Ο Μακης Βορίδης επισπεύδει αποζημιώσεις ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ σε πληγέντες αγρότες. Οπως αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ο Μάκης Βορίδης αντιλαμβανόμενος τις δυσκολίες που παρατηρούνται στον πρωτογενή τομέα εξαιτίας των μέτρων αποτροπής εξάπλωσης της νόσου του κορωνοϊού (COVID19) επισπεύδει την πληρωμή των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ προς τους πληγέντες αγρότες.

Βορίδης: Αποζημιώσεις ύψους 22.001.409,27 ευρώ

Το συνολικό ποσό που θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων οι οποίοι υπέστησαν ζημιές από καιρικά φαινόμενα με βάση τις σχετικές διατάξεις του ΕΛΓΑ ανέρχεται σε 22.001.409,27 ευρώ και η καταβολή του έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 1 Απριλίου.

Το παραπάνω ποσό καλύπτει πλήθος φυσικών καταστροφών που υπέστησαν αγρότες από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.

Την οριζόντια συνεισφορά Βουλευτών, Γραμματέων, Προέδρων και Διοικήσεων οργανισμών για το ταμείο αντιμετώπισης του κορωνοϊού προτείνει η Όλγα Γεροβασίλη. Σε δήλωσή της η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι η αξιωματική αντιπολίτευση ζητά απόφαση για οριζόντια συνεισφορά Βουλευτών, Γραμματέων, Προέδρων και Διοικήσεων οργανισμών αλλά και κατάργηση των αποφάσεων Διοικητικών Συμβουλίων που διόρισε η ΝΔ στις ΔΕΚΟ, «που εν μέσω της πανδημίας αποφάσισαν να διπλασιάσουν της απολαβές τους».

Η ανάρτηση της Γεροβασίλη

«Με επιστολή μου, χθες στον πρόεδρο της Βουλής κ. Τασούλα έκανα γνωστή την απόφασή της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και του προέδρου της, η μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης κατά 50% να είναι υποχρεωτική και όχι προαιρετική. Για τον λόγο αυτό προτείναμε να υπάρξει έκτακτη συνεδρίαση της Διάσκεψης των προέδρων και να ληφθεί απόφαση της Ολομέλειας κατά την συνεδρίαση της την προσεχή Πέμπτη.

Πέραν αυτού προτείναμε η συνεισφορά αυτή να επεκταθεί:

Σε όλους τους ευρωβουλευτές

Σε Γενικούς Γραμματείς, ειδικούς γραμματείς

Σε προέδρους Οργανισμών, Διοικήσεις ΔΕΚΟ και γενικά σε όλους τους κρατικούς αξιωματούχους.

Ζητάμε επίσης την κατάργηση των κατάπτυστων αποφάσεων Διοικητικών Συμβουλίων που διόρισε η ΝΔ στις ΔΕΚΟ, που εν μέσω της πανδημίας αποφάσισαν να διπλασιάσουν της απολαβές τους», καταλήγει η κ. Γεροβασίλη

Τα ομόλογα-corona για δανεισμό απορρίπτουν ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Ολαφ Σολτς και ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ. «Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι πρέπει τώρα να εξετάσουμε αν ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να κινητοποιήσει κεφάλαια που θα βοηθήσουν ιδιαίτερα τις χώρες που έχουν μεγάλες οικονομικές ανάγκες για την υγειονομική περίθαλψη των πολιτών τους ή για τη σταθεροποίηση της οικονομίας τους», δήλωσε ο σοσιαλδημοκράτης (SPD) Σολτς σε κοινή συνέντευξη τύπου με τον χριστιανοκοινωνιστή (CSU) Ζέντερ στο Μόναχο. «Είναι σαφές ότι απαιτείται ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και βοήθεια και από την Γερμανία. Τα ομόλογα corona είναι όμως ο λανθασμένος τρόπος. Αντ΄αυτών, ο σωστός τρόπος είναι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ/ ESM). Νομίζουμε ότι αυτός είναι περισσότερο αποδεκτός. Σε αυτό συμφωνούμε με τον κ. Σολτς», δήλωσε ο Ζέντερ, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Γερμανός ΥΠΟΙΚ: Ο ESM θα μπορούσε να βοηθήσει, όχι τα ομόλογα corona

Σύμφωνα με τον Όλαφ Σολτς, «ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ/ ESM) έχει μια δανειοδοτική ικανότητα ύψους περίπου 500 δισ. ευρώ. Υπάρχει επίσης σε αυτόν κατατεθειμένο ένα μεγάλο απόθεμα 80 δισ. ευρώ. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει με πολύ σταθερό τρόπο και επίσης με μια πρώτης τάξεως πιστοληπτική ικανότητα εάν πρόκειται για χρηματοδότηση δανεισμού», όπως είπε. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών τόνισε επίσης ότι «οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις θα πρέπει να επιτρέπουν στις πληττόμενες χώρες να συνεχίσουν τα δικά τους προγράμματα ενίσχυσης. Επιπλέον, θα πρέπει τώρα να εφαρμοστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι ίδιοι μηχανισμοί επενδύσεων, όπως αυτοί που έχουν ήδη ξεκινήσει στη Γερμανία η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα ομόσπονδα κρατίδια. Αυτό μπορεί να το κάνει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για όλους στην Ευρώπη. Ο στόχος μου είναι να καταστήσουμε εκεί εφικτό ένα πρόγραμμα που να περιλαμβάνει μέχρι 50 δισεκατομμύρια ευρώ σε όγκο δανείων και να βοηθάει ακριβώς χώρες, στις οποίες δεν υπάρχουν τέτοια ιδρύματα ή η απαραίτητη οικονομική ισχύς». Ο σοσιαλδημοκράτης (SPD) πολιτικός δήλωσε επίσης ότι «μέσω των προληπτικών πιστωτικών γραμμών οι χώρες θα μπορέσουν να καταφέρουν να επιλύσουν ευκολότερα τα χρηματοδοτικά τους θέματα. Αυτό ταυτόχρονα θα οδηγήσει στο να διασφαλίσουμε το σύνολο του Ευρωσυστήματος, ώστε κάθε χώρα της Ευρώπης να είναι σε θέση να συνεχίσει να εγγυάται την κρατική χρηματοδότηση».

 

Ο Ζέντερ συμφώνησε μαζί του: «Όχι λοιπόν στα ομόλογα, ναι στον ΕΜΣ/ ESM και στην Τράπεζα Επενδύσεων. Νομίζω ότι αυτός είναι ο δίκαιος τρόπος για να βοηθήσουμε την Ευρώπη διατηρώντας ταυτόχρονα την μακροπρόθεσμη σταθερότητα του ευρώ. Αυτός είναι τούτη τη στιγμή ένας από τους μεγάλους στόχους που έχουμε», είπε ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν και 7 ακόμη ηγέτες της ΕΕ, με επιστολή τους ζήτησαν την έκδοση ομολόγων corona. Το αίτημά τους γίνεται προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.

Φόρο τιμής στον Μανώλη Γλέζο ο οποίος κηδεύεται την Τετάρτη, στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών θα αποτίσει η ελληνική πολιτεία. Ο αγωνιστής της Αριστεράς, πέρασε στο πάνθεον της ιστορία με την ηρωική πράξη που έκανε την περίοδο της Κατοχής να κατεβάσει την ναζιστική σημαία μαζί με τον Απόστολο Σάντα, από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Ετσι, τιμής ένεκεν την ημέρα της κηδείας του Μανώλη Γλέζου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε η ελληνική σημαία στο βράχο της Ακρόπολης να κυματίζει μεσίστια.

Αλλωστε, στο συλλυπητήριο μήνυμά του, για την απώλεια του Μανώλη Γλέζου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε γράψει ότι σήμερα το έθνος χαμηλώνει τις σημαίες του για να περάσει ένας μεγάλος Έλληνας και προσθέτει ότι ο Μανώλης Γλέζος εκπροσώπησε μία γενιά που δεν λύγισε και δεν υποτάχθηκε. «Μαζί με όλους τους Έλληνες, σκύβω με σεβασμό το κεφάλι στη μνήμη του Μανώλη Γλέζου. Τον αποχαιρετώ με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη», καταλήγει ο Πρωθυπουργός, που συνοδεύει την ανάρτησή του με μία φωτογραφία από συνάντηση που είχε με τον Μανώλη Γλέζο.

Η δήλωση του Κ. Μητσοτάκη για τον Μανώλη Γλέζο

Το έθνος χαμηλώνει τις σημαίες του για να περάσει ένας μεγάλος Έλληνας. Αυτός που πρώτος κατέβασε το σύμβολο των κατακτητών από την Ακρόπολη. Για να αναδειχθεί, έτσι, ο ίδιος σε σύμβολο της ελεύθερης πατρίδας μας.

Ο Μανώλης Γλέζος εκπροσώπησε μία γενιά που δεν λύγισε και δεν υποτάχθηκε. Ούτε και φυλακίστηκε σε κομματικούς φανατισμούς. Μια γενιά αφιερωμένη στην Ελλάδα, στην Ελευθερία και στην Δημοκρατία.

Υπήρξε, όμως, ταυτόχρονα, και ένας γλυκός άνθρωπος. Προσωπικά, δεν θα ξεχάσω ποτέ την επίσκεψή του στο σπίτι μου -ένας λεοντόκαρδος με τρυφερό βλέμμα και με ένα κόκκινο γαρύφαλλο στο χέρι- το βράδυ που έφυγε ο πατέρας μου. Θα μας λείψει πολύ…

Ο θάνατος του Μανώλη Γλέζου αφήνει τους Έλληνες φτωχότερους. Αλλά η ζωή του αφήνει την Ελλάδα πλουσιότερη. Γιατί το παράδειγμα του – το παράδειγμα μιας ζωής αγνού πατριώτη και αληθινού μαχητή- μένει φωτεινός οδηγός για όλους. Και μας οπλίζει με δύναμη, ώστε να ξεπερνούμε ενωμένοι δυσκολίες όπως οι σημερινές.

Μαζί με όλους τους Έλληνες, σκύβω με σεβασμό το κεφάλι στη μνήμη του Μανώλη Γλέζου. Τον αποχαιρετώ με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη. Και εκφράζω τα πιο θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

«Θεωρώ ότι είναι εγκληματικό αυτό, που έγινε με την ακύρωση των συμβάσεων. Είναι πραγματικά κρίμα. Αντί το 2023 να έχουμε έναν αυτοκινητόδρομο σύγχρονο, όπως είχαμε από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και τον Πύργο, και με δρομολογημένα την εκτέλεση των υπολοίπων τμημάτων από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, την ωρίμανση του έργου μέχρι την Τσακώνα, μπαίνουμε τώρα στη διαδικασία να μην έχουμε καν το Πάτρα- Πύργος» τόνισε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας» ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Την Παρασκευή το βράδυ αναρτήθηκαν στο Διαύγεια οι σχετικές αποφάσεις της διάλυσης των εργολαβικών συμβάσεων της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Υποδομών για το θέμα. «Δεν έχει βγάλει ο κ. Καραμανλής ούτε ένα δελτίο τύπου για να αιτιολογήσει την απόφασή του, για ποιο λόγο ακύρωσε τις συμβάσεις, ποιο είναι το σχέδιό του από εδώ και πέρα , ποιες είναι οι απαραίτητες εγκρίσεις, που χρειάζεται από την Ε.Ε. να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Δυστυχώς το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, που είχαμε προγραμματίσει, αλλά μέχρι τότε δεν πρόκειται να ξεμπερδέψουν τα μεγάλα νομικά ζητήματα , η εμπλοκή, που θα έχει το έργο, από τις ενέργειες του κ. Καραμανλή και της κυβέρνησης της ΝΔ» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης και επισήμανε ότι «είναι παράνομες οι αποφάσεις του υπουργού και το μέλλον θα δείξει ποιος δικαιώνεται».

Ερωτηθείς για το αν η ευρωπαϊκή επιτροπή γνωρίζει για την απόφασή του ή πρόκειται για προσωπική του ενέργεια, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «η ευρωπαϊκή επιτροπή δεν κοιτά αν η κυβέρνηση είναι η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ ή άλλο κόμμα. Κοιτά τη χώρα και αυτά, που έχει κάνει η χώρα. Το 2006 η Ελλάδα έβγαλε κάποιους διαγωνισμούς με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επί τότε κυβέρνησης ΝΔ και υπουργίας Γ. Σουφλιά, που είχε ενταχθεί το έργο (Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) σε ένα διαγωνισμό». Επίσης ανέφερε ότι το 2013 είχε γίνει ένα μικρό ποσοστό του έργου και «ήρθε η χώρα, πάλι με κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, και είπε ότι αυτά τα στοιχεία, που υπήρχαν στον διαγωνισμό του 2006 δεν καλύπτουν πλέον τον αυτοκινητόδρομο και δεν μπορεί να γίνει με αυτό το κόστος». Έτσι είχαμε την απένταξη της εκτέλεσης του έργου από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή το μισό έργο και το κομμάτι (Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα- Καλό Νερό) και ανέλαβε τη δέσμευση ότι θα γίνει ως δημόσιο έργο.

«Έβγαλε ένα διαγωνισμό, που δεν είχε έγκριση, ούτε χρηματοδότησης, ούτε γεωμετρικών στοιχείων του δρόμου, ο διαγωνισμός αυτός είχε ψεύτικα στοιχεία και για αυτό υπήρξαν προσφυγές και αποδείχτηκε αυτό στη συνέχεια. Βγήκε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ και έκανε 8 διαγωνιστικές διαδικασίες , πήραν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είχαμε δυο χρόνια, που κάναμε διαπραγματεύσεις , διότι ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν επέτρεπε, σύμφωνα με τους κανόνες, που είχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρουμε έγκριση για αυτοκινητόδρομο, πήγαμε σε μια μακρά διαπραγμάτευση και πήραμε την έγκριση» και το έργο ξεκίνησε τον Μάιο του 2019. Μετά τις εκλογές η κυβέρνηση της ΝΔ δεν προχώρησε ως όφειλε να υπογράψει και τις τρεις συμβάσεις , που δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και «αν αυτού ακύρωσε μονομερώς και χωρίς καμία δικαιολογία τις συμβάσεις των εργολαβιών, που εκτελούνταν κανονικά. Αν είχε οποιαδήποτε έγκριση ο κ. Καραμανλής όφειλε να ενημερώσει την Αχαΐα, την Ηλεία, την χώρα. Δεν έχει κάποια έγκριση» ξεκαθάρισε.

Στη συνέχεια ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έθεσε κάποια ερωτήματα, όπως «ποια είναι η διαφανής διαδικασία; Αυτή των δημόσιων διαφανείς διαγωνισμών ή αυτή την απευθείας ανάθεσης, που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ; Μπορεί ο κ. Καραμανλής να λέει ότι η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμφώνησε να αναλάβει το τμήμα Πάτρα- Πύργος στο κόστος των διαγωνισμών, που εμείς είχαμε κάνει , δηλαδή στο μισό προϋπολογισμό του έργου από ότι θα το έκανε το 2013, όταν το απένταξε. Αν το αποδέχεται αυτό η κοινοπραξία ανοίγει ένα μεγάλο θέμα για το κατασκευαστικό κόστος από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Δεν έχει αλλάξει κανένα στοιχείο, ώστε να αιτιολογείται μια τόσο μεγάλη διαφορά στην τιμή και στην υλοποίηση του έργου Κόρινθος Πάτρα, όταν αποδέχεται να κατασκευάσει με 50% (μικρότερη αξία το έργο) από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο».

Από την στιγμή, που εντάσσεται στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το τμήμα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα- Πύργος θα κληθούν οι πολίτες, όταν λειτουργήσει ο αυτοκινητόδρομος να πληρώνουν διόδια, με τον κ. Σπίρτζη να ισχυρίζεται ότι «δεν θα μπουν διόδια μόνο στο Πάτρα Πύργος, αλλά θα συνυπολογιστεί αυτό το κόστος στα διόδια, που πληρώνουμε και από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα , γιατί είναι ενιαίος ο αυτοκινητόδρομος» και προέβλεψε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση «το έργο να πάρει εγκρίσεις μέσα σε αυτές τις συνθήκες, που έχουμε, με τον τρόπο, που σχεδιάζει η κυβέρνηση για να υλοποιήσει τις αρχικές της δεσμεύσεις στους συγκεκριμένους παραχωρησιούχους».

Τέλος, πρόσθεσε ότι πολλά έργα είναι αυτή την στιγμή στον αέρα, που είχε προχωρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, χρηματοδότησης 9 δις ευρώ, όπως η υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, το μετρό Θεσσαλονίκης, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και άλλα, με συνέπεια να χαρακτηρίσει ο κ. Σπίρτζης την ΝΔ «ως κυβέρνηση της ακινησίας, το μόνο, που κάνει είναι να βαθαίνει τις επιπτώσεις της κρίσης».

Πηγή: stokokkino.gr

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE