Η επικαιροποίηση του κεντρικού επιχειρησιακού σχεδίου για τον κορονοϊό, εάν χρειαστεί, θα τεθεί επί τάπητος στη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, όπως δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Open. Στην ίδια συνέντευξη προανήγγειλε νέα δέσμη θετικών μέτρων από τον Σεπτέμβριο, ένα μέρος των οποίων θα αφορά φοροελαφρύνσεις και ασφαλιστικές εισφορές.

 

Ξεκινώντας από τη σημερινή σύσκεψη, υπό μορφή τηλεδιάσκεψης, ο υπουργός Επικρατείας ανακοίνωσε ότι «σήμερα θα έχουμε την ευκαιρία όλοι μαζί οι εμπλεκόμενοι φορείς -η άσκηση θα είναι πολυεπίπεδη- θα έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε ένα κεντρικό επιχειρησιακό σχέδιο, να το επικαιροποιήσουμε, αν χρειαστεί».

 

Αναγνώρισε ότι «υπάρχει μία περιφερειακή επιδείνωση των επιδημιολογικών δεδομένων», καθώς, όπως διαφαίνεται, «έχει μετακινηθεί το ιικό φορτίο από τη Δυτική Ευρώπη προς τις βαλκανικές χώρες, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις άνοιξαν την κοινωνία τους και την οικονομία τους χωρίς επαρκείς σταδιακούς περιορισμούς».

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει «μία μικρή ανάπτυξη του επιδημιολογικού φορτίου στην Ελλάδα, κυρίως από εισαγόμενα κρούσματα και ιδίως από τα χερσαία μας σύνορα», όμως «όλοι περιμέναμε τη σχετική αυτή επιδείνωση, απλώς η κατανομή είναι διαφορετική».

 

Στην ερώτηση εάν θα κλείσει ο Προμαχώνας, ο κ. Γεραπετρίτης απάντησε: «Θα ανταποκριθούμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα σε ό,τι χρειάζεται. Είναι προφανές ότι οι τουριστικοί περιορισμοί της βόρειας Ελλάδας έχουν μία σημαντική εξάρτηση από τον τουρισμό της Βαλκανικής και της Ρωσίας. Αν χρειαστεί, θα επιβληθούν περιορισμοί, οι οποίοι θα έχουν να κάνουν κυρίως με τα χερσαία σύνορα».

 

Κλείνοντας την απάντησή του σε αυτό το θέμα, βρήκε την ευκαιρία να στείλει και κάποια μηνύματα: «Είναι πολύ σημαντικό να τηρούμε όλοι τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης. Η πρόληψη για μας στην Ελλάδα είναι κάτι πολύ σημαντικό και μολονότι έχουμε μία αναμενόμενη αύξηση των κρουσμάτων στην Ελλάδα, δεν έχει υπάρξει σοβαρή επιδείνωση της υγειονομικής κατάστασης συνολικά. Πρέπει να σταθούμε στα μέτρα ατομικής υγιεινής και πρόληψης. Επίσης, να επισημάνω ότι στην Ελλάδα έχουμε μία δύσκολη άσκηση, πολύ δυσκολότερη από οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης αλλά υπάρχει ένα πολύ ισχυρό επιχειρησιακό σχέδιο, οι έλεγχοι γίνονται με υψηλό επαγγελματισμό, η Πολιτική Προστασία δουλεύει στο ύψιστο επίπεδο».

 

Για την Αγία Σοφία

 

Εν αναμονή της απόφασης του τουρκικού δικαστηρίου για την Αγία Σοφία, ο υπουργός συνέστησε να περιμένουμε τα δεδομένα. Πάντως «αυτήν τη στιγμή, εκείνο που διαφαίνεται είναι ότι θα υπάρξει μία απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου της Τουρκίας, με βάση την οποία θα επιτρέπεται η μετατροπή της Αγίας Σοφίας. Η ελληνική κυβέρνηση έχει ασκήσει πολυμερή διπλωματία στο ζήτημα αυτό, έτσι ώστε να δημιουργήσει διπλωματικό υπόστρωμα για διεθνή καταδίκη της Τουρκίας στο κομμάτι αυτό», υπογράμμισε παράλληλα με την ελληνική διάθεση να έχει ανοιχτούς διαύλους. «Αυτήν τη στιγμή», εκτίμησε, «η Τουρκία είτε αναζητεί μία επίδειξη ισχύος είτε βρίσκεται σε μία κατάσταση ασφυξίας οπότε αισθάνεται ότι με τέτοιου τύπου εκδηλώσεις πιθανότατα θα αποσυμπιέσει την κατάσταση. Η δική μου αντίληψη είναι ότι όλα αυτά κατατείνουν σε μία περαιτέρω, όχι απομόνωση κατ' ανάγκην, αλλά σε μία επιδείνωση της διεθνούς θέσης της Τουρκίας. Με τις μονομερείς ενέργειες, στις οποίες προβαίνει, ουσιαστικά, αγνοεί τη διεθνή κοινότητα».

 

Στο ερώτημα εάν εκτιμά ότι η Τουρκία θα επιχειρήσει να κάνει έρευνες νότια της Κρήτης, ο Γ. Γεραπετρίτης ξεκαθάρισε: «Δεν είναι απλό πράγμα. Μία κίνηση υψηλού ρίσκου, δηλαδή η κατεύθυνση προς θαλάσσιες ζώνες που δεν βρίσκονται στην κυριαρχική επιρροή της Τουρκίας, θα δημιουργήσει γενικότερα γεωπολιτικά δεδομένα». Την ώρα, μάλιστα, που «η Ελλάδα είναι πολύ ισχυρή διπλωματικά, έχει πολύπλευρα ερείσματα, τα οποία δεν είναι μόνο τα παραδοσιακά (Ευρωπαϊκή Ένωση, Ατλαντική Συμμαχία) αλλά έχει ισχυρές περιφερειακές συμμαχίες. Θα πρέπει να αντιλαμβάνεται και η Τουρκία ότι είναι μία κίνηση πολύ υψηλού ρίσκου να διακινδυνεύσει να βρεθεί σε αχαρτογράφητα, στην πραγματικότητα, νερά».

 

Νέα μέτρα ανακούφισης

 

Σε άλλη ερώτηση, εάν θα εξαγγείλει η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο νέο πακέτο θετικών μέτρων, ο Γ. Γεραπετρίτης ήταν κατηγορηματικός: «Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν πακέτα μέτρων, τα οποία θα επιχειρήσουν να ανακουφίσουν τις πληγείσες επιχειρήσεις. Βεβαίως, να έχουμε μία εικόνα ότι αυτό εξαρτάται εν πολλοίς από τη οικονομική στήριξη που θα ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση».

 

Και στο ερώτημα εάν αυτή η δέσμη θετικών μέτρων μπορεί να περιλαμβάνει και περαιτέρω φοροελαφρύνσεις, ο υπουργός υπογράμμισε την προσπάθεια του πρωθυπουργού, ο οποίος «στην ΕΕ έχει πολύ ισχυρό λόγο και πολιτικό κεφάλαιο, να καταστήσει δυνατό, βάσει των όρων που θα τεθούν, ένα μέρος να διατεθεί στην πραγματική οικονομία μέσω φοροελαφρύνσεων και μέσω των ασφαλιστικών εισφορών».

 

Ο υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε και στην κατάθεση, τις επόμενες ώρες, της έκθεσης της επιτροπής οικονομικών εμπειρογνωμόνων, της οποίας προΐσταται ο νομπελίστας Χριστόφορος Πισσαρίδης, «για το πώς θα πρέπει να υπάρξει η διαχείριση του μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας σε ένα πιο ορθολογικό μοντέλο, της ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής, της εργασίας και της οικονομίας».

 

Μόνο με αδιάσειστα στοιχεία παραπομπή πρωθυπουργού

 

Είναι η σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τον πρώην πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, στα σχέδια της κυβέρνησης; ρωτήθηκε, επίσης ο κ. Γεραπετρίτης, ο οποίος απάντησε: «Αυτήν τη στιγμή δεν βρίσκεται στην πολιτική ατζέντα κάτι τέτοιο, υπάρχει ούτως ή άλλως η εκκρεμότητα που αφορά τη δικαιοσύνη και εξ όσων γνωρίζω υπάρχουν μηνυτήριες αναφορές. Τα όσα έχουν αναδειχθεί, και πιθανότατα τα όσα θα προκύψουν ακόμη, αποτελούν έναν λόγο για μία περαιτέρω δικαστική διερεύνηση. Η πολιτική διερεύνηση δεν είναι στους άμεσους στόχους της κυβέρνησης, εμείς θα παρακολουθήσουμε, προφανώς, τα ζητήματα αυτά, αλλά αυτό στο οποίο θέλουμε να δώσουμε έμφαση είναι περισσότερο στα ζέοντα προβλήματα».

 

Στη συνέχεια, κατέθεσε την προσωπική θέση του ότι «ο κάθε πρωθυπουργός έχει μία πολύ ειδική θέση στο πολίτευμα, δεν είναι θέμα ούτε συμβολισμού ούτε πολιτικής ηθικής. Είναι ακριβώς ο ρόλος που επιτελείται στο πολίτευμα. Τους πρωθυπουργούς δεν τους παραπέμπεις με ενδείξεις. Για να μπορέσεις να αποδώσεις δικαστική, ποινική μομφή στον οποιονδήποτε πρωθυπουργό, θα πρέπει να υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία (...) Είναι προφανές ότι βρισκόμαστε πολύ μακριά. Το μείζον τώρα είναι μία πολιτική στάση του πρώην πρωθυπουργού, από τον οποία πολλά ακούσαμε, όχι όμως μία καθαρή, ουσιαστική απάντηση».

 

Για τους ισχυρισμούς του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα, διευκρίνισε πως «την πρωτοβουλία για όλα αυτά δεν την είχε ποτέ η κυβέρνηση, πρόκειται για ενδείξεις, οι οποίες αναδεικνύονται από ιδιώτες», σημειώνοντας, ταυτόχρονα, τη «μεταστροφή», όπως είπε, της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Όταν στο παρελθόν, ενόσω βρισκόταν στη διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, "αγκάλιαζε" τους συγκεκριμένους επιχειρηματίες, οι οποίοι αποτελούσαν, κατά δήλωση των ιδίων, "όχημα" για να μπορέσει να υπάρξει μία χειραγώγηση, θα πω εγώ, της ελευθερίας του Τύπου και της πληροφορίας. Και σήμερα, εκείνοι οι οποίοι ήταν τα "οχήματα", γίνονται οι παρείσακτοι και οι παρίες». Υποστήριξε, δε, με έμφαση, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι όταν ο πρωθυπουργός είπε χθες στη Βουλή ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα έχει όλον τον χρόνο να εξηγήσει τις θέσεις του, «αναφερόταν στο ότι η κυβέρνηση, πρωτίστως όμως η ελληνική κοινωνία, περιμένουν απαντήσεις επί της ουσίας» από τον κ. Τσίπρα.

 

Στο ερώτημα για τις τηλεφωνικές συνομιλίες που φέρονται να αναμειγνύουν στελέχη του κυβερνώντος κόμματος, ο κ. Γεραπετρίτης απάντησε: «Η ιστορία έχει αποδείξει ότι εμείς, σε ό,τι αφορά την αυτοκριτική και την εσωτερική κάθαρση, είμαστε πρωτοπόροι». Εξάλλου, πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή κανένα στοιχείο που να αναφέρεται σε πρόσωπα, στα οποία να αποδίδεται ποινική μομφή. Αυτονόητα θέλω να δηλώσω ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση η κυβέρνηση και η σημερινή κοινοβουλευτική πλειοψηφία να ανεχθούν το οποιοδήποτε ζήτημα ηθικής τάξης ανακύψει». Ενώ επέμεινε, δίνοντας τη διαβεβαίωση, ότι «εμείς είμαστε της κλασικής πολιτικής ηθικής, ότι εκείνος στον οποίο αποδίδεται μία τέτοια βαριά μομφή θα πρέπει να τιμωρείται. Εμείς δεν είμαστε ούτε της πολιτικής ανηθικότητας ούτε της ποινικής ατιμωρησίας. Θα παρέμβουμε αμέσως μόλις προκύψει η οποιαδήποτε σοβαρή ένδειξη».

 

Να απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τα περί προβοκάτσιας

 

Τελευταίο θέμα, το χθεσινό συλλαλητήριο και η δράση προβοκατόρων, κατά τους ισχυρισμούς της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Όταν αναφέρεσαι σε προβοκάτσια και άρα ουσιαστικά σε συμμετοχή τίνος, ποίων, πότε, για να υπάρχει διατάραξη της πόλης και της χώρας, θα πρέπει να υπάρχουν στοιχεία. Όταν ομιλείς με τέτοια ελαφρότητα για τα θέματα αυτά, πρέπει να είσαι υπόλογος για εκείνα τα οποία λες. Αν υιοθετεί η αξιωματική αντιπολίτευση αυτά τα οποία ειπώθηκαν, να μας πει ποιος οργάνωσε την προβοκάτσια, με ποιον τρόπο και τι στόχευε. Αν όχι, η αξιωματική αντιπολίτευση για μία ακόμη φορά είναι κατώτερη των περιστάσεων, δημιουργεί μόνο εντυπώσεις, προσπαθώντας -στην πραγματικότητα- πάνω σε αυτό να χτίσει μία εντελώς άκαιρη αντιπολίτευση. Εκείνο το οποίο συνέβη χθες είναι ότι υπήρξε επιχείρηση, από άγνωστους μέχρι στιγμής, η οποία είχε ως σκοπό μία πολύ μεγάλη διατάραξη της κοινωνικής ειρήνης», τόνισε ο υπουργός Επικρατείας.

 

«Είναι απόλυτη υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει αυτού του τύπου τις εκδηλώσεις, όπως επίσης θα πρέπει να προστατεύει τον κάθε πολίτη, την περιουσία, τη ζωή και την ακεραιότητα της πόλης. Αυτό συνέβη. Χθες δεν είχαμε ζημιές, δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί, χάρη στη σύμμετρη και αναλογική παρέμβαση της αστυνομίας», πρόσθεσε ο κ. Γεραπετρίτης και κατέληξε: «Όταν υπάρχουν εκατοντάδες πυρομαχικά, βόμβες μολότοφ, η αστυνομία έπραξε εκείνο το οποίο όφειλε, δηλαδή να διαλύσει τη εκδήλωση κατά το μέρος που αφορούσε εκείνους που επεδίωκαν με ποινικά κολάσιμες πράξεις να διαταράξουν την κοινωνική ειρήνη. Από την άλλη πλευρά, όμως, θα πρέπει επιτέλους -και ευτυχώς- να τεθεί ένα πλαίσιο, απολύτως συνταγματικό» για τη διοργάνωση κάθε διαδήλωσης και συνάθροισης.

Θετική εικόνα για το έργο της κυβέρνησης έχει η πλειονότητα των πολιτών ένα χρόνο μετά τις εκλογές σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pulse, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΣΚΑΪ. Η δημοσκόπηση δίνει ευρύτατο προβάδισμα στη Ν.Δ. έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου και στον Κυριάκο Μητσοτάκη έναντι του Αλέξη Τσίπρα ως προς την καταλληλότητα για την πρωθυπουργία. Στη δημοσκόπηση οι πολίτες καλούνται να απαντήσουν και σε ποιο βαθμό επηρεάστηκαν από τις καταγγελίες Καλογρίτσα. 

 

Για τον ένα χρόνο διακυβέρνησης της ΝΔ το 54% των ερωτηθέντων απαντά ότι τα πήγε καλύτερα απ’ ότι περίμενε (31%) ή ότι τα πήγε καλά όπως το περίμενε (23%). Αντίθετα, το 39% απάντησε ότι η ΝΔ τα πήγε άσχημα όπως το περίμενε (22%) ή χειρότερα απ’ ότι περίμενε (17%).

 

Στην πρόθεση ψήφου με αναγωγή επί των έγκυρων ψηφοδελτίων, η ΝΔ προηγείται κατά 19 μονάδες με 43% έναντι 24% του ΣΥΡΙΖΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ πέρσι το ίδιο διάστημα ήταν στις 8 μονάδες. Ακολουθούν το Κίνημα Αλλαγής με 6,5%, το ΚΚΕ με 5,5%, η Ελληνική Λύση με 3,5% και το ΜέΡΑ25 με 3%. Στο 7,5% οι αναποφάσιστοι.

 

Καταλληλότερος πρωθυπουργός είναι σύμφωνα με το 48% των ερωτηθέντων ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για το 24% ο Αλέξης Τσίπρας. Το 23% απάντησε κανένας από τους 23%.  Η υπόθεση με τις καταγγελίες Καλογρίτσα για την προηγούμενη κυβέρνηση με αιχμή τον Νίκο Παππά, φαίνεται πως έχει πλήξει την εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Πιο συγκεκριμένα, το 40% των ερωτηθέντων απαντά ότι οι πρόσφατες καταγγελίες Καλογρίτσα έχουν επηρεάσει πολύ ή αρκετά την άποψή τους για την αξιωματική αντιπολίτευση. Το 30%απαντά ότι επηρεάστηκε ελάχιστα ή καθόλου και  το 21% των ερωτηθέντων απάντησε πως δεν έχει ενημερωθεί για την υπόθεση.

Με ευρεία πλειοψηφία ενέκρινε η Βουλή το ρυθμιστικό πλαίσιο για την διεξαγωγή των διαδηλώσεων, αποκαθιστώντας την συνταγματική τάξη που παρέμενε εν κενώ επί δεκαετίες και ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της κοινωνίας, που απαιτούσε στάθμιση των δικαιωμάτων μεταξύ όσων διαμαρτύρονται και των υπόλοιπων πολιτών.

Επι της αρχής το σχέδιο νόμου έλαβε 187 θετικές ψήφους απο τις ΚΟ της ΝΔ, του Κινήματος Αλλαγής και της Ελληνικής Λύσης. Καταψήφισαν 101 βουλευτές απο τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25.

Απο την ψηφοφορία απείχαν οι Γιώργος Παπανδρέου και Χάρης Καστανίδης, που επέλεξαν να εκφράσουν με τον τρόπο αυτό την διαφωνία τους με το νομοσχέδιο. Η στάση των δύο βουλευτών προκαλεί εσωκομματικές αναυαράξεις στο Κίνημα Αλλαγής, γι' αυτό και η κυρία Φώφη Γεννηματά συγκαλεί αύριο εκτάκτως συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής της Ομάδας.

Επίσης, από τη ΝΔ έλειπε ο κ. Νικήτας Κακλαμάνης για σοβαρούς προσωπικούς λόγους και με επιστολή του ενημέρωσε ότι, αν ήταν παρών, θα ψήφιζε τις διατάξεις.

Την αποπομπή του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ζητεί με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος καταγγέλλει την «ακραία καταστολή που εξαπέλυσαν οι δυνάμεις της αστυνομίας απέναντι σε ειρηνικούς διαδηλωτές».

 

Στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «η ακραία καταστολή που εξαπέλυσαν οι δυνάμεις της αστυνομίας απέναντι σε ειρηνικούς διαδηλωτές αποτελεί πρόβα των σχεδίων της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την αντιμετώπιση των κοινωνικών αντιστάσεων το προσεχές διάστημα».

 

Ακολούθως προσθέτει: «Οι αθλιότητες αυτές είχαν ως μοναδικό στόχο να διαλύσουν τη μαζική συγκέντρωση που ήταν σε εξέλιξη. Και, βεβαίως, ο οργανωτής αυτής της προβοκατόρικης επιχείρησης είναι ο ίδιος ο Μ. Χρυσοχοΐδης. Απαιτούμε από τον κ. Μητσοτάκη να αποπέμψει τώρα τον υπουργό του. Σε διαφορετική περίπτωση, φέρει ο ίδιος ακέραια την ευθύνη για την αντιδημοκρατική εκτροπή που εκτυλίχτηκε στο κέντρο της Αθήνας».

 

 

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 9 Ιουλίου, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, φέρνει αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, τη χρήση των κτιριακών τους εγκαταστάσεων και τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

«Από ένα πλαίσιο ασφυκτικού ελέγχου και αμφισβήτησης, περνάμε σε ένα πλαίσιο εποπτείας και εμπιστοσύνης», τόνισε η αρμόδια υπουργός, Νίκη Κεραμέως.

«Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, εκσυγχρονίζουμε τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης», πρόσθεσε και συνέχισε: «Από το συγκεντρωτισμό, τον κρατικό παρεμβατισμό, την ακαμψία και τον περιορισμό πρωτοβουλιών (περνάμε) στην αποκέντρωση, την αυτονομία, την ευελιξία, την ενίσχυση καινοτομιών και τη συνεργασία».

Το νέο νομοσχέδιο, που αναμένεται να έχει λίγα άρθρα και που εντάσσεται στον προγραμματισμό του υπουργείου για τη συνολικότερη μεταρρύθμιση των σχολείων, θα τεθεί από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση στην πλατφόρμα του opengov και αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και της σχετικής επεξεργασίας από την ηγεσία του υπουργείου, θα πάει στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για «αγκυλώσεις» που «επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού πλαισίου», οι οποίες είναι, μεταξύ άλλων, όπως ανέφερε και σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, «το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».

Στόχοι των νέων νομοθετικών ρυθμίσεων είναι η μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, η ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου, η ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς επίσης και η αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.

Συνολικά, το νομοσχέδιο προβλέπει:

α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων,

β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.

Οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται αρχικά η παροχή ευελιξίας στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού προγράμματος του υπουργείου). Επίσης, προβλέπεται ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.

Επιπλέον, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων θα ελέγχεται μόνο με έλεγχο νομιμότητας και όχι με έλεγχο σκοπιμότητας.

Σημαντική ρύθμιση, είναι επίσης εκείνη που προβλέπει τη διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών και από ιδιωτικά σχολεία σε ιδιωτικά.

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Το νομοσχέδιο προβλέπει την αξιολόγηση των ιδιωτικών σχολείων, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ' αναλογία των κριτηρίων που ισχύουν πλέον και για το δημόσιο σχολείο.

Επιπλέον, προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων αορίστου χρόνου χωρίς να προηγείται διετία, καθώς καταργούνται ο συμβάσεις διετίας πρώτης πρόσληψης.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου των εκπαιδευτικών σε δύο περιπτώσεις: Πρώτον, κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και δεύτερον, σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.

Ένα σημείο το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των αρμόδιων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, είναι εκείνο της δυνατότητας που δίνεται για πρόσθετη απασχόληση των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου. Για την απασχόληση αυτή, δίνεται η δυνατότητα αύξησης εισοδήματος.

Ως προς τους ορισμούς διευθυντών και υποδιευθυντών, το νομοσχέδιο προβλέπει έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας από τον διευθυντή Εκπαίδευσης, δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντή και υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους και δυνατότητα διορισμού υποδιευθυντών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.

Ειδικότερα, για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, δίνονται κάποιες επιπλέον δυνατότητες. Αυτές περιλαμβάνουν το να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή, καθώς επίσης και να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Χρήση κτιριακών εγκαταστάσεων

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη συστέγαση όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις ενός ιδιωτικού σχολείου, καθώς επίσης και την αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE