της εταιρείας COSCO στο Νέο Ικόνιο Περάματος (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά / Piraeus Container Terminal).

Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας για τον Κινέζο πρόεδρο, ολοκληρώνεται στις 19:00 με το επίσημο δείπνο, που θα παραθέσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Παυλόπουλος, προς τιμήν του Κινέζου ομολόγου του στο Προεδρικό Μέγαρο.

Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου στις 10:30 ο κ. Σι Τζινπίνγκ, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, θα ξεναγηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ μισή ώρα νωρίτερα, θα έχει συνάντηση με τον Αλέξη Τσίπρα στο Caravel.

 

Τροπολογία στη Βουλή καταθέτει τη Δευτέρα το Κίνημα Αλλαγής για την προστασία της κυρίας κατοικίας των οικονομικά ασθενέστερων δανειοληπτών από πλειστηριασμούς. Την κίνηση είχε προαναγγείλει η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά. Σύμφωνα με την Χ. Τρικούπη «μετά την κατάργηση των σχετικών διατάξεων του Νόμου ΠΑΣΟΚ (3869/2010) από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (με θετική ψήφο της ΝΔ),δεν υπάρχει από 1/1/2020 καμία προστασία της πρώτης κατοικίας, και οι δανειολήπτες που αδυνατούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν το σπίτι τους. Ιδιαίτερα όταν τα δάνεια τους μεταβιβάζονται ήδη σε ξένα funds».

Τι προβλέπει η τροπολογία του ΚΙΝΑΛ

Τροπολογία - Προσθήκη 

Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση α) της από 25.09.2019 Π.Ν.Π. «Επείγουσα ρύθμιση για την απαλλαγή από την υποχρέωση απόδοσης του φόρου διαμονής» (Α΄142), β) της από 30.09.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Οικονομικών και Υγείας» (Α΄145), γ) της από 04.10.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» (Α΄150) και άλλες διατάξεις».

Αιτιολογική Έκθεση

 

Ο  Ν.3869/2010 εισήγαγε στη χώρα μας το θεσμό της ατομικής πτώχευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους υπερχρεωμένους καταναλωτές  να ρυθμίζουν τα χρέη τους με βάση τις πραγματικές τους δυνατότητες, καθιερώνοντας την προστασία της κατοικίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Ο υπερχρεωμένος οφειλέτης, εφόσον είχε περιέλθει χωρίς δόλο σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής, μπορούσε να αιτηθεί την προστασία της κύριας κατοικίας του, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποπλήρωνε με το χαμηλό επιτόκιο ενός στεγαστικού δανείου σε μακροχρόνια βάση, το ποσό που θα εισέπρατταν οι τράπεζες από τη ρευστοποίησή της. 

Ο Ν.3869/2010 αποτέλεσε, μέσα στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, το πιο σημαντικό εργαλείο των αδύναμων δανειοληπτών για να ρυθμίσουν τα χρέη τους με βάση τις πραγματικές τους δυνατότητές και να προστατεύσουν την κατοικία τους. Αυτό συνέβη την ίδια στιγμή που οι τράπεζες εμφανίζονταν απρόθυμες να προβούν σε ουσιαστικές ρυθμίσεις και αναπροσαρμογές των χρεών.

Η προηγούμενη κυβέρνηση όχι μόνο δεν στήριξε την εφαρμογή του νόμου 3869/2010 αλλά, δυστυχώς, κατήργησε τις διατάξεις για την προστασία της κύριας κατοικίας. Στη θέση τους εισήγαγε  το Ν. 4605/2019, ένα νόμο που απέχει πολύ από το να προσφέρει αποτελεσματική προστασία της κατοικίας των υπερχρεωμένων πολιτών. Ο Ν.4605/2019 αφορά στην ουσία ένα πρόγραμμα, διαθέσιμο για μία ορισμένη χρονική περίοδο, για τη ρύθμιση ορισμένων, ενυπόθηκα εξασφαλισμένων, τραπεζικών πιστώσεων.  Ως τέτοιο πρόγραμμα, δεν μπόρεσε να καλύψει το κενό που άφησε η απάλειψη της προστασίας της κατοικίας στο πλαίσιο του Ν. 3869/2010. 

Άλλωστε, το πλήθος των προϋποθέσεων που θέτει για την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του, με βάση και τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, αποκλείει το συντριπτικό μέρος των δανειοληπτών που βρίσκονται είτε σε πρόσκαιρη ή σε μόνιμη αδυναμία. Αυτός, εξάλλου, ήταν και ο λόγος για την αναγκαιότητα τροποποίησής του στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο.

 Ο  Ν.4605/2019 έχει πρόσκαιρη ισχύ, δε  λαμβάνει υπόψη τις συνολικές οφειλές, δεν προβλέπει τη συλλογική τους ρύθμιση, ενώ δε διαμορφώνει προϋποθέσεις για ένα νέο οικονομικό ξεκίνημα, καθώς μεταφέρει στο απώτερο μέλλον το σύνολο των υποχρεώσεων του οφειλέτη ή τα τυχόν περιορισμένα, ευεργετήματα διαγραφής χρέους. 

Σήμερα, τα νοικοκυριά απειλούνται όσο ποτέ άλλοτε από την απώλεια της κατοικίας. Οι τράπεζες, αντί της διευκόλυνσης των ρυθμίσεων με βάση τις δυνατότητες των δανειοληπτών, έχουν επιλέξει τη στρατηγική της πώλησης των δανείων. Χιλιάδες πλειστηριασμοί κατοικιών επισπεύδονται, πλέον και από τις εταιρίες που αγοράζουν τα δάνεια αποβλέποντας στο γρήγορο κέρδος τους. Ο Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος δεν έχει παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Καθίσταται επιβεβλημένο, προκειμένου να αποφευχθεί το τραγικό αδιέξοδο αρκετών νοικοκυριών, να αποκατασταθεί το πλέγμα προστασίας της κύριας κατοικίας που προέβλεπε ο Ν. 3869/2010. 

Η δικαστική κρίση και η πρόσβαση που έχουν, πλέον, οι πιστωτές,  σε όλα τα κρίσιμα οικονομικά δεδομένα του δανειολήπτη εγγυώνται και διασφαλίζουν την αξιόπιστη εφαρμογή του νόμου.  Συγχρόνως όμως, η αποκατάσταση της προστασίας θα προσφέρει στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά μία στοιχειώδη διαπραγματευτική δύναμη για την επιδίωξη μίας ουσιαστικής, ρεαλιστικής και κατάλληλης ρύθμισης.

Με την πρώτη παράγραφο επαναφέρεται η προστασία της κύριας κατοικίας του Ν.3869/2010, όπως κατά βάση προβλεπόταν κατά το χρόνο που  έληξε η προστασία της. Συγχρόνως, προβλέπεται η δυνατότητα αξιοποίησης της συνεισφοράς του Δημοσίου του άρθρου 76 του ν. 4605/2019, στη λογική του νόμου αυτού,  για τη βελτίωση της ικανότητας αποπληρωμής του οφειλέτη, αλλά και τη βέλτιστη αποπληρωμή των χρεών προς τους πιστωτές.

Με τη δεύτερη παράγραφο κατοχυρώνεται το δικαίωμα προαίρεσης του δανειολήπτη στην αγορά του δανείου, εφόσον έχει κριθεί από τα αρμόδια όργανα της τράπεζας ή με δικαστική απόφαση ότι αυτός, δεν δύναται να ανταποκριθεί πλήρως στις δανειακές του υποχρεώσεις. Η πώληση των δανείων είναι μία δυσμενής εξέλιξη για τον οφειλέτη. Ο τελευταίος χάνει τη σχέση του με την τράπεζα την οποία εμπιστεύτηκε για τη λήψη του δανείου του και είναι υποχρεωμένος να έχει ως συνομιλητή μία ξένη, κατά κανόνα, μικρότερη εταιρία. Εταιρία, η οποία, δίχως κοινωνική ευθύνη και εκτός ουσιαστικού εποπτικού  πλαισίου, ενδιαφέρεται μόνο για το γρήγορο κέρδος και τη ρευστοποίηση των ασφαλειών του δανείου και ουδόλως για τη διατήρηση ή αποκατάσταση μίας ισορροπημένης και μακρόχρονης πιστωτικής σχέσης με τον οφειλέτη. Από την άλλη, η τράπεζα προκειμένου να μειώσει κινδύνους και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για κεφαλαιακή επάρκεια οδηγείται συχνά σε απαξίωση των δανειακών της χαρτοφυλακίων και τελικά των περιουσιακών της στοιχείων. 

Η προτεινόμενη ρύθμιση λαμβάνει υπόψη τόσο τα συμφέροντα των τραπεζών όσο και των δανειοληπτών και περιλαμβάνει ασφαλιστικές δικλείδες για την αποτροπή πρόκλησης εικονικά ‘’κοκκινισμένων’’ δανείων. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη ρύθμιση η τράπεζα υποχρεούται, πριν την πώληση του δανείου στα funds, να δώσει στο δανειολήπτη τη δυνατότητα να αγοράσει ο ίδιος το δάνειο. Μάλιστα, όχι απαραίτητα στην ίδια τιμή με την τιμή πώλησης στο fund, αλλά και σε υψηλότερη, γεγονός που εξασφαλίζει στην τράπεζα καλύτερες τιμές πώλησης που αντισταθμίζουν και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στην ομάδα των δανείων που προορίζονταν για πώληση. Συγχρόνως, ο δανειολήπτης, έχοντας πλέον μία σημαντική ελάφρυνση της οφειλής και καλύτερη προοπτική αποπληρωμής, μπορεί, αν όχι με τις δικές του δυνάμεις,  να επιδιώξει είτε από πιστωτικά ιδρύματα είτε από το προσωπικό του περίγυρο, με ευνοϊκότερους όρους, την αναχρηματοδότηση της οφειλής του. 

Τροπολογία  – Προσθήκη

Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση α) της από 25.09.2019 Π.Ν.Π. «Επείγουσα ρύθμιση για την απαλλαγή από την υποχρέωση απόδοσης του φόρου διαμονής» (Α΄142), β) της από 30.09.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Οικονομικών και Υγείας» (Α΄145), γ) της από 04.10.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας» (Α΄150) και άλλες διατάξεις»

Άρθρο

1. Στο άρθρο  9 του ν. 3869/2010 προστίθενται παράγραφοι 2 έως 5 που έχουν ως ακολούθως: 

«2. Ο οφειλέτης μπορεί να υποβάλει στο δικαστήριο πρόταση εκκαθάρισης και σχέδιο διευθέτησης οφειλών, ζητώντας να εξαιρεθεί από την εκποίηση βεβαρημένο ή με μη εμπράγματη ασφάλεια ακίνητο, εφόσον, στο πρόσωπο του οφειλέτη,  πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) το συγκεκριμένο ακίνητο χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του, β) το μηνιαίο διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα δεν υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, όπως αυτές προσδιορίζονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 5 του παρόντος, προσαυξημένες κατά εβδομήντα τοις εκατό (70%), γ) η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης δεν υπερβαίνει τις εκατόν ογδόντα χιλιάδες (180.000) ευρώ  για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά σαράντα χιλιάδες ευρώ (40.000) ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά είκοσι χιλιάδες (20,000) ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία (3) τέκνα και δ) ο οφειλέτης είναι συνεργάσιμος δανειολήπτης, βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, όπου αυτός εφαρμόζεται.

 Το σχέδιο διευθέτησης οφειλών θα προβλέπει ότι ο οφειλέτης  καταβάλλει το μέγιστο της δυνατότητας αποπληρωμής του και ότι καταβάλλει ποσό τέτοιο ώστε οι πιστωτές του να μη βρεθούν χωρίς τη συναίνεσή τους, σε χειρότερη οικονομική θέση από αυτήν στην οποία θα βρίσκονταν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης. Με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος ορίζονται η διαδικασία και τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό της μεγίστης ικανότητας αποπληρωμής του οφειλέτη και τον προσδιορισμό του ποσού το οποίο θα ελάμβαναν οι πιστωτές σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης, καθώς και για τον προσδιορισμό της ενδεχόμενης ζημίας των πιστωτών. 

3. Για την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2, οποιοσδήποτε διάδικος μπορεί να ζητήσει να ληφθεί υπόψη η εμπορική και όχι η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας του οφειλέτη. Στην περίπτωση αυτή, το δικαστήριο διορίζει ως πραγματογνώμονα πιστοποιημένο εκτιμητή, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών της Διεύθυνσης Οικονομικού Συντονισμού και Μακροοικονομικών Προβλέψεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών. Τα έξοδα της πραγματογνωμοσύνης βαρύνουν το διάδικο που τη ζητεί. Το αίτημα για διορισμό πραγματογνώμονα είναι απαράδεκτο, αν δεν υποβάλλεται είτε με την αίτηση είτε με αυτοτελές δικόγραφο, το οποίο κατατίθεται τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν την ημερομηνία συζήτησης της αίτησης. Αν το αίτημα υποβληθεί με την αίτηση, ο Ειρηνοδίκης διορίζει πραγματογνώμονα κατά την ημέρα επικύρωσης. Αν υποβληθεί με αυτοτελές δικόγραφο, ο πραγματογνώμονας διορίζεται με πράξη του αρμόδιου δικαστή, η οποία εκδίδεται μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κατάθεσή του, με κλήτευση των διαδίκων πριν από είκοσι τέσσερις (24) ώρες. Δεν απαιτείται διορισμός πραγματογνώμονα αν οποιοσδήποτε διάδικος προσκομίσει έκθεση πιστοποιημένου εκτιμητή του δεύτερου εδαφίου. Αν το δικαστήριο δεν εξαιρέσει την κύρια κατοικία από τη ρευστοποίηση, τότε για τρία (3) έτη από τη δημοσίευση της απόφασης η τιμή πρώτης προσφοράς κατά τον πλειστηριασμό της δεν μπορεί να είναι κατώτερη του ορίου αξίας για την προστασία της κύριας κατοικίας κατά τη γ' περίπτωση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2. Αν σε δύο διαδοχικούς πλειστηριασμούς, με τιμή πρώτης προσφοράς ίση με το όριο αξίας για την προστασία της κύριας κατοικίας κατά τη γ' περίπτωση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2, δεν γίνει κατακύρωση, τότε ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει μεταρρύθμιση της απόφασης για τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών του, προκειμένου να εξαιρεθεί η κύρια κατοικία του από τη ρευστοποίηση, εφόσον συντρέχουν και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2. Στη δίκη της αίτησης μεταρρύθμισης τεκμαίρεται αμάχητα ότι η εμπορική αξία της κατοικίας είναι κατώτερη του ορίου αξίας για την προστασία της κατά τη γ' περίπτωση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2, ενώ ο χρονικός περιορισμός της παραγράφου 2 κρίνεται με βάση το χρόνο άσκησης της αρχικής αίτησης. Κατά το χρονικό διάστημα των καταβολών της παραγράφου 2 του άρθρου 8 το δικαστήριο κατανέμει το ποσό που μπορεί να καταβάλει ο οφειλέτης μεταξύ της ρύθμισης οφειλών του άρθρου 8 και του σχεδίου διευθέτησης οφειλών του παρόντος άρθρου, διασφαλίζοντας ότι οι πιστωτές δεν θα βρεθούν χωρίς τη συναίνεσή τους σε χειρότερη οικονομική θέση από αυτήν, στην οποία θα βρίσκονταν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης.

4. Η μη τήρηση από τον οφειλέτη των υποχρεώσεων που επιβάλλονται κατ' εφαρμογή της παραγράφου 2, επιτρέπει στον πιστωτή να κινήσει διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη και της μοναδικής κατοικίας του. Καταγγελία της ρύθμισης της παραγράφου 2 επιτρέπεται εφόσον ο οφειλέτης καθυστερεί υπαιτίως την καταβολή τεσσάρων διαδοχικών μηνιαίων δόσεων ετησίως ή καθυστερεί την καταβολή δόσεων της ρύθμισης, έτσι ώστε το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικώς την αξία τεσσάρων (4) μηνιαίων δόσεων ετησίως. Για τον υπολογισμό του έτους στο προηγούμενο εδάφιο λαμβάνεται ως αφετηρία ο χρόνος έκδοσης της αποφάσεως που διατάσσει την καταβολή των δόσεων κατά το παρόν άρθρο. Αν ο οφειλέτης κατοικεί ή διαμένει σε ξένο ακίνητο, τότε οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται και για το μοναδικό ακίνητο του οφειλέτη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία. Η προστασία του ακινήτου, σύμφωνα με τα προηγούμενα, ισχύει και εφόσον ο οφειλέτης έχει την επικαρπία ή ψιλή κυριότητα ή ιδανικό μερίδιο επ' αυτών.

5. Ο οφειλέτης δύναται να αιτηθεί τη συνεισφορά του Δημοσίου που προβλέπεται στο άρθρο 76 του Ν. 4605/2019  για τη μερική κάλυψη των μηνιαίων καταβολών που ορίζονται στο πλαίσιο της ρύθμισης της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εργασίας Κοινωνικής ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών καθορίζονται οι προϋποθέσεις,  ο τρόπος προσδιορισμού και το ακριβές ύψος της συνεισφοράς του Δημοσίου.»

2. Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 3  του ν. 4354/2015 προστίθεται παράγραφος 2α που έχει ως ακολούθως: 

«2α. Πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα υποχρεούνται, τέσσερις  μήνες πριν τη μεταβίβαση απαιτήσεών τους σε Εταιρείες Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΑΑΔΠ), να απευθύνουν έγγραφη πρόσκληση προς τον οφειλέτη, εφόσον έχει ήδη κριθεί από τα αρμόδια όργανα της Τράπεζας ή με δικαστική απόφαση ότι αυτός δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως στις δανειακές του υποχρεώσεις, να προβεί ο ίδιος στην αγορά του δανείου  σε ποσόν το οποίο δεν υπερβαίνει:

α) κατά είκοσι τοις εκατό (20%) το ποσό στο οποίο θα μεταβιβαστεί το δάνειο ή η πίστωση σε ΕΑΑΠΔ, εφόσον το ποσό αυτό  υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) της οφειλής,

β) κατά σαράντα τοις εκατό (40%) το ποσό στο οποίο μεταβιβάζεται το δάνειο ή η πίστωση σε ΕΑΑΠΔ, εφόσον το ποσό αυτό υπερβαίνει το τριάντα  τοις εκατό (30%) της οφειλής, 

γ) κατά εβδομήντα  τοις εκατό (70%) το ποσό στο οποίο μεταβιβάζεται το δάνειο ή η πίστωση σε ΕΑΑΠΔ, εφόσον το ποσό αυτό  είναι κατώτερο της οφειλής του προηγούμενου εδαφίου.

Το ποσόν αγοράς των περιπτώσεων β και γ δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσόν αγοράς που θα προέκυπτε αντίστοιχα από την εφαρμογή των ποσοστών  υπέρβασης των περιπτώσεων α και β. Με την έγγραφη πρόσκληση το πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα θέτει προθεσμία σαράντα ημερολογιακών ημερών στον οφειλέτη να απαντήσει εγγράφως αν θα ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης στην αγορά του δανείου, προκαταβάλλοντας το είκοσι τοις εκατό του ποσού στο οποίο διαμορφώνεται η οφειλή του. Ο οφειλέτης  υποχρεούται να αποπληρώσει το υπόλοιπο της οφειλής εντός 36 μηνών, σε εξάμηνες χρεολυτικές δόσεις,  από την αποστολή σε αυτόν της έγγραφης πρόσκλησης, εκτός αν συμφωνήσει με το  πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα, άλλη διάρκεια ή τρόπο αποπληρωμής. Σε περίπτωση μη αποπληρωμής χάνει το δικαίωμα προτίμησης και η προκαταβολή πιστώνεται σε αποπληρωμή της αρχικής οφειλής». 

3.Η διαδικασία της παραγράφου 2α του άρθρου 3 του ν. 4354/2015 εφαρμόζεται αναλογικά και για τις απαιτήσεις που έχουν ήδη μεταβιβαστεί σε Εταιρείες Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΑΑΔΠ) και δεν έχουν εξοφληθεί  ή δεν έχουν διευθετηθεί στο ίδιο ή μικρότερο ύψος. Εντός δύο μηνών από την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρούσης παραγράφου οι ΕΑΑΔΠ υποχρεούνται να παράσχουν στους οφειλέτες τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλής που δεν θα υπερβαίνει το ύψος που  περιορίζεται σύμφωνα με την παραπάνω παράγραφο και σε διάρκεια που δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 36 μηνών. Η απαλλαγή του οφειλέτη από το υπόλοιπο της οφειλής δύναται να τελεί υπό τον όρο τήρησης της ρύθμισης αυτής. Δεν μπορούν να επιβληθούν ή συνεχίσουν μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του οφειλέτη για την ικανοποίηση απαιτήσεων της παρούσης παραγράφου αν δεν έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία ρύθμισης ή έπαυσε αυτή να τηρείται για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών  και Ανάπτυξης και Επενδύσεων που εκδίδεται δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της ως άνω διαδικασίας».

 Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση και την πάταξη της εγχώριας τρομοκρατίας, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και στο Γιώργο Αυτιά.

 

Τόνισε πως εξαρθρώθηκε "ένας πολύ επικίνδυνος επιχειρησιακός βραχίονας της νεοτρομοκρατίας στη χώρας" και επισήμανε ότι 1.500 νέοι αστυνομικοί ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους και ότι επανασυστήθηκε η ομάδα ΔΕΛΤΑ. «Οι πολίτες θα αισθανθούν και πάλι ασφαλείς. Αυτό είναι δέσμευση» είπε.

 

Ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη την αντιτρομοκρατική για την επιχείρηση και τις συλλήψεις που πραγματοποιήθηκαν και πρόσθεσε "αργά αλλά σταθερά αποκαθίστανται η ασφάλεια και η τάξη στη χώρα".

 

Αναφερόμενος στην εν εξελίξει επέμβαση της ΕΛΑΣ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο το πρωί, είπε ότι στόχος είναι να αποδοθούν τα πανεπιστήμια στους φοιτητές "και να τελειώνουμε με τις γιάφκες, τους μπαχαλάκηδες και τα εργαστήρια κατασκευής μολότωφ" και πρόσθεσε: «Οι παρεμβάσεις γίνονται όταν είμαστε απολύτως σίγουροι για την επιτυχία της κάθε επιχείρησης».

 

«Όταν μιλάμε για ασφάλεια, αντίστοιχες επιχειρήσεις λαμβάνουν χώρα σε όλη την Επικράτεια. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες θα αισθανθούν και πάλι ασφαλείς. Αυτή η πολιτική δεν έχει πρόσημο, δεν είναι αριστερή, δεν είναι δεξιά, δεν είναι κεντρώα. Είναι υποχρέωση του κράτους η ασφάλεια των πολιτών», είπε ο πρωθυπουργός.

 

Τόνισε πως το υπερπλεόνασμα θα δοθεί στο τέλος του έτους, στοχευμένα στους αδύναμους. Είπε επίσης, ότι θα μειωθεί και το επόμενο έτος ο ΕΝΦΙΑ, σημειώνοντας ότι θα πληρώσουν ακριβότερα όσοι έχουν βίλες στη Μύκονο καθώς θα γίνει αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών.

 

Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση στο μεταναστευτικό στέλνει το μήνυμα ότι "το σύστημα σφίγγει" καθώς όσοι δικαιούνται άσυλο, θα το παίρνουν και όσοι δεν δικαιούνται, θα επιστρέφουν. Είπε ότι θα δημιουργηθούν κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα σημειώνοντας ότι θα ανακοινωθούν λεπτομέρειες τις επόμενες μέρες.

 

Η Ευρώπη χρειάζεται μία ενιαία πολιτική ασύλου σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και υπογράμμισε ότι ο κ. Ζεεχόφερ είπε ότι μπορεί να μετακινούνται αιτούντες άσυλο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πριν ολοκληρωθεί η αίτηση ασύλου. Ελπίζουμε ότι δεν θα είμαστε πια οι μόνοι εμείς που θα επεξεργαζόμαστε αιτήσεις ασύλου επειδή βρισκόμαστε στα σύνορα.

 

Απαντώντας σε ερώτηση για την εισφορά αλληλεγγύης τόνισε ότι θα καταργηθούν μέσα στην τετραετία τόσο η εισφορά αλληλεγγύης όσο και ο φόρος επιτηδεύματος.

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι πολύ σύντομα θα υπάρχει ένας ενιαίος αριθμός για τον κάθε πολίτη. Με μία ψηφιακή κάρτα που θα μπορεί να σε πιστοποιεί θα μπορείς να κάνεις μία σειρά από ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο. «Όταν θα ολοκληρωθεί αυτό θα μιλάμε για μία πραγματική επανάσταση στις σχέσεις του πολίτη με το Δημόσιο» είπε.

 

Σε ερώτηση για τα κίνητρα που θα δοθούν για να αλλάξει ο στόλος των αυτοκινήτων και να περάσουμε σε φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες υπογράμμισε ότι πρέπει να αλλάξει ο στόλος των αυτοκινήτων. «Τα λεωφορεία μας-χρειαζόμαστε περίπου 1.000- στη μεγάλη τους πλειοψηφία θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Θα ανακοινώσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο. Θα υπάρξει συνολική παρέμβαση από το υπουργείο Υποδομών» υπογράμμισε.

 

Αναφερόμενος στις έρευνες που έγιναν αυτή την εβδομάδα στις τράπεζες σημείωσε: «Η δουλειά μου δεν είναι να παρεμβαίνω. Οι τράπεζες είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Έκανα μία επισήμανση και ζήτησα από τις τράπεζες να εξετάσουν την πολιτική τους. Ταυτόχρονα υπάρχει έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Δεν το γνωρίζαμε και δεν έπρεπε να το γνωρίζουμε» και υπογράμμισε «αποδείχθηκε πόσο δίκιο είχαμε όταν αντικαταστήσαμε την ηγεσία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία θα λειτουργήσει ως Ανεξάρτητη αρχή. Ούτε η κυβέρνηση θα γνωρίζει τι θα κάνει ούτε και οι εμπλεκόμενες εταιρείες».

 

Σε ερώτηση για το ασφαλιστικό ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «πάμε σε ένα νέο σύστημα που στο σύνολο της φορολογικής και ασφαλιστικής επιβάρυνσης όλοι θα είναι κερδισμένοι και σημαντικά». Σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα είναι αμείλικτη στην υποδηλωμένη εργασία και είπε ότι ένα απλό σύστημα θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα για τον ΕΦΚΑ.

 

Τέλος για τη λειτουργία της προανακριτικής για τη Novartis είπε ότι πιστεύει ότι την επόμενη εβδομάδα η επιτροπή θα προχωρήσει, και αναρωτήθηκε ποιος θέλει και ποιος δε θέλει να καταθέσει ο κ. Φρουζής.

Το Εφετείο Αθηνών καταδίκασε τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη, για συκοφαντική δυσφήμιση του πρώην υπαλλήλου του ΚΕΕΛΠΝΟ Σταμάτη Πουλή .Ο ίδιος ο Παύλος Πολάκης, εμφανώς ενοχλημένος για την καταδίκη του, με ανάρτησή του στο facebook, επισυνάπτει όλη την απόφαση του Εφετείου, την οποία συνοδεύει με ένα μακροσκελές κείμενο στο οποίο καταφέρεται ειρωνικά κατά των δικαστών του Εφετείου αλλά και κατά του αντιδίκου του.

«Χαιρετίζω την ταχύτητα με την οποία η κα. Δικαστής του Εφετείου διεκπεραίωσε τη συγκεκριμένη υπόθεση μέσα σε 34 μόλις ημέρες από το κλείσιμο των ογκωδέσταστων φακέλων κάθε πλευράς (1.000 σελ. μόνο το Πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής!). Είναι η απόδειξη ότι όταν υπάρχει θέληση, η Δικαιοσύνη μπορεί να κινηθεί ταχύτατα!» γράφει ο Π. Πολάκης. Παράλληλα αναφέρει ότι αναμένει «την ίδια θέληση και ταχύτητα να επιδείξει η Δικαιοσύνη και στις λοιπές εκκρεμείς υποθέσεις του Πουλή».

Τέλος, καλεί τον πρώην πρόεδρο των εργαζομένων του ΚΕΕΛΠΝΟ να πάει στη Βουλή να πάρει τα 3.000 ευρώ που του επιδίκασε το Εφετείο: «Ζητά μια άδεια εισόδου στην Βουλη (που ΔΕΝ κατάφερες να εκλεγείς τον Ιούλη) και ελα μια μερα να σου δώσω τα 3.000 ευρω στο περιστύλιο με τις κάμερες.Ειδοποίησε με μόνο μερικές μερες νωρίτερα για να τα μαζέψω γιατι θέλω να σου τα μετρήσω σε κέρματα.... Φέρε σακούλες να τα βάλεις».

Ολόκληρη η ανάρτηση του Παύλου Πολάκη

«Πήρα στα χέρια μου το σχέδιο της απόφασης του Εφετείου Αθηνών για την αγωγή που είχε ασκήσει εναντίον μου για συκοφαντική δυσφήμηση ο Πουλής, πρώην υπάλληλος και πρόεδρος εργαζομένων του ΚΕΕΛΠΝΟ και προστατευόμενος του Άδ. Γεωργιάδη. Όπως προκύπτει από την απόφαση (την οποία επισυνάπτω ΟΛΟΚΛΗΡΗ για να μην μπορούν να την διαστρεβλώσουν τα Κεελπνοταϊσμένα site και κανάλια και οι λοιπές γνωστές φυλλάδες) ΟΛΑ ΟΣΑ EΓΡΑΨA στο facebook για τον Πουλή και τη γυναίκα του αναφορικά με τις σκανδαλώδεις αναθέσεις ‘’έργων’’ στον μπατζανάκη του συνολικής αξίας άνω των 300χιλ., ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΗΘΗ από το Εφετείο Αθηνών, το οποίο από τα 50χιλ. που ζητούσε ο Πουλής του έδωσε 3, με το σκεπτικό ότι, όταν είπα τα παραπάνω, η Δικαιοσύνη δεν είχε αποφανθεί για το εάν ο Πουλής και τα συγγενικά του πρόσωπα είχαν προβεί σε κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και σε ποια έκταση, καθώς και επειδή στην ανάρτησή μου υπήρχε ο χαρακτηρισμός «ΟΥΣΤ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ τελειώσατε....» που η Αξιότιμη Εφέτης έκρινε ότι υπερέβαινε το αναγκαίο μέτρο της κριτικής μου ως αρμόδιου Υπουργού προς αυτούς που είχαν συνάψει τις παραπάνω κραυγαλέες συμβάσεις!

ΥΓ1: Ερωτήσεις ενός αδαούς προς την κα. Δικαστή (η οποία σε ανάλογη υπόθεση «προστασίας της τιμής και της υπόληψης» του κ. Μιχελάκη του είχε επιδικάσει αποζημίωση 30.000€ με την ίδια επιχειρηματολογία και μάλιστα δύο μόλις μήνες πριν αυτός καταδικασθεί για παθητική δωροδοκία!!):

- Το επιχείρημα ότι ένας Υπουργός όταν «τσακώνει» κάποιους, ειδικά πολιτικούς, «να βάζουν το χέρι τους στο ΔΗΜΟΣΙΟ μέλι», δεν μπορεί να τους ξεμπροστιάσει πριν από την τελεσίδικη κρίση της Δικαιοσύνης (η οποία θα έρθει - αν τελικά έρθει - μετά από καμιά δεκαριά χρόνια!) προάγει άραγε το αίσθημα δικαίου όλων εκείνων που τόσο εγώ ως βουλευτής όσο και η ίδια ως δικαστής ορκιστήκαμε να υπηρετούμε ο καθένας από το πόστο του;

Και γιατί να προηγείται χρονικά η δικαστική απόφαση σχετικά με την «υπόληψη» του κάθε Πουλή και του κάθε Μιχελάκη αντί της απόφασης για τις πράξεις που τους καταλογίζονται; Η υπόληψη του καθενός δεν εξαρτάται από τις πράξεις του;;;

- Γνωρίζει η κα. Δικαστής ότι τόσο το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όσο και ο Άρειος Πάγος (και συγκεκριμένα με την 881/2015 απόφασή του) έχουν υιοθετήσει διαφορετική θέση για το «αναγκαίο μέτρο» της κριτικής προς τα πολιτικά πρόσωπα, κρίνοντας ότι σε ανάλογες περιπτώσεις «προέχει η προστασία της ελευθερίας της έκφρασης και ότι η πολιτική ύβρις που αγγίζει και το προσωπικό επίπεδο εντάσσεται στους κινδύνους του πολιτικού παιχνιδιού και της ελεύθερης συζήτησης ιδεών που αποτελούν εχέγγυα μίας δημοκρατικής κοινωνίας»

ΥΓ2: Χαιρετίζω την ταχύτητα με την οποία η κα. Δικαστής του Εφετείου διεκπεραίωσε τη συγκεκριμένη υπόθεση μέσα σε 34 μόλις ημέρες από το κλείσιμο των ογκωδέσταστων φακέλων κάθε πλευράς (1.000 σελ. μόνο το Πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής!). Είναι η απόδειξη ότι όταν υπάρχει θέληση, η Δικαιοσύνη μπορεί να κινηθεί ταχύτατα! Αναμένω την ίδια θέληση και ταχύτητα να επιδείξει η Δικαιοσύνη και στις λοιπές εκκρεμείς υποθέσεις του Πουλή και συγκεκριμένα:

Την υπόθεση των 22 παράνομων προσλήψεων στο ΚΕΕΛΠΝΟ, για την οποία έχει ήδη ασκηθεί ποινική δίωξη για το αδίκημα της άμεσης συνέργειας σε απιστία στην υπηρεσία, σε βαθμό κακουργήματος.

Την υπόθεση των 74 παράνομων προσλήψεων στο ΚΕΕΛΠΝΟ, για την οποία έχει επίσης ασκηθεί ποινική δίωξη για τα αδικήματα της άμεσης συνέργειας σε απιστία στην υπηρεσία και της ψευδούς βεβαιώσεως, σε βαθμό κακουργήματος.

Την μη υποβολή πόθεν έσχες, για την οποία επίσης έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.

Την υπόθεση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, σε βαθμό κακουργήματος (για τα 243χιλ. ευρώ που βρέθηκαν σε τραπεζικούς λογαριασμούς), η οποία είναι ακόμα στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης.

ΥΓ3: Προς τον Πουλή, τον ακροδεξιό Υπουργό και τα ΜΜΕ τους: Μέχρι σήμερα, όταν δεν μπορούσατε να απαντήσετε σε όσα σας καταλόγιζα, κρυβόσασταν πίσω από την πρωτόδικη απόφαση, που λόγω της ερημοδικίας μου, αναγκαστικά είχε δεχθεί όλους τους ισχυρισμούς του πρώτου περί συκοφαντίας. Τώρα τί θα λέτε; Ότι σας βρίζω (γιατί παρά την «υπερπροσπάθεια» μόνο αυτό πετύχατε τελικά) ή ότι …..καπνίζω;;;;

Αααα και να μην ξεχάσω,ΠΟΥΛΗ: ζητά μια άδεια εισόδου στην Βουλη (που ΔΕΝ κατάφερες να εκλεγείς τον Ιούλη) και ελα μια μερα να σου δώσω τα 3.000 ευρω στο περιστύλιο με τις κάμερες.Ειδοποίησε με μόνο μερικές μερες νωρίτερα για να τα μαζέψω γιατι θέλω να σου τα μετρήσω σε κέρματα.... Φέρε σακούλες να τα βάλεις!!!».

 Το ερώτημα του προς τον πρωθυπουργό για το εάν θα διατηρήσει τον κ. Σαλμά ως βουλευτή της ΝΔ, επανέφερε ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τη συνέντευξη του κ. Μητσοτάκη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι «ο κ. Μητσοτάκης σε μια ακόμη πολύ «δύσκολη» συνέντευξη στον ΣΚΑΙ, που θα καταχωρηθεί μαζί με πολλές άλλες στο αρχείο ως παράδειγμα αντικειμενικής και αμερόληπτης δημοσιογραφίας, δεν έκρινε σκόπιμο -αφού δεν ρωτήθηκε άλλωστε- να πει κουβέντα για τις σοβαρές καταγγελίες περί ωμής παρέμβασης στη Δικαιοσύνη σε βάρος του βουλευτή του κ. Σαλμά, ενώ ξεπέταξε σε τριάντα δευτερόλεπτα το σκάνδαλο Novartis».

Στον ίδιο τόνο ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός «μας είπε μόνο ότι έβγαλε τη χώρα από την κρίση και ότι παρέλαβε από τον επάρατο ΣΥΡΙΖΑ δημοσιονομικό κενό το οποίο αυτός μετέτρεψε σε υπερπλεόνασμα», για να σχολιάσει: «Ούτε ο Χουντίνι τέτοια μαγικά».

Στην ανακοίνωση του, υπό τον τίτλο «ούτε κουβέντα για Σαλμά στην "ανάκριση" στον ΣΚΑΪ», ο ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει με το εξής σχόλιο: «Αναμένοντας πότε ο κος Μητσοτάκης θα τολμήσει να δώσει μια κανονική συνέντευξη με αληθινές ερωτήσεις, περιμένουμε τουλάχιστον μια απάντηση στο ερώτημα της ημέρας: Θα διατηρήσει ως βουλευτή της ΝΔ τον κ. Σαλμά μετά τις χθεσινές καταγγελίες της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, επικροτώντας έτσι τις πρακτικές αυτές ή θα τον αποπέμψει;».

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE