Νομοσχέδιο τομή για την ιδιωτική αλλά και για τη δημόσια εκπαίδευση

Θα περίμενε κανείς πως η ελληνική κυβέρνηση λόγω των μείζονων κινδύνων που αντιμετωπίζει η ασφάλεια της χώρας από την Τουρκία του κ. Ερντογάν και από τον κορονοϊό δε θα συνέχιζε το μεταρρυθμιστικό της πρόγραμμα.

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, όμως, - και το έχω σημειώσει πολλές φορές και από τις στήλες αυτής της εφημερίδας - είναι αποφασισμένη να κάνει ό, τι είναι απαραίτητο για ουσιαστικές αλλαγές προς όφελος όλων των πολιτών. Αλλαγές σύμφωνες με το προεκλογικό πρόγραμμά της και με στόχο να γίνει η Ελλάδα χώρα πρότυπο δημοκρατίας και προόδου και όχι χώρα παρίας όπως ήθελε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ήταν ένα εμβληματικό νομοσχέδιο που δεν αφορούσε μόνο την ιδιωτική εκπαίδευση. Κεντρικός στόχος της Κυβέρνησης στο θέμα αυτό ήταν να περάσει η λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων από τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στη δημιουργική εποπτεία από το υπουργείο Παιδείας και από την αμφισβήτηση στην εμπιστοσύνη.

Ισχυρίζομαι μάλιστα, πως σε μερικά χρόνια η θετική επίδρασή του θα έχει επεκταθεί πολύ πέρα από τις 70 χιλιάδες μαθητές των ιδιωτικών σχολείων (6% του συνόλου) που αφορά σήμερα.

Ο ισχυρισμός μου στηρίζεται στο γεγονός ότι με διατάξεις του εισάγεται καταρχάς σύστημα αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των δασκάλων - πράγμα που ήταν ένα θέμα ταμπού πάντα για όλα τα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά. Αξιολόγηση που θα είναι βελτιωτική και όχι για απολύσεις, όπως στρεβλά υποστήριξαν στη βουλή οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί στην πραγματικότητα, κανένας ιδιοκτήτης σχολείων δεν θέλει να απολύει με το ζόρι εκπαιδευτικούς. Αντιθέτως, επιδιώκει να έχει δασκάλους και καθηγητές που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά τις καλύτερες γνώσεις και δεξιότητες.

Το νομοσχέδιο δίνει επιπλέον στα ιδιωτικά σχολεία ουσιαστικά περιθώρια ελευθερίας να σχεδιάσουν το περιεχόμενο και τις μεθόδους της εκπαίδευσης που παρέχουν, πράγμα που είναι προϋπόθεση παντού, σε όλον τον κόσμο, για να υπάρχει καλή παιδεία.

Ζούμε στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης με ασύλληπτης - μερικές φορές - ταχύτητας αλλαγές, με εκρηκτική αύξηση της ποσότητας της πληροφορίας και ανανέωσης των μέσων επικοινωνίας και δημιουργίας.

Αν, λοιπόν, εισάγονται νέα μαθήματα και δραστηριότητες, χωρίς κεντρική επιβολή σε πολλές δεκάδες ιδιωτικά σχολεία, με διαφορετική διοίκηση και ιδιοκτησία το καθένα, και επίσης δοκιμαστεί και παγιωθεί ένα σύστημα σωστής αξιολόγησης, θα εξοικειωθεί ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας με αυτά.

Θα είναι πιο εύκολο και αποδεκτό έτσι να επεκταθούν οι επιλεγμένες τεχνικές και στα δημόσια σχολεία. Μερικοί άλλωστε καθηγητές στα δημόσια σχολεία υπήρξαν καθηγητές στα ιδιωτικά! Αυτές οι τεχνικές διδασκαλίας, αυτονομίας, συνεργασίας και αξιολόγησης θα αλλάξουν την ποιότητα στο σύνολο της εκπαίδευσης, προς όφελος όλων των κοινωνικών στρωμάτων, και πρωτίστως των πιο αδύναμων!

Συνεχίζουμε σταθερά προς όφελος όλων των πολιτών. Παρά την πολύ δύσκολη συγκυρία δεν σταματάμε να αλλάζουμε τη χώρα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της δημιουργίας και της προκοπής!

* Ο Ιάσονας Φωτήλας είναι βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE