Σε ένα τρισεκατομμύριο δολάρια υπολογίζεται ο γαστρονικός τουρισμός παγκοσμίως, τόνισε ο ιδρυτής του World Food Travel Association, Έρικ Γούλφ, με την πρεσβευτή της Ένωσης στην Ελλάδα, Μαρία Αθανασοπούλου, να σημειώνει ότι "η χώρα μας έχει όλα τα εχέγγυα, ώστε την επόμενη 10ετία να αποτελεί πρωταγωνιστή και το Νο 1 στον γαστρονομικό τουρισμό, υπό την προϋπόθεση, ότι θα πατήσουμε γκάζι για να το κατακτήσουμε και θα δουλέψουμε όλοι μαζί σαν μια γροθιά".

    Αυτά επισήμαναν οι δύο προαναφερόμενοι μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο περιθώριο του Διεθνούς Food Travel Summit "FoodTreX Thessaloniki", που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με θέμα την ανάπτυξη του Γαστρονομικού Τουρισμού στην Ελλάδα και με τη συνδιοργάνωση της εταιρείας τουριστικού marketing Respond On Demand,της Top Tourism και της World Food Travel Association (WFTA).

     Σύμφωνα με  τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ Γούλφ, σε παγκόσμιο επίπεδο, το 93% των ταξιδιωτών, αναζητούν ανά τον κόσμο γαστρονομικές εμπειρίες και κατά μέσο όρο το 25% των τουριστών "ξοδεύει σημαντικά ποσά" στις χώρες που επισκέπτεται για φαγητό και ποτό. Στην Σιγκαπούρη, όπως είπε, το 9% των εσόδων από τον τουρισμό αφορά στον γαστρονομικό τομέα. Στις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 15% και στην Ελλάδα,  "τα έσοδα από τον τουρισμό ανέρχονται σε 16 δισ. ευρώ και τα 4 δισ. ευρώ αφορούν στον γαστρονομικό τομέα (φαγητό και ποτό), ήτοι στο 25%".

Τεράστιες οι δυνατότητες ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα     

Στην ομιλία του στο σημερινό summit, ο κ. Γούλφ επισήμανε χαρακτηριστικά, πως "κάθε σπουδαία ανάμνηση που έχω από τις επισκέψεις μου στην Ελλάδα συνδέεται άρρηκτα και άμεσα με το φαγητό και το ποτό...Ήπια κάποια στιγμή το ίδιο κρασί που είχα δοκιμάσει εδώ στην Ελλάδα σε εστιατόριο του Σαν Φανσίσκο, όμως απογοητεύτηκα εντελώς. Δεν είχα την ίδια γαστρονομική εμπειρία, αφού το σκηνικό της Αμερικής αδίκησε τη γεύση του κρασιού που έπινα και το οποίο με είχε ενθουσιάσει στην Ελλάδα".

    Υπογραμμίζοντας ότι το 100% των τουριστών παγκοσμίως τρώνε και πίνουν κι "αφού δεν είναι όλοι φαν των επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους, ο κ. Γούλφ σημείωσε, ότι καταγράφονται τεράστιες οι δυνατότητες ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα.

    Δυστυχώς, όπως είπε "δεν κάνετε πολλά στην παρούσα φάση για την ανάπτυξη του ελληνικού γαστρονομικού τουρισμού. Είναι τεράστιες πραγματικά-πρόσθεσε- οι δυνατότητες ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα και δεν το έχετε συνειδητοποιήσει καν". Εξηγώντας ότι αυτό συμβαίνει συνεπεία του ότι υπάρχουν κενά γνώσης σχετικά με το τι είναι γαστρονομικός τουρισμός και πως μπορεί να αναπτυχθεί", ο κ. Γούλφ, ανέφερε πως "η εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει σημαντικά για την καλύτερη και βαθύτερη ενημέρωση σχετικά με τον γαστρονομικό τουρισμό, όπως και η εξωστρέφεια. Μην είστε εσωστρεφείς και συζητάτε μόνο μεταξύ σας. Δικτυωθείτε, μιλήστε με άλλους στο εξωτερικό", προέτρεψε.

    Αναφερόμενος στις προκλήσεις που έχουν οι Έλληνες να αντιμετωπίσουν προκειμένου να αναπτύξουν τον γαστρονομικό τουρισμό, ο κ. Γούλφ επισήμανε σε τέσσερα πεδία. Το πρώτο αφορά την κατάρριψη στερεοτύπων, που σημαίνει ότι οι Έλληνες θα πρέπει να πάψουν να προτάσσουν, μεταξύ άλλων, το τζατζίκι, τον μουσακά και την χωριάτικη σαλάτα και σημείωσε χαρακτηριστικά πως "η ελληνική κουζίνα είναι πολύ πιο πλούσια έναντι των τροφίμων και ποτών που γνωρίζουν στο εξωτερικό οι εν δυνάμει τουρίστες". Το δεύτερο πεδίο αφορά τον... εξαμερικανισμό και επ αυτού τόνισε "σταματήστε να προσαρμόζεται τις γεύσεις σας σε αυτές των άλλων χωρών. Παραμείνετε αυθεντικοί".

    Το τρίτο πεδίο, έγκειται στον οξυμένο ανταγωνισμό ανά τον κόσμο σε ότι αφορά τον γαστρονομικό τουρισμό και την ανάπτυξή του."Η Ελλάδα έχει ένα ισχυρό Brand name, που όμως χρειάζεται να το κάνετε πιο μοντέρνο και κυρίως να το ανανεώσετε (freshen up)" ενώ το τέταρτο πεδίο, αφορά στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Ελλάδα προκειμένου να "τρέξει" και να αναπτύξει τον γαστρονομικό τουρισμό.  

"Ο WFTA κατέληξε ο κ Γούλφ, "είναι στο πλευρό σας προκειμένου να καλυφθούν τα κενά γνώσης και να έχετε έτσι οι Έλληνες ολοκληρωμένη θέση και άποψη, ώστε να μπορέσετε πιο εύκολα να χαράξετε τη στρατηγική σας".

 

Στο εξωτερικό δεν γνωρίζουν ότι η Ελλάδα έχει προγράμματα γαστρονομικού τουρισμού

     

    "Σε έρευνα που έκανα προσωπικά στα τουριστικά γραφεία της Κεντρικής Ευρώπης, προ οκτώ μηνών, ρωτώντας αν ξέρουν την ελληνική γαστρονομία και τον ελληνικό γαστρονομικό τουρισμό, το 92% εξ αυτών απάντησε ότι ξέρει την ελληνική γαστρονομία και είναι εξαιρετική και το 82% από αυτούς επισήμανε ωστόσο ότι δεν γνωρίζει προγράμματα μέσω των οποίων θα μπορούσαν να προωθήσουν τον ελληνικό γαστρονομικό τουρισμό", επισήμανε η Certified Ambassador of World Food Travel Association in Greece & Master Culinary Travel Professional, Μαρία Αθανασοπουλου, προσθέτοντας πως "πρέπει να κλείσουμε αυτή την ψαλίδα".

    Δυστυχώς, όπως υπογράμμισε "δεν υπάρχουμε για αυτούς σε ό,τι αφορά τον γαστρονομικό τουρισμό, παρά το γεγονός ότι ξέρουν ότι έχουμε καλό φαγητό". Τα τελευταία χρόνια πάντως εταιρίες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα εστιάζουν στην προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού και γίνονται σοβαρές προσπάθειες για την προώθησή του, αν και όχι σε ευρεία κλίμακα ακόμη.

    Υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετική γαστρονομία, η κ. Αθανασοπούλου εξέφρασε την άποψη ότι "δεν έχουμε σχεδόν καθόλου γαστρονομικό τουρισμό" και την εκτίμηση ότι "είναι θέμα εκπαίδευσης. Οι επαγγελματίες μας στον τουρισμό γενικότερα δεν εκπαιδεύονται όπως θα πρέπει, άρα μιλώντας για κάτι ειδικότερο, οι ανάγκες είναι περισσότερες. Νομίζω πρόσθεσε η κ Αθανασοπούλου ότι είναι κυρίως μια... "κατάρα της φυλής μας", που ενώ ξοδεύουμε πολλά για να φτιάξουμε κάτι, όπως ξενοδοχείο ή εστιατόριο, ωστόσο δεν βάζουμε στο νου μας καθόλου, ότι αυτό το πράγμα θέλει τουλάχιστον μια 5ετή σοβαρή προώθηση και με πρόγραμμα, που έχει κόστη. Δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα από το κράτος. Αν δείξουμε στο κράτος ότι εμείς είμαστε διατεθειμένοι να επενδύσουμε , τότε και αυτό θα είναι βοηθός".

    "Η μαγιά υπάρχει στην Ελλάδα για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού και είναι πολύ καλή", είπε η κ. Αθανασοπούλου .Όμως δεν το προωθούμε/επικοινωνούμε όπως πρέπει. Η γαστρονομία για να πουληθεί σαν ταξιδιωτική εμπειρία πρέπει να καταγραφεί και να πάρει μια τιμή και μετά αυτό να προωθηθεί προς τα έξω για να έρθουν οι τουρίστες.Ο γαστρονομικός τουρισμός δεν αφορά μόνο ειδικά γκρουπ ανθρώπων ή ομάδων -αλλά όπως τόνισε- "αφορά πια τους πάντες. Είναι η νέα μόδα για την επόμενη 10ετία, και πρέπει πολύ σοβαρά να καταγράψουμε τι προσφέρουμε σαν Ελλάδα" . Απευθυνόμενη στους επαγγελματίες συνέστησε: "Καταγράψτε τη δραστηριότητα σας, βάλτε μια τιμή, κάντε το εύκολο για τον γαστρονομικό τουρίστα. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρει ότι δεν θα ζοριστεί να έχει μια γαστρονομική εμπειρία στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρει ότι υπάρχει".

    Ερωτηθείσα σχετικά με τα αίτια που ο γαστρονομικός τουρισμός δεν έχει προωθηθεί όσο θα έπρεπε στην Ελλάδα απάντησε πως "ο τουρισμός στην Ελλάδα λειτουργούσε στον αυτόματο πιλότο. Έρχονταν άνθρωποι από παντού πριν από 30 χρόνια, επειδή είμασταν η Ελλάδα...

"Έχουμε πολλούς ανταγωνιστές στον κόσμο, η Ασία βγαίνει επιθετικά στον τουρισμό και επενδύει μεγάλα ποσά (δημόσια και ιδωτικά) για την προώθησή του και το ίδιο πράττουν και στην Ανατολή. Η ανάπτυξη του γατροστρονομικού τουρισμού απασχολεί όλες τις χώρες, αυτή τη στιγμή σαν project και εμείς πρέπει να πατήσουμε γκάζι. 'Εχουμε όλα τα εχέγγυα την επόμενη δεκαετία να είμαστε νούμερο ένα στον γαστρονομικό τουρισμό. Απλώς πρέπει να δουλέψουμε άμεσα και γρήγορα και να είμαστε όλοι μαζί σαν μια γροθιά" ανέφερε η κ Μαρία Αθανασοπούλου.

        Με τη φράση "έχετε μακρύ δρόμο για να είστε καλοί (a long way to be good), η Βρετανίδα ραδιοφωνική παραγωγός -δημοσιογράφος για θέματα υγιεινής διατοφής Σαντάλ Κούκ, επισήμανε πως "υπάρχει η μαγιά, έχετε εξαιρετικό φαγητό, αλλά δεν κανείς δεν γνωρίζει αυτά που προσφέρετε γιατί απλά δεν τα έχετε επικοινωνήσει.... Χθες το βράδυ δεν έφαγα στο ξενοδοχείο, αλλά πήγα σε ένα εστιατόριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και έφαγα το καλύτερο βίγκαν γεύμα που είχα ποτέ".

    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ίδια τόνισε "εστιάστε στην vegan αγορά, ώστε να προσελκύσετε αυτούς, αλλά και όσους περιορίζουν το κρέας από τη διατροφή τους και που υπολογίζονται σε 26 εκατ. στη Μ. Βρετανία". Σύμφωνα με την κ Κούκ, "το 14% σε παγκόσμιο επίπεδο είναι vegitarian και ένα ποσοστό 31% αφορά στους vegan και τους flexitarian (αυτοί που περιορίζουν το κρέας από τη διατροφή τους). Η ίδια ανέφερε επίσης ότι το 93% των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, θεωρεί ότι οι ταξιδιωτικές εταιρίες είναι υπεύθυνες για την προστασία του περιβάλλοντος, ποσοστό 92% αναζητά βιώσιμη εμπειρία και μόλις το 38% κατορθώνει να την βρει".

Η Ελλάδα μπαίνει στον χάρτη της παγκόσμιας παιδιατρικής ογκολογίας, με τη συμμετοχή της Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Αιματολογίας Ογκολογίας (ΕΕΠΑΟ) στην εφαρμογή και διενέργεια των «Διεθνών Συνεργατικών Πρωτοκόλλων Θεραπείας». Με τον τρόπο αυτόν συμβάλλει σημαντικά στα βήματα προόδου στη μάχη κατά του καρκίνου της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, όπου νέες επιστημονικές ανακαλύψεις και νέες θεραπευτικές δυνατότητες προστίθενται στις ήδη υπάρχουσες. Σήμερα, τα ελληνικά κέντρα (τρία στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και ένα στο Ηράκλειο), ακολουθούν αλλά δεν συμμετέχουν επίσημα στα πρωτόκολλα θεραπειών.

Αυτή η μορφή συμμετοχής θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο την ήδη υψηλής ποιότητας φροντίδα που οι γιατροί προσφέρουν στα παιδιά και τα Ελληνόπουλα θα δέχονται ακριβώς την ίδια φροντίδα όπως κάθε άλλο παιδί σε κάθε προηγμένη χώρα, όπως ανέφεραν σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα» και της ΕΕΠΑΟ

Η διάγνωση και η σταδιοποίηση της νόσου θα συζητείται σε πραγματικό χρόνο (ταυτόχρονα) με όλες τις συνεργατικές ομάδες διεθνώς, με τη χρήση πρωτοπόρων διαγνωστικών τεχνικών, που δεν είναι άμεσα διαθέσιμες στη χώρα μας. Η θεραπεία θα καθορίζεται και θα επαναπρογραμματίζεται βάση των δεδομένων του κάθε πρωτοκόλλου και θα αναπροσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο για κάθε ένα παιδί ξεχωριστά.

Οι στόχοι αυτών των πρωτοκόλλων είναι η ανεύρεση νέων προγνωστικών παραγόντων για ακριβέστερη διάγνωση και κατηγοριοποίηση, που θα οδηγήσει σε περισσότερο εξατομικευμένη αντιμετώπιση των ασθενών, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση του ποσοστού επιβίωσης και της ποιότητας ζωής, μέσω της μείωσης των παρενεργειών της θεραπείας.

Επιπλέον, σε αυτά τα πρωτόκολλα δοκιμάζονται νεότεροι συνδυασμοί φαρμάκων και καινοτόμα φάρμακα, με σημαντικά οφέλη για τους ασθενείς, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για το σύστημα υγείας.

Η συνεργασία των Ελλήνων γιατρών με διεθνείς επιστημονικές ομάδες θα μπει σε σταθερές και ισότιμες βάσεις με τη συμβολή της «Φλόγας», που αναλαμβάνει να εξασφαλίζει τους οικονομικούς πόρους που απαιτούνται για να καλυφθεί το κόστος συμμετοχής, το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τις 600.000 ευρώ σε βάθος πενταετίας, καθώς και το ετήσιο τακτικό κόστος λειτουργίας του προγράμματος. Σε αυτό το πλαίσιο, υπέβαλε αίτηση για ένταξη του έργου στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020.

Κοντοζαμάνης: Να καταστεί η Ελλάδα κέντρο αναφοράς

«Αυτό που πάει να γίνει μετριέται σε ζωές», ανέφερε ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, δηλώνοντας τη στήριξή του σε αυτήν την πρωτοβουλία. Ενημέρωσε, μάλιστα, ότι η επιτελική δομή του υπουργείου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο επεξεργασίας των μελετών σκοπιμότητας για τα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Σημείωσε, επίσης, ότι το υπουργείο σχεδιάζει παρεμβάσεις για τον καρκίνο γενικότερα και τον καρκίνο της παιδικής ηλικίας ειδικότερα, όπως τη δημιουργία δικτύου, ώστε σε κάθε γωνιά της χώρας το παιδί να λαμβάνει την ίδια θεραπεία και να έχει την ίδια αντιμετώπιση με το παιδί της πρωτεύουσας. Όπως τόνισε ο κ. Κοντοζαμάνης και σύμφωνα με το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στόχος του υπουργείου είναι να καταστεί η Ελλάδα κέντρο αναφοράς.

«Κάθε χρόνο στη χώρα μας νοσούν από καρκίνο περίπου 300 παιδιά, τα οποία αντιμετωπίζονται από τα μέλη της ΕΕΠΑΟ με αποτελέσματα που συναγωνίζονται τα καλύτερα της Ευρώπης», υποστήριξε πρόεδρος της ΕΕΠΑΟ, Αντώνης Καττάμης. Εξήγησε ότι τα ελληνικά κέντρα ακολουθούν, μεν, αλλά δεν συμμετέχουν επίσημα στα πρωτόκολλα θεραπειών, στόχος που θα επιτευχθεί με την υποστήριξη της «Φλόγας».

Ο κ. Καττάμης υπογράμμισε πως τα οφέλη θα είναι πολυδιάστατα, καθώς πέρα από την πρόσβαση σε πρωτοποριακές μεθόδους και θεραπείες και την άμεση επικοινωνία με μεγάλο δίκτυο γιατρών, παράλληλα θα αναγνωριστεί το υψηλό επίπεδο της ελληνικής ιατρικής και η χώρα μας θα συμμετέχει στην παραγωγή γνώσης. Τέλος, επισήμανε πως η ΕΕΠΑO έχει κάνει μακροχρόνια προεργασία και τα μέλη της έχουν τη γνώση και την εμπειρία να ανταπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις για τη σωστή διεξαγωγή και εφαρμογή των πρωτοκόλλων-κλινικών μελετών.

Στη συνέχεια, η πρόεδρος της «Φλόγας», Μαρία Τρυφωνίδη, τόνισε ότι η συμμετοχή της χώρας μας στα Διεθνή Πρωτόκολλα Θεραπείας αποτελεί προτεραιότητα για τον σύλλογο και εξήγησε πόσο σημαντική είναι για την οικογένεια η δυνατότητα πρόσβασης σε προηγμένες θεραπείες, αλλά και η λήψη αποφάσεων για τη θεραπεία από διεθνείς συνεργατικές ομάδες, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγουν στο εξωτερικό.

Η αλβανική μαφία και τα δυο καρτέλ ναρκωτικών της γειτονικής χώρας, αυτό του Ελμπασάν και αυτό του Φίερι φαίνεται τελικά να βρίσκονται πίσω από την ποσότητα «μαμούθ» της κοκαΐνης που βρέθηκε σε κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κρυμμένη μέσα σε φορτίο με μπανάνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη στην Αλβανία και έπειτα από ελεγχόμενη παράδοση του κοντέινερ που προορίζονταν για την γειτονική χώρα και περιείχε ποσότητα περίπου 80 κιλών κοκαΐνης, πραγματοποιήθηκαν δυο συλλήψεις ατόμων που πήγαν στο λιμάνι του Δυρραχίου και πήραν την ποσότητα του ναρκωτικού.

Ωστόσο ο άνθρωπος που φέρεται ως «εγκέφαλος» της μεταφοράς και της παραλαβής της κοκαΐνης, τουλάχιστον στην Αλβανία λέγεται πως είναι πασίγνωστος επιχειρηματίας της περιοχής, καθώς διαθέτει στόλο με αλιευτικά σκάφη και μάλιστα κατάφερε μυστηριωδώς να ξεφύγει από τους Αλβανούς Αστυνομικούς και πλέον αναζητείται όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.

Όλα ξεκίνησαν όταν στις αρχές του καλοκαιριού τόσο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και στο λιμάνι του Πειραιά εντοπίστηκαν δεκάδες ύποπτα κοντέινερς από το Εκουαδόρ φορτωμένα με μπανάνες, τα οποία όμως στο σύστημα ψύξης του «κουτιού« είχαν κρυμμένες μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης.

Χαρακτηριστικό του μεγέθους της μεταφοράς κοκαΐνης από την Λατινική Αμερική προς την Ευρώπη, με «κουτιά» ψυγεία για μπανάνες, είναι το γεγονός πως μόνο στον Πειραιά κατασχέθηκαν τουλάχιστον 700 κιλά καθαρής «άσπρης σκόνης», προερχόμενη από τα καρτέλ της Κολομβίας.

Βέβαια και όπως πρόσφατα είχε αποκαλύψει το Newsit.gr, ορισμένα από τα κουτιά είχαν προορισμό την Αλβανία, αλλά και το Μαυροβούνιο, όπου νόμιμες εταιρείες είχαν κάνει παραγγελίες με μπανάνες διεθνούς φίρμας εμπορίας φρούτων.

Πώς έγιναν οι συλλήψεις στην Αλβανία

Έπειτα από συνεννοήσεις που είχαν οι Έλληνες Αστυνομικοί της Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής με Αλβανούς συναδέλφους τους, έστειλαν τα δυο «κουτιά», με τις μπανάνες και την κόκα στο λιμάνι του Δυρραχίου – ελεγχόμενη παράδοσή – όπως άλλωστε ανέγραφαν και τα παραστατικά αποστολής των κοντέινερς από το Εκουαδόρ, στα Λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με τελικό προορισμό για ορισμένα από τα «κουτιά», την Αλβανία και το Μαυροβούνιο.

Βέβαια οι αστυνομικοί είχαν φροντίσει τα πακέτα της κοκαΐνης που ήταν κρυμμένα στο σύστημα ψύξης των δυο κοντέινερς να τα γεμίσουν με ρύζι και ζάχαρη, καθώς ήδη το φορτίο με τα ναρκωτικά είχε κατασχεθεί στην Ελλάδα, χωρίς όμως να το γνωρίζουν οι Μαφιόζοι στην Αλβανία.

Τελικά πριν από περίπου τρεις ημέρες, βραδυνές ώρες, ένα ύποπτο άτομο πήδηξε την περίφραξη του λιμανιού στο Δυρράχιο και αμέσως πήγε στα δυο «κουτιά», ανοίγοντας το σύστημα ψύξης, προκειμένου να πάρει βέβαια τα πακέτα με την…κοκαΐνη.

Οι Αλβανοί Αστυνομικοί που ήταν κρυμμένοι σε κατάλληλα σημεία, παρακολουθούσαν βήμα βήμα τις κινήσεις του άγνωστου άνδρα μέχρι και την στιγμή που μπήκε σε αυτοκίνητο που οδηγούσε συνεργός του και βέβαια ακολούθησε καταδίωξη με αποτέλεσμα την σύλληψη των δυο ατόμων που σαφώς είχαν παραλάβει την κοκαΐνη εκτελώντας εντολές «άνωθεν». Του «εγκεφάλου» του Αλβανικού καρτέλ δηλαδή, ο οποίος και κατάφερε μυστηριωδώς να ξεφύγει από τα «δίχτυα» της Αστυνομίας.

Πηγη: newsit.gr 

Νέος Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι από σήμερα ο Θεόδωρος Κλιάρης. Κατόπιν πρότασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε σήμερα την αντικατάσταση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχου Λ.Σ., Σταμάτιου Ράπτη. Στη θέση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, τοποθετείται ο μέχρι σήμερα Α΄ Υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ., Θεόδωρος Κλιάρης.

Το βιογραφικό του Θεόδωρο Κλιάρη

Ακολουθεί το βιογραφικό του νέου Αρχηγού του Λ.Σ., Αντιναύαρχου Θεόδωρου Κλιάρη:*

Ο νέος Αρχηγός Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος ΚΛΙΑΡΗΣ Θεόδωρος, γεννήθηκε στο Τρίκερι N. Μαγνησίας και έζησε τα μαθητικά του χρόνια στο Βόλο. Είναι απόφοιτος της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων Κύμης. ‘Έχει ταξιδέψει με  ποντοπόρα πλοία ως τον βαθμό του Πλοιάρχου Γ΄ Τάξεως. Εισήλθε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1986 και αποφοίτησε το 1987 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Έχει παρακολουθήσει σειρά μετεκπαιδεύσεων και σεμιναρίων σε θέματα Έρευνας και Διάσωσης – Επιθεώρησης Πλοίων – Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος – Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM CODE) κ.τ.λ.

Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του υπηρέτησε ως Διοικητής της 4ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με έδρα τον Βόλο, Κεντρικός Λιμενάρχης Βόλου, ως Διευθυντής στο Εθνικό Κέντρο Θαλασσίων Συνόρων, Ναυτιλιακός Ακόλουθος στην Έδρα Ναυτιλιακού Ακολούθου στο ΝΤΕΡΜΠΑΝ της Νοτίου Αφρικής, Λιμενάρχης Κατακόλου καθώς και επί σειρά ετών στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) ως Αξιωματικός Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (Α.Α.Ν) και Αρχηγός Επιφυλακής (Α.Ε). Επίσης υπηρέτησε ως Διευθυντής στο Επιτελικό Γραφείο του Υπουργού, σε Διευθύνσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας, στη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων καθώς και ως Κυβερνήτης στο Περιπολικό Πλοίο Λ.Σ. 040.

Στις 19-03-2015 προήχθη στο βαθμό του Υποναυάρχου Λ.Σ. και ανέλαβε καθήκοντα Διοικητού της 1ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ. με έδρα τον Πειραιά. Στις 18-03-2016 προήχθη στο βαθμό του Αντιναυάρχου Λ.Σ.  και ανέλαβε καθήκοντα Α΄ Υπαρχηγού  Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Του έχουν απονεμηθεί όλα τα προβλεπόμενα για το βαθμό του παράσημα, μετάλλια και διαμνημονεύσεις. Μιλάει Αγγλικά και είναι πατέρας ενός αγοριού.

 

Τον περασμένο Αύγουστο έγινε βανδαλισμός με γκράφιτι του Ιερού Ναού Αγ. Νικολάου Σπλάντζιας Χανίων, ενός θρησκευτικού και ιστορικού Μνημείου της Παλιάς Πόλης των Χανίων, χωρίς να γίνει σύλληψη των δραστών επ’ αυτοφώρω την ώρα της σχεδίασης των γκράφιτι. Η σχεδίασή τους δεν έγινε ως συνήθως με χρήση σπρέι χρώματος αλλά με ρευστή πίσσα που επαλείφθηκε έως τα πέντε μέτρα ύψος με ρολό βαφής σε κοντάρι (μέθοδος “roll up”). Με τα αποκρουστικά αυτά υπερμεγέθη γκράφιτι οι δράστες είχαν κύριο σκοπό να καθυβρίσουν ένα σύμβολο της Ορθοδοξίας και να πλήξουν το θρησκευτικό συναίσθημα των Χανιωτών.

Ο ειδεχθής αυτός βανδαλισμός δεν προκλήθηκε από γκραφιτάδες των Χανίων αλλά από “γκραφιτοτουρίστες”. Προκειμένου για τον εντοπισμό τους έγινε και πάλι εφαρμογή του πρότυπου “Μοντέλου αντιμετώπισης του προβλήματος των γκράφιτι”, το οποίο όπως είναι γνωστό έχει ήδη προκαλέσει εδώ και τρία έτη το σταμάτημα του γκράφιτι στα Χανιά. Τα αποτελέσματα ήταν και πάλι εντυπωσιακά αφού επετεύχθη η ταυτοποίηση των τριών ενήλικων δραστών σχεδιαστών γκράφιτι οι οποίοι τίθενται πλέον ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Ο ένας από αυτούς είναι φοιτητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και έχει το κωδικό όνομα SiB. Οι άλλοι δύο έχουν τα κωδικά ονόματα EINS και YMA. Όλοι είναι μέλη της Αθηναϊκής ομάδας γκράφιτι με το κωδικό όνομα HSB (High Style Bomber crew). Αυτά τα κωδικά ονόματα σχεδίασαν επί του Ιερού Ναού. Ο συγκεκριμένος φοιτητής του Π.Κ. (SiB της HSB) τις ημέρες που ακολούθησαν του αναφερόμενου συμβάντος φαίνεται να καταλήφθηκε από καταστροφικό αμόκ αφού επιδίδονταν διαρκώς σε νέες φθορές με γκράφιτι στο κέντρο της πόλης.

Εφόσον η ενημέρωση για το αναφερόμενο συμβάν ήταν άμεση θα μπορούσε να γίνει ακόμη και σύλληψη των δραστών εντός του χρονικού ορίου ισχύος του Αυτοφώρου και κανείς από τους δράστες δεν θα είχε προλάβει να φύγει από την Κρήτη. Εγκαινιάζεται λοιπόν τώρα μία νέα μέθοδος άμεσης ενημέρωσης για τα γκράφιτι: κάθε δημότης των Χανίων θα μπορεί να ενημερώνει άμεσα τηλεφωνικά ή με μήνυμα, ανώνυμα ή επώνυμα, σχετικά με το κτήριο ή τη διεύθυνση όπου έχει συμβεί κάποιο νέο περιστατικό φθοράς με γκράφιτι. Επισημαίνεται πως πλέον στα Χανιά λόγω της εφαρμογής του “Μοντέλου”, η Ποινική Δίωξη κάποιου γκραφιτά δεν προαπαιτεί υποβολή Μήνυσης με Παράβολο αλλά γίνεται Αυτεπάγγελτα, ενώ επίσης δεν υπάρχει πλέον “Αρχείο αγνώστων δραστών” για τους γκραφιτάδες, που σημαίνει πως υπάρχει πλέον η δυνατότητα διεκδίκησης αποζημίωσης για φθορές από γκράφιτι προηγούμενων ετών, ακόμα και με ομαδικές Αγωγές κατά των δραστών.

Το πρότυπο “Μοντέλο αντιμετώπισης του προβλήματος των γκράφιτι” υλοποιεί την έκκληση πρώην Δημάρχου Χανίων “η τοπική κοινωνία να πάρει στα χέρια της το θέμα των γκράφιτι”. Η εφαρμογή του καθιστά τα Χανιά την πρώτη και μοναδική πόλη της Ελλάδος όπου το γκράφιτι είναι πλέον υπό έλεγχο. Το “Μοντέλο” αυτό είναι κατατεθειμένο στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων (Δικογραφία) και περιλαμβάνει τις απαραίτητες εξειδικευμένες μεθόδους απόκτησης και επεξεργασίας πληροφοριών, βάσει των οποίων έχει σχηματιστεί πλήρης λίστα με τα κωδικά ονόματα των ομάδων του γκράφιτι στα Χανιά μαζί με τα κωδικά ονόματα των μελών τους σχεδιαστών γκράφιτι, τα ονοματεπώνυμα αυτών και άλλα στοιχεία, λίστα η οποία επικαιροποιείται διαρκώς. Για το αναφερόμενο συμβάν απλά έγινε η αναγκαία επέκταση της αναζήτησης στοιχείων σε όλη την Ελλάδα ενώ εάν χρειαζόταν θα γινόταν επιπλέον επέκτασή της και εκτός Ελλάδος.

Ας ελπίσουμε πως το απόλυτα επιτυχημένο στην εφαρμογή του πρότυπο “Μοντέλο αντιμετώπισης του προβλήματος των γκράφιτι” θα υιοθετηθεί από την Ελληνική Αστυνομία ώστε να γίνει ευρεία εφαρμογή του προς τερματισμό του προβλήματος των φθορών από γκράφιτι σε μικρές και μεγάλες πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

 

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE