Τα ομόλογα-corona για δανεισμό απορρίπτουν ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Ολαφ Σολτς και ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ. «Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι πρέπει τώρα να εξετάσουμε αν ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να κινητοποιήσει κεφάλαια που θα βοηθήσουν ιδιαίτερα τις χώρες που έχουν μεγάλες οικονομικές ανάγκες για την υγειονομική περίθαλψη των πολιτών τους ή για τη σταθεροποίηση της οικονομίας τους», δήλωσε ο σοσιαλδημοκράτης (SPD) Σολτς σε κοινή συνέντευξη τύπου με τον χριστιανοκοινωνιστή (CSU) Ζέντερ στο Μόναχο. «Είναι σαφές ότι απαιτείται ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και βοήθεια και από την Γερμανία. Τα ομόλογα corona είναι όμως ο λανθασμένος τρόπος. Αντ΄αυτών, ο σωστός τρόπος είναι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ/ ESM). Νομίζουμε ότι αυτός είναι περισσότερο αποδεκτός. Σε αυτό συμφωνούμε με τον κ. Σολτς», δήλωσε ο Ζέντερ, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Γερμανός ΥΠΟΙΚ: Ο ESM θα μπορούσε να βοηθήσει, όχι τα ομόλογα corona

Σύμφωνα με τον Όλαφ Σολτς, «ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ/ ESM) έχει μια δανειοδοτική ικανότητα ύψους περίπου 500 δισ. ευρώ. Υπάρχει επίσης σε αυτόν κατατεθειμένο ένα μεγάλο απόθεμα 80 δισ. ευρώ. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει με πολύ σταθερό τρόπο και επίσης με μια πρώτης τάξεως πιστοληπτική ικανότητα εάν πρόκειται για χρηματοδότηση δανεισμού», όπως είπε. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών τόνισε επίσης ότι «οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις θα πρέπει να επιτρέπουν στις πληττόμενες χώρες να συνεχίσουν τα δικά τους προγράμματα ενίσχυσης. Επιπλέον, θα πρέπει τώρα να εφαρμοστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι ίδιοι μηχανισμοί επενδύσεων, όπως αυτοί που έχουν ήδη ξεκινήσει στη Γερμανία η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα ομόσπονδα κρατίδια. Αυτό μπορεί να το κάνει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για όλους στην Ευρώπη. Ο στόχος μου είναι να καταστήσουμε εκεί εφικτό ένα πρόγραμμα που να περιλαμβάνει μέχρι 50 δισεκατομμύρια ευρώ σε όγκο δανείων και να βοηθάει ακριβώς χώρες, στις οποίες δεν υπάρχουν τέτοια ιδρύματα ή η απαραίτητη οικονομική ισχύς». Ο σοσιαλδημοκράτης (SPD) πολιτικός δήλωσε επίσης ότι «μέσω των προληπτικών πιστωτικών γραμμών οι χώρες θα μπορέσουν να καταφέρουν να επιλύσουν ευκολότερα τα χρηματοδοτικά τους θέματα. Αυτό ταυτόχρονα θα οδηγήσει στο να διασφαλίσουμε το σύνολο του Ευρωσυστήματος, ώστε κάθε χώρα της Ευρώπης να είναι σε θέση να συνεχίσει να εγγυάται την κρατική χρηματοδότηση».

 

Ο Ζέντερ συμφώνησε μαζί του: «Όχι λοιπόν στα ομόλογα, ναι στον ΕΜΣ/ ESM και στην Τράπεζα Επενδύσεων. Νομίζω ότι αυτός είναι ο δίκαιος τρόπος για να βοηθήσουμε την Ευρώπη διατηρώντας ταυτόχρονα την μακροπρόθεσμη σταθερότητα του ευρώ. Αυτός είναι τούτη τη στιγμή ένας από τους μεγάλους στόχους που έχουμε», είπε ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν και 7 ακόμη ηγέτες της ΕΕ, με επιστολή τους ζήτησαν την έκδοση ομολόγων corona. Το αίτημά τους γίνεται προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.

«Θεωρώ ότι είναι εγκληματικό αυτό, που έγινε με την ακύρωση των συμβάσεων. Είναι πραγματικά κρίμα. Αντί το 2023 να έχουμε έναν αυτοκινητόδρομο σύγχρονο, όπως είχαμε από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και τον Πύργο, και με δρομολογημένα την εκτέλεση των υπολοίπων τμημάτων από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, την ωρίμανση του έργου μέχρι την Τσακώνα, μπαίνουμε τώρα στη διαδικασία να μην έχουμε καν το Πάτρα- Πύργος» τόνισε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας» ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Την Παρασκευή το βράδυ αναρτήθηκαν στο Διαύγεια οι σχετικές αποφάσεις της διάλυσης των εργολαβικών συμβάσεων της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Υποδομών για το θέμα. «Δεν έχει βγάλει ο κ. Καραμανλής ούτε ένα δελτίο τύπου για να αιτιολογήσει την απόφασή του, για ποιο λόγο ακύρωσε τις συμβάσεις, ποιο είναι το σχέδιό του από εδώ και πέρα , ποιες είναι οι απαραίτητες εγκρίσεις, που χρειάζεται από την Ε.Ε. να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Δυστυχώς το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, που είχαμε προγραμματίσει, αλλά μέχρι τότε δεν πρόκειται να ξεμπερδέψουν τα μεγάλα νομικά ζητήματα , η εμπλοκή, που θα έχει το έργο, από τις ενέργειες του κ. Καραμανλή και της κυβέρνησης της ΝΔ» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης και επισήμανε ότι «είναι παράνομες οι αποφάσεις του υπουργού και το μέλλον θα δείξει ποιος δικαιώνεται».

Ερωτηθείς για το αν η ευρωπαϊκή επιτροπή γνωρίζει για την απόφασή του ή πρόκειται για προσωπική του ενέργεια, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «η ευρωπαϊκή επιτροπή δεν κοιτά αν η κυβέρνηση είναι η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ ή άλλο κόμμα. Κοιτά τη χώρα και αυτά, που έχει κάνει η χώρα. Το 2006 η Ελλάδα έβγαλε κάποιους διαγωνισμούς με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επί τότε κυβέρνησης ΝΔ και υπουργίας Γ. Σουφλιά, που είχε ενταχθεί το έργο (Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) σε ένα διαγωνισμό». Επίσης ανέφερε ότι το 2013 είχε γίνει ένα μικρό ποσοστό του έργου και «ήρθε η χώρα, πάλι με κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, και είπε ότι αυτά τα στοιχεία, που υπήρχαν στον διαγωνισμό του 2006 δεν καλύπτουν πλέον τον αυτοκινητόδρομο και δεν μπορεί να γίνει με αυτό το κόστος». Έτσι είχαμε την απένταξη της εκτέλεσης του έργου από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή το μισό έργο και το κομμάτι (Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα- Καλό Νερό) και ανέλαβε τη δέσμευση ότι θα γίνει ως δημόσιο έργο.

«Έβγαλε ένα διαγωνισμό, που δεν είχε έγκριση, ούτε χρηματοδότησης, ούτε γεωμετρικών στοιχείων του δρόμου, ο διαγωνισμός αυτός είχε ψεύτικα στοιχεία και για αυτό υπήρξαν προσφυγές και αποδείχτηκε αυτό στη συνέχεια. Βγήκε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ και έκανε 8 διαγωνιστικές διαδικασίες , πήραν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είχαμε δυο χρόνια, που κάναμε διαπραγματεύσεις , διότι ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν επέτρεπε, σύμφωνα με τους κανόνες, που είχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρουμε έγκριση για αυτοκινητόδρομο, πήγαμε σε μια μακρά διαπραγμάτευση και πήραμε την έγκριση» και το έργο ξεκίνησε τον Μάιο του 2019. Μετά τις εκλογές η κυβέρνηση της ΝΔ δεν προχώρησε ως όφειλε να υπογράψει και τις τρεις συμβάσεις , που δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και «αν αυτού ακύρωσε μονομερώς και χωρίς καμία δικαιολογία τις συμβάσεις των εργολαβιών, που εκτελούνταν κανονικά. Αν είχε οποιαδήποτε έγκριση ο κ. Καραμανλής όφειλε να ενημερώσει την Αχαΐα, την Ηλεία, την χώρα. Δεν έχει κάποια έγκριση» ξεκαθάρισε.

Στη συνέχεια ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έθεσε κάποια ερωτήματα, όπως «ποια είναι η διαφανής διαδικασία; Αυτή των δημόσιων διαφανείς διαγωνισμών ή αυτή την απευθείας ανάθεσης, που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ; Μπορεί ο κ. Καραμανλής να λέει ότι η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμφώνησε να αναλάβει το τμήμα Πάτρα- Πύργος στο κόστος των διαγωνισμών, που εμείς είχαμε κάνει , δηλαδή στο μισό προϋπολογισμό του έργου από ότι θα το έκανε το 2013, όταν το απένταξε. Αν το αποδέχεται αυτό η κοινοπραξία ανοίγει ένα μεγάλο θέμα για το κατασκευαστικό κόστος από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Δεν έχει αλλάξει κανένα στοιχείο, ώστε να αιτιολογείται μια τόσο μεγάλη διαφορά στην τιμή και στην υλοποίηση του έργου Κόρινθος Πάτρα, όταν αποδέχεται να κατασκευάσει με 50% (μικρότερη αξία το έργο) από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο».

Από την στιγμή, που εντάσσεται στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το τμήμα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα- Πύργος θα κληθούν οι πολίτες, όταν λειτουργήσει ο αυτοκινητόδρομος να πληρώνουν διόδια, με τον κ. Σπίρτζη να ισχυρίζεται ότι «δεν θα μπουν διόδια μόνο στο Πάτρα Πύργος, αλλά θα συνυπολογιστεί αυτό το κόστος στα διόδια, που πληρώνουμε και από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα , γιατί είναι ενιαίος ο αυτοκινητόδρομος» και προέβλεψε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση «το έργο να πάρει εγκρίσεις μέσα σε αυτές τις συνθήκες, που έχουμε, με τον τρόπο, που σχεδιάζει η κυβέρνηση για να υλοποιήσει τις αρχικές της δεσμεύσεις στους συγκεκριμένους παραχωρησιούχους».

Τέλος, πρόσθεσε ότι πολλά έργα είναι αυτή την στιγμή στον αέρα, που είχε προχωρήσει η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, χρηματοδότησης 9 δις ευρώ, όπως η υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, το μετρό Θεσσαλονίκης, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και άλλα, με συνέπεια να χαρακτηρίσει ο κ. Σπίρτζης την ΝΔ «ως κυβέρνηση της ακινησίας, το μόνο, που κάνει είναι να βαθαίνει τις επιπτώσεις της κρίσης».

Πηγή: stokokkino.gr

 

Χιλιάδες αστυνομικοί έχουν βγει από τα γραφεία και βρίσκονται στο δρόμο για την επιτήρηση των μέτρων απαγόρευσης κυκλοφορίας, όπως και αστυνομικοί που ασχολούνται με την καταπολέμηση του εγκλήματος που λόγω του κορωνοϊού είναι ανύπαρκτο επισήμανε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη μιλώντας στον ΣΚΑΪ υπενθύμισε ότι 2.000 αστυνομικοί βρίσκονται στον Έβρο και 1.500 είναι στα νησιά, και τους χαρακτήρισε ως “μικρούς ήρωες”. Όσοι αστυνομικοί επιστρέψουν από Έβρο και νησιά θα ενταχθούν στις διαδικασίες επιτήρησης των μέτρων, σημείωσε.

Οι Έλληνες, τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, στη συντριπτική τους πλειονότητα τηρούν του κανόνες, τούς αξίζει έπαινος, είναι υποδειγματικοί στη συμπεριφορά τους. Σε γενικές γραμμές στα μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχει συμμόρφωση στα μέτρα διευκρίνισε, στην ύπαιθρο τα πράγματα είναι λίγο πιο χαλαρά, λόγω αγροτικών εργασιών κλπ.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι οι έλεγχοι είναι διαρκείς, αλλά τα πρόστιμα δεν έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα, και στόχος της πολιτείας δεν είναι να εισπράξει πρόστιμα, “αλλά να βγούμε νικητές από αυτή την περιπέτεια”. “Στόχος μας είναι να μείνουμε σπίτι. Ο εχθρός είναι αόρατος, ύπουλος πολύ επιθετικός… Μέχρι να βρούμε το πραγματικού φάρμακο το μόνο φάρμακο είναι η απομόνωση. Ας πάρουμε μια απόφαση τον επόμενο μήνα να είμαστε στα σπίτια μας” τόνισε.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι ποινές επιβάλλονται, καθώς τη Δευτέρα αποφασίστηκε να κλείσουν δυο λαϊκές γιατί δεν τηρήθηκαν τα μέτρα. “Υπάρχουν περαιτέρω κλιμακώσεις αν δεν τηρούνται τα μέτρα” προειδοποίησε. “Είναι κρίμα να μην τηρούμε τα μέτρα και τις αποστάσεις”.

Για τον Έβρο ανέφερε ότι “ξεκινάμε την κατασκευή του φράκτη συνεχίζουμε να είμαστε σε επιφυλακή”.


Και ξάφνου μέσα στις δυσκολίες των ημερών, Τρίτη πρωί μαθαίνουμε πως η λύση για την παιδεία των μαθητών θα έρθει από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης και όχι από το υπουργείο Παιδείας! 

Και μάλιστα κατευθείαν από τον ίδιο τον υπουργό Άδωνη Γεωργιάδη! Με απευθείας διαδραστικό πρόγραμμα για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Ελληνικής Αγωγής! Με πιστοποιητικό παρακολούθησης! Με κόστος μόλις 5 ευρώ! 

Τελικά αυτή η κυβέρνηση έχει κι άλλες καινοτόμες ιδέες για την εκπαίδευση 

 και την κατάρτιση και δεν σταματά στα voucher-περίγελο για τους επιστήμονες. Μόνο που καλό θα ήταν κάποια στιγμή να κάνει ένα σεμινάριο στα μέλη της, τόσο για τα Ασυμβίβαστα που ορίζει το Σύνταγμα  όσο και για τα Όρια που ορίζει η ηθική!

 Ντροπή!

 

 

Για αυστηροποίηση του πλαισίου μετακινήσεων έκανε λόγω ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. «Το έντυπο μετακίνησης δεν είναι για να το χρησιμοποιούμε έξι φορές την ημέρα», είπε.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιβεβαίωσε και τις σκέψεις να τεθεί χρονικό όριο στις εξόδους.

Σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή» αναφέρει ότι η κυβέρνηση εξετάζει να υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό όριο από την ώρα της αποστολής του μηνύματος για την επιστροφή του πολίτη.

Το σχέδιο της κυβέρνησης σύμφωνα με την εφημερίδα περιλαμβάνει ένα καθορισμένο χρονικό όριο επιστροφής από τη στιγμή που ο πολίτης θα στείλει μήνυμα στο 13033.

 Το συγκεκριμένο μέτρο θεωρείται πως θα περιορίσει και τις άσκοπες μετακινήσεις των μεγαλύτερων σε ηλικία, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδας, καθώς η εφαρμογή του θα καταργήσει τη γραπτή βεβαίωση για έξοδο από το σπίτι στην οποία δεν μπορεί να φαίνεται ο χρόνος που συντάχθηκε, όπως στο sms.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE