Αφυδάτωση από το αλκοόλ: Μύθος ή πραγματικότητα;

Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι η κατανάλωση αλκοόλ πιθανόν να μας αφυδατώσει και πράγματι μπορεί εξαιτίας της διουρητικής του δράσης. Αναγκάζει το σώμα συγκεκριμένα να απομακρύνει υγρά από το αίμα μέσω του ουροποιητικού συστήματος, το οποίο περιλαμβάνει τους νεφρούς, τους ουρητήρες, την ουροδόχο κύστη και την ουρήθρα, με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό συγκριτικά με άλλα υγρά. Εάν δεν πίνετε αρκετό νερό, όση ώρα πίνετε αλκοόλ, είναι πράγματι πιθανό να αφυδατωθείτε. Ωστόσο, οι λόγοι που «κρύβονται» πίσω από το συχνό φαινόμενο της αφυδάτωσης δεν είναι μόνο αυτοί.

 
Λόγοι και επιδράσεις

Οι πιο συνηθισμένες επιδράσεις της κατανάλωσης αλκοόλ στο σώμα και ορισμένοι λόγοι που μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση ταχύτερα, περιλαμβάνουν:

 
*Πίνετε με άδειο στομάχι

Αφού πιείτε ένα ποτό, αυτό περνά από το στομάχι σας και το λεπτό έντερο στην κυκλοφορία του αίματος. Εάν πίνετε με άδειο στομάχι, το αλκοόλ μπορεί να φτάσει στην κυκλοφορία του αίματος μέσα σε λίγα λεπτά. Αλλά εάν πίνετε νερό ή τρώτε ενώ καταναλώνετε αλκοόλ, αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει πολύ περισσότερο.

*Συσσωρεύεται στην κυκλοφορία του αίματος

Αφού εισέλθει στην κυκλοφορία του αίματός σας, το αλκοόλ μπορεί να «ταξιδέψει» οπουδήποτε στο σώμα, ακόμα και τον εγκέφαλο, για αυτό και μπορεί να αισθανθούμε νωχελικότητα ή την κρίση μας εξασθενημένη μετά την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.

Αφυδατώνονται δέρμα και μυς

Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται αναφορικά με την αφυδάτωση από το αλκοόλ, όπως και τις επιδράσεις της στην επιδερμίδα αλλά και τους μυς. Οι συνήθεις επιδράσεις περιλαμβάνουν:

Το δέρμα σας μπορεί να αναπτύξει ακμή ή μικρά εξανθήματα από τα μεταβαλλόμενα επίπεδα ορμονών και το οξειδωτικό στρες λόγω της κατανάλωσης αλκοόλ.
Οι μυς σας μπορεί να γίνουν δύσκαμπτοι ή και να έχετε περιορισμένο εύρος. Μπορεί ακόμη και να χάσετε μάζα μετά την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ με την πάροδο του χρόνου.

Τι να κάνετε εάν αφυδατωθείτε

Ορισμένες χρήσιμες συμβουλές σε περίπτωση που αφυδατωθείτε, περιλαμβάνουν:

Φάτε: Όχι μόνο η τροφή μπορεί να διατηρήσει υψηλά το σάκχαρο στο αίμα σας, αλλά μπορεί να σας ανακουφίσει από τον ενοχλητικό πονοκέφαλο της αφυδάτωσης. Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και βιταμίνες, όπως τα αυγά, οι ξηρούς καρπούς και το σπανάκι.
Γυμναστείτε: Η ήπια σωματική άσκηση μπορεί να ενισχύσει την λειτουργία του μεταβολισμού σας και να βοηθήσει το σώμα σας να απαλλαγεί από το αλκοόλ πιο γρήγορα.
Κοιμηθείτε: Είναι σημαντικό να κοιμηθείτε καλά, προκειμένου να αφήσετε το σώμα σας να ανακάμψει για να ανακουφιστείτε πιο γρήγορα από το αίσθημα κόπωσης ή και από το πονοκέφαλο, ενοχλητικά συμπτώματα του hangover.
Πιείτε πολλά υγρά: Θα ήταν καλό μόλις ξυπνήσετε να πιείτε ένα ποτήρι δροσερό νερό, καθώς όχι μόνο θα συμβάλλει στην ανακούφιση άλλων συμπτωμάτων του hangover αλλά θα σας βοηθήσει να ενυδατωθείτε.

Πηγή: vita.gr

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE